1 Laatst bewerkt door Macer (11-01-22 16:42:36)

Onderwerp: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Misschien hebben jullie het al gezien in de mail van Ironman VR, maar als je eens wat anders wil proberen dan Zwift kan je nu met de code 22IRONMANVC 90 dagen Fulgaz uitproberen..

Ik ben Zwift wel een beetje zat, dus dit maar eens uitproberen.. En tegen de tijd dat die 90 dagen voorbij zijn kunnen we hopelijk weer gewoon in het zonnetje buiten fietsen.. :-)

2

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Bedankt voor de tip!

3

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Inderdaad, dank voor de tip!

4

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Goeie tip!

5

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Dus Ironman is gestopt met Rouvy, om zich aan Fulgaz te binden?
Wel een fijne aanbieding, 90 dagen is een behoorlijke tijd. Dank voor de tip.

6

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Ik zit vandaag voor het eerst wat te grasduinen in het aanbod van Fulgaz, dat ziet er goed uit! Ik heb een aantal te rijden routes alvast gedownload: Mt Evans (waar ik in 2010 in het echt fietste naar 4340 m!), die wil ik nog wel eens bekijken, de Gorges du Lot en Kona. Ik ga zo eens proberen hoe het fietst. Misschien leuk om een triathlonforum-groupride te plannen op het Kona parcours?

7 Laatst bewerkt door Macer (17-01-22 15:55:49)

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Je hoeft ze niet te downloaden overigens, gaat ook perfect met streamen..

Gisteren (het grootste deel) van de Ironman 70.3 Indian Wells gereden, een bijzonder parcours (vooral op je Strava).

Vind wel dat het vrij zwaar is, wanneer het parcours 1% omhoog gaat moet ik al echt mijn best doen om het tempo boven de 30 kmh te houden... Dat zou in het real life geen enkel probleem zijn.

8

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Goede tip inderdaad, heb er nu 2 of 3 trainingen mee gedaan. Echter loopt op een gegeven moment de app vast en gaat hij verder op de laatste weerstand.
Bij een duurrit is dit niet per se een probleem, maar ik had gister 1 minuut intervallen op 138% FTP. Kan je vertellen als hij dan na je een na laatste interval op 138% vermogen blijft hangen je daar niet vrolijk van wordt.

Iemand al ervaring hiermee en tips? Fulgaz zelf spreekt over een verbindingsfailure in bluetooth, maar biedt niet echt oplossingen. Behalve de voor de hand liggende andere bluetooth apparaten uitschakelen.

9

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Verder vind ik het er overigens een stuk gelikter uitzien dan zwift wel en op het eerste oog ook uitgebreider!

10

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

YouriL schreef:

Iemand al ervaring hiermee en tips? Fulgaz zelf spreekt over een verbindingsfailure in bluetooth, maar biedt niet echt oplossingen. Behalve de voor de hand liggende andere bluetooth apparaten uitschakelen.

Hoe heb je hem verbonden? Ik met een ant+ adapter aan een elite direto, nog geen problemen mee gehad.

Ik ben er ook goed over te spreken. Zwift boeit me ook niet