3,751

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanochtend langs enkele winkels gefietst voor vervangingsaankopen: helm (Giro Syntax - model met beste pasvorm en toevallig een erg grappige naam voor mij als taalkundige) en fietshandschoenen (gewone en voor de winter) bij de Mantel in Rotterdam Zuid, en een multifunctionele winterbroek (soft shell) bij de Outdoor XL in Barendrecht. Daarvoor bij Mantel en de Bever geen geschikte broek kunnen vinden, dus ik was blij dat het daar wel lukte - ze hebben daar wel heel veel.

Daarna met een fikse omweg terug naar huis, het was zeer acceptabel fietsweer, dus ook nog bijna 50 km gefietst op de stadsfiets. Nuttige ochtend!

Louise

3,752

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Garmin HRM Pro. Mijn Polar H10 was toch wel heel snel de batterij leeg de laatste tijd, af en toe koppelproblemen en met als kers op de taart mijn marathon praktisch op mijn omslagpunt gelopen:/
Verder functioneerde het nog redelijk, maar ik wil betrouwbare hartslagmeting. Mijn polar gedoneerd aan mijn zus die onlangs haar eerste halve marathon gelopen heeft.

3,753 Laatst bewerkt door olaf2004 (31-12-21 15:19:44)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet gekocht maar gekregen.
Wahoo Rival. Ik wilde een vervanging voor mijn Garmin 735. Was aan het kijken voor de 945. Alleen toen kwam mijn baas met de Wahoo Rival aan als kerstpakket. Werkt wel goed samen met de rest van mijn Wahoo spullen. Maar het is wel even wennen ten opzichten van de Garmin.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,754

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren een paar nieuwe hardloopschoenen gekocht . De Saucony Kinvara 12

3,755

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog 2 Magic5 brilletjes bijbesteld,

3,756

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:

Niet gekocht maar gekregen.
Wahoo Rival. Ik wilde een vervanging voor mijn Garmin 735. Was aan het kijken voor de 945. Alleen toen kwam mijn baas met de Wahoo Rival aan als kerstpakket. Werkt wel goed samen met de rest van mijn Wahoo spullen. Maar het is wel even wennen ten opzichten van de Garmin.

Ik hoop dat je je ervaringen hierover eens deelt, ben van plan mijn fietscomputer en horloge ook van Wahoo te gaan gebruiken.

3,757

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Ik hoop dat je je ervaringen hierover eens deelt, ben van plan mijn fietscomputer en horloge ook van Wahoo te gaan gebruiken.

Zal ik doen.

Wahoo geeft aan dat ze veel nieuwe onderdelen gaan toevoegen. Zoals hartslag bijhouden gedurende de dag. Dat mis ik nu.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,758

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wel een Wahoo fan die werkgever van jou. Want kreeg jij vorig jaar niet een complete indoor setup?

3,759

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Wel een Wahoo fan die werkgever van jou. Want kreeg jij vorig jaar niet een complete indoor setup?

Hij is inderdaad een Wahooligan.
Twee jaar geleden kreeg ik de Elemnt Roam en vorig jaar kreeg ik de Kickr en kocht ik er zelf de climb bij. Ik hoop dat Wahoo dit jaar een indoorpool uitbrengt

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,760

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het was tijd voor nieuwe loopschoenen.
Het model waarop ik heerlijk liep is er niet meer.
Sowieso is het lastig om een 4mm ofset neutrale damesschoen in mijn maat te vinden...
Dus op advies van een expert bij mijn favoriete merk gebleven, maar naar een schoen gegaan met ipv een carbonplaat een kunststofplaat (wat minder agressief), wel 8mm ofset, maar door het inveren achter schijnt dat te neutraliseren naar 4.

Helaas kon ik ze ter plekkeniet testen, online besteld en nu fingers crossed.
Ik kan gelukkig op mn werk op de loopband even goed testen (dan hoeft dat niet buiten)

3,761

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

https://static.nike.com/a/images/t_PDP_1728_v1/f_auto,b_rgb:f5f5f5/f4777c67-eb80-4315-88a5-13bdd5d5efa9/zoomx-vaporfly-next-2-wedstrijdschoenen-heren-Wn4g02.png

Zo, de wedstrijdschoenen voor het nieuwe seizoen zijn besteld.

