1

Onderwerp: Ervaringen met drinksysteem dat geen vloeistof lekt?

Hoi allemaal!

Momenteel ben ik aan het oriënteren voor een nieuw drinksysteem. Op dit moment beschik ik over een Vision Metron Front Hydration System op mijn tijdritfiets. Hoewel dit voor de vlakke stukken prima werkt, heb ik er tijdens beklimmingen en op ruw terrein (zoals kinderkopjes) regelmatig last van dat een deel van de inhoud eruit spat. Ook ben ik al een paar keer gelletjes verloren doordat ze niet goed vast bleken te zitten in het vakje van het drinksysteem. Als 'workaround' tape ik de boel maar vast met schilderstape tijdens een wedstrijd.

Ik ben op zoek naar zoiets als de Vision Metron, dus iets waar het liefste ook voeding in past. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk en/of model? Ik las wat over ControlTech, XLab en Profile Design, maar eveneens met gemengde verhalen. Ook daar blijken de systemen niet helemaal dicht te zijn.

2

Re: Ervaringen met drinksysteem dat geen vloeistof lekt?

Mijn drinksysteem lekt ook, maar ik lig daar niet echt wakker van. Volgens mij ontkom je er ook bijna niet aan als je een systeem kiest waarvan je de inhoud onderweg eenvoudig kunt bijvullen.

Voor trainingen pak ik overigens gewoon een bidon achter m’n zadel, anders blijf ik mijn fiets poetsen.

3

Re: Ervaringen met drinksysteem dat geen vloeistof lekt?

Hoi Yoeri, er staat op facebook in de groep triathlonartikelen te koop, nu een profile design drinksysteem te koop. Dacht, ik laat t je even weten..

4

Re: Ervaringen met drinksysteem dat geen vloeistof lekt?

Hedcandy schreef:

Hoi Yoeri, er staat op facebook in de groep triathlonartikelen te koop, nu een profile design drinksysteem te koop. Dacht, ik laat t je even weten..

Dankjewel, goeie tip!