3,776

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hartslag meting aan de pols is en ik vrees zal altijd een ramp blijven,

3,777

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie klok en mooie schoenen Maca! Dat zijn leuke dingen om aan te schaffen zo voor een nieuw seizoen.

Vwb Aftershokz, dank voor de tips. Ik loop ook nooit met muziek maar merk wel dat ik het soms wel mis en een podcast luisteren oid lijkt me eigenlijk ook wel leuk tijdens een lange duurloop of fietsritje. Al moet ik zeggen dat ik me afvraag of het op de fiets veilig is.

3,778

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:

Vwb Aftershokz, dank voor de tips. Ik loop ook nooit met muziek maar merk wel dat ik het soms wel mis en een podcast luisteren oid lijkt me eigenlijk ook wel leuk tijdens een lange duurloop of fietsritje. Al moet ik zeggen dat ik me afvraag of het op de fiets veilig is.

Normaliter loop ik nooit met muziek of een podcast, maar deze dingen zien er wel goed uit. Ook wel prettig dat ze niet in je oor zitten, ik ga eens kijken.

3,779

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik gebruik al een paar jaar imitatie exemplaren van Ali. Ik vind het echt geweldig, je bent nog volledig bewust van al de natuur (en verkeer) om je heen, terwijl er op de achtergrond wel een muziekje of podcast te horen is. Ik heb ook in ear exemplaren, maar die gebruik ik echt alleen als ik mij af kan en wil sluiten van de omgeving. Persoonlijk schrik ik daarmee regelmatig van het overige verkeer indien ik deze buiten gebruik, iets wat mij met bone conduction exemplaren niet gebeurd.

3,780

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Thanks voor je antwoord Arno .
Hartslag meting aan de pols vind ik niet belangrijk. Maar als de GPS niet lekker werkt is dat natuurlijk balen .

Ik heb ook een Fenix 6 maar heb geen enkel probleem met de GPS als ik in een bos loop. Ik heb geen ervaring met hardlopen in een stad. Mbt GPS instellingen: op Glonass en GPS (of Galileo en GPS) zetten en elke seconde update.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

3,781 Laatst bewerkt door arnosmit (19-01-22 15:13:10)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Trilen schreef:
@Jeanette schreef:

Thanks voor je antwoord Arno .
Hartslag meting aan de pols vind ik niet belangrijk. Maar als de GPS niet lekker werkt is dat natuurlijk balen .

Ik heb ook een Fenix 6 maar heb geen enkel probleem met de GPS als ik in een bos loop. Ik heb geen ervaring met hardlopen in een stad. Mbt GPS instellingen: op Glonass en GPS (of Galileo en GPS) zetten en elke seconde update.

Welk type heb je precies? GPS instellingen heb ik hetzelfde staan, ik heb begrepen dat er tussen de verschillende submodellen veel verschil zit/kan zitten. Of het is een probleem van mijn individuele exemplaar, misschien een garantiegeval? Maar dat is lastig met garantie, het is niet dat hij het niet doet, alleen slecht, of in elk geval slechter dan verwacht. En opmerkelijk slechter dan de Apple Watch, je loopt het bos in en de Garmin fluctueert van -30% snelheid (en dan als je het bos weer uit gaat een correctie + X%) terwijl de Apple Watch wel een constante snelheid aan blijft geven en de polsmeting begint het pas te doen na een minuut of 5 of benadert de werkelijkheid helemaal niet bij bepaalde sporten (schaatsen en fietsen bv).

3,782

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik voorkeur gaat op het moment richting de Garmin 945 of de Garmin Fenix ( pro) solar .
Nu de twee nieuwe modellen uit zijn hoop ik dat de prijzen nog wat gaan zakken .

3,783

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
davidr schreef:

Vwb Aftershokz, dank voor de tips. Ik loop ook nooit met muziek maar merk wel dat ik het soms wel mis en een podcast luisteren oid lijkt me eigenlijk ook wel leuk tijdens een lange duurloop of fietsritje. Al moet ik zeggen dat ik me afvraag of het op de fiets veilig is.

Normaliter loop ik nooit met muziek of een podcast, maar deze dingen zien er wel goed uit. Ook wel prettig dat ze niet in je oor zitten, ik ga eens kijken.

Ik had het ook hoor, is het wel veilig etc.
Maar nu met die lange duurtrainingen voor de marathon...wat heerlijk! De hele tijd fijne huppel liedjes!
Ik heb ook een scheurende gitaren run-playlist gevonden, die ga ik zaterdag luisteren.

Maar ik bedacht me vandaag, dat ik dit zeker op de fiets ook aandurf, omdat je idd auto's van achteren nog hoort aankomen etc. Echt geweldig, ik ben helemaal om.

Fijn ook dat het gewoon vanaf mn horloge afgespeeld kan, ik heb met hardlopen niet altijd een telefoon bij me.