3,762

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi!
Daar ga je mee vliegen;  You Will run and fly fast. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

3,763

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ben ook benieuwd naar je ervaringen!
Flitsend kleurtje, leuk.

3,764

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dit is mijn vierde paar Vaporfly's, ik koop elk jaar een nieuw setjes voor mijn wedstrijden. Het is mijn ervaring dat de schoenen 5-10 seconden per kilometer schelen en dat vind ik het geld wel waard.

3,765

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:
olaf2004 schreef:

Niet gekocht maar gekregen.
Wahoo Rival. Ik wilde een vervanging voor mijn Garmin 735. Was aan het kijken voor de 945. Alleen toen kwam mijn baas met de Wahoo Rival aan als kerstpakket. Werkt wel goed samen met de rest van mijn Wahoo spullen. Maar het is wel even wennen ten opzichten van de Garmin.

Ik hoop dat je je ervaringen hierover eens deelt, ben van plan mijn fietscomputer en horloge ook van Wahoo te gaan gebruiken.

Nu een week of drie de Wahoo Rival in gebruik.
In het begin is het even wennen als je een Garmin horloge gewend bent (735Xt). Maar doordat ik al een Wahoo fietscomputer heb gaat dat best snel. Veel van de velden zijn naar eigen inzicht te veranderen in de app. Net als dat je dat bij de Roam kan doen.
Tijdens de trainingen is het goed overzichtelijk en de trainingen die hij vanaf Trainingpeaks krijgt werken goed.
Mooi groot scherm. En net als bij de Roam kan je inzomen op de velden. De triathlonfunctie heb ik nog niet gebruikt. Dat lijkt me wel heel makkelijk dat hij zelf de overgangen registreert. Het is me al een x overkomen, tijdens een 1/8ste dat je na 5 km fietsen erachter kwam dat je vergeten was om je knopje in te drukken.

Maar..... toch ook wel wat puntjes wat ik jammer vind.
Geen goed overzicht van mijn hartslag gedurende de dag. Je ziet wel iets, maar veel minder dan bij Garmin. Ik kan bijvoorbeeld niet mijn rusthartslag zien tijdens de nacht. Ik zie in de gezondheids app vop de Iphone wel af en toe een registratie. Maar soms 1 x per nacht en een andere x 5. Verder geeft hij ook geen Vo2 Max aan.

Het schijnt dat Wahoo wel met de genoemde punten bezig is en met een update komt.
Als ik zelf de keuze gehad zou hebben zou ik waarschijnlijk toch voor de Garmin 945 gekozen hebben. Die valt wel in een andere prijscategorie, maar biedt wel veel meer (incl. navigatie).

Mijn hoop is dat ze snel met updates komen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,766

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Via FB zag ik een review van de Garmin Fenix 7 van DC Rainmaker en ik werd enthousiast. In zijn conclusie schreef hij dat hij de Epix zou kiezen boven de Fenix 7. Die kende ik niet, maar na 5 minuten research heb ik hem besteld (paar weken levertijd helaas).

Eindelijk een Garmin met alle functionaliteiten die ik wil maar met een serieus mooi scherm dat hopelijk lijkt op een normaal high-end horloge.

https://www.dcrainmaker.com/2022/01/gar … eview.html

https://static.garmincdn.com/en/products/010-02582-11/v/cf-lg-aaa02297-6b3c-4da2-9dce-ea9310f695e3.jpg

3,767

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mja een nieuw horloge staat ook wel op mijn verlang lijstje, was eens benieuwd naar die Wahoo maar dat ga ik toch maar laten schieten denk ik. Ik hoef ook geen horloge met 1001 functies waarvan ik er maar 4 gebruik dus geef zelf de voorkeur aan de 945xt momenteel.

3,768

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat maakt dan dat je voor de 945 en niet voor de 745 gaat Ronny?

Mooi horloge Maca, ik vind het wel echt een stoere mannenklok. Mij te groot en te grof.
Ik vind de 945 ook al te groot voor mijn pols trouwens...