3,784

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

arnosmit schreef:
Trilen schreef:
@Jeanette schreef:

Thanks voor je antwoord Arno .
Hartslag meting aan de pols vind ik niet belangrijk. Maar als de GPS niet lekker werkt is dat natuurlijk balen .

Ik heb ook een Fenix 6 maar heb geen enkel probleem met de GPS als ik in een bos loop. Ik heb geen ervaring met hardlopen in een stad. Mbt GPS instellingen: op Glonass en GPS (of Galileo en GPS) zetten en elke seconde update.

Welk type heb je precies? GPS instellingen heb ik hetzelfde staan, ik heb begrepen dat er tussen de verschillende submodellen veel verschil zit/kan zitten. Of het is een probleem van mijn individuele exemplaar, misschien een garantiegeval? Maar dat is lastig met garantie, het is niet dat hij het niet doet, alleen slecht, of in elk geval slechter dan verwacht. En opmerkelijk slechter dan de Apple Watch, je loopt het bos in en de Garmin fluctueert van -30% snelheid (en dan als je het bos weer uit gaat een correctie + X%) terwijl de Apple Watch wel een constante snelheid aan blijft geven en de polsmeting begint het pas te doen na een minuut of 5 of benadert de werkelijkheid helemaal niet bij bepaalde sporten (schaatsen en fietsen bv).

Ik heb de Fenix 6 (geen S of X) en zonder de Glonass had ik in het begin ook minder goede positioning (met alleen GPS). Geen idee of dit onder garantie zou kunnen vallen...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

3,785 Laatst bewerkt door Nielss (27-01-22 12:51:18)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na een fitting bij Tripro daar deze Felt IA 105 met velgremmen aangeschaft. Veel zin om ermee te gaan fietsen.

3,786

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie bike. Veel snelle kilometers gewenst

3,787

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nielss schreef:

Na een fitting bij Tripro daar deze Felt IA 105 met velgremmen aangeschaft. Veel zin om ermee te gaan fietsen.

Erg mooie fiets zo, dat gaat knallen worden dit jaar, veel plezier!

3,788

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Da's idd een mooie fiets.

3,789

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi! Veel plezier ermee

3,790

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

A Beauty Niels .
Straks nog een keer een paar mooie wielen eronder . Dat maakt het plaatje helemaal af .
Veel plezier er mee .

3,791

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets! En inderdaad, als daar een paar wielen met wat diepere velgen onder zitten wordt het volgens mij helemaal een schitternde fiets. Veel snelle kilometers gewenst!

3,792

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Aan andere wielen heb ik nog nooit gedacht. Ik zal me daar eens over inlezen.

3,793

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Meeste voordeel haal je uit je fietspositie,

3,794

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hele mooie fiets! En wat Ronnyke zegt; met deze fiets heb je al de grootste winst behaald. Hoge wielen is echt voor de marginale verbetering. Het ziet er natuurlijk wel mooi uit.

3,795

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zeker mooie fiets, zeg ik als mede Felt-rijder (ook nog steeds op de originele wielen, hoor). Die rode driehoekjes zijn een grappig detail in het uiterlijk!

Louise

3,796

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gave fiets! Veel snelle kilometers gewenst!

3,797 Laatst bewerkt door Robbebopper (31-01-22 20:19:08)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn ouwe trouwe tijdritfiets (prototype Giant trinity van aluminium) opgepimpt met een wielset van tien jaar oud die volledig ongebruikt bij de verkoper in de kast (en in wieltassen) hing.
De man, een heel aardige vent uit Rotterdam, had hem toentertijd voor 2600 euro gekocht, en ik kon hem voor een vijfde van die prijs overnemen. Aangezien de moderne sets niet meer in mijn fiets passen was dit een buitenkansje dat ik niet kon laten gaan.
https://i.postimg.cc/zfyG4CYd/906-D5-DB5-0-C94-4-F94-AE38-652-A95-F32-FEC.jpg
https://i.postimg.cc/wxQgffsq/A01-AB2-C2-9-B10-4-CD4-9-F69-8-E9-A9-C88-D587.jpg
Ik had voorheen al een dicht achterwiel, dus dat geluid kende ik. Het vierspaaks voorwiel geeft weer een heel andere dimensie aan rijden met wind mee.

3,798

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gaaf hoor !

3,799 Laatst bewerkt door rdlk (31-01-22 22:26:20)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Deze wielen i.p.v. mijn aluminum vision-wielen van 35mm.

https://www.mavic.com/en-fi/cosmic-sl-6 … r1232.html

Ik zag ze voor een mooie prijs bij Futurumshop en toch maar besteld.
Blijkbaar heb ik nu ventielverlengers nodig om toch wat meer keus qua binnenbanden te hebben.

3,800

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo Robbebobber, dat zijn nog eens de mooie buitenkansjes! Staat erg mooi.

Die Mavics zien er ook goed uit. Ik heb zelf op mijn racefiets de Mavic Cosmic SLR 45 en die bevallen ook heel erg goed.