3,769

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Via FB zag ik een review van de Garmin Fenix 7 van DC Rainmaker en ik werd enthousiast. In zijn conclusie schreef hij dat hij de Epix zou kiezen boven de Fenix 7. Die kende ik niet, maar na 5 minuten research heb ik hem besteld (paar weken levertijd helaas).

Eindelijk een Garmin met alle functionaliteiten die ik wil maar met een serieus mooi scherm dat hopelijk lijkt op een normaal high-end horloge.

Goed dat je je niet tot een black friday Fenix 6 hebt laten verleiden. Ik las de review ook, vraag me wel af of een touchscreen handig is. Ik sport met Apple Watch én met Fenix 6, juist de knoppen op de Fenix zijn in het water en zeker in de winter met handschoenen aan handiger. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Wel een stevige prijs....

3,770

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

arnosmit schreef:
Maca944 schreef:

Via FB zag ik een review van de Garmin Fenix 7 van DC Rainmaker en ik werd enthousiast. In zijn conclusie schreef hij dat hij de Epix zou kiezen boven de Fenix 7. Die kende ik niet, maar na 5 minuten research heb ik hem besteld (paar weken levertijd helaas).

Eindelijk een Garmin met alle functionaliteiten die ik wil maar met een serieus mooi scherm dat hopelijk lijkt op een normaal high-end horloge.

Goed dat je je niet tot een black friday Fenix 6 hebt laten verleiden. Ik las de review ook, vraag me wel af of een touchscreen handig is. Ik sport met Apple Watch én met Fenix 6, juist de knoppen op de Fenix zijn in het water en zeker in de winter met handschoenen aan handiger. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Wel een stevige prijs....

Ik ben geen fan van touch screens maar op dit horloge is het een extra. Alles is te doen met de knoppen en het touch screen kan je per app aan- en uitzetten, dus ik ben benieuwd hoe ik het in de praktijk ga gebruiken.  En idd blij dat ik niet voor die Fenix 6 ben gegaan (mede door jouw advies wink ). Een stevige prijs, maar ten eerste weet je met dit type Garmins dat die prijs niet echt af gaat komen de komende twee jaar en ten tweede vergelijk ik dit horloge met de Tag Heuer Connect en dan wint deze op (bijna) alle fronten.

En @ronnyke, vwb die 1001 functies verwoordt DC Rainmaker het als volgt:

But, of course, that’s one of Garmin’s trademark features in a smartwatch: having a gazillion features, of which realistically you might only use 2-5% of them. But, that’s all good, because everyone’s 2-5% features are different. I use sports features every day that others would never use, and I’m sure others swear by features that I would find “Meh”.

En daar komt het wel op neer.

3,771

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jaaa , ik zag ze ook voorbij komen . Echt gaaf .
Maar ver buiten mijn budget .
Maar een nieuw horloge heb ik ook nog nodig .
Ben jij tevreden met je Fenix 6 @ Arno ?

3,772

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gisteren een Aftershokz gekocht.
Ik liep/sportte nooit met muziek, maar ik denk dat ik het met die langere duurlopen wel fijn ga vinden.
Dingen in mn oor blijven nooit zitten en vind ik irritant.
Ik kon de aftershokz van iemand lenen en dit beviel me prima! Blijft goed zitten, ook met evt hoofdband om. Goed geluid, fijn om de auto ook gewoon te horen aankomen...
Dus muziek op mn Garmin gezet (dan hoeft de telefoonniet mee) en gaan.

3,773

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Ben jij tevreden met je Fenix 6 @ Arno ?

Mixed: batterijduur/bediening/afleesbaarheid is prima.
Maar GPS in bos/stad en polshartslag registratie is ondermaats, slechter dan de Forerunner 935 die ik hiervoor had en veel slechter dan de Apple Watch waar ik ook best vaak mee sport (en de rest van de dag om heb). Alleen die batterijduur is weer te kort om een flinke triathlon te doen of bv 200 km te schaatsen :-)

3,774

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja , de aftershokz zijn echt super fijn .

3,775

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Thanks voor je antwoord Arno .
Hartslag meting aan de pols vind ik niet belangrijk. Maar als de GPS niet lekker werkt is dat natuurlijk balen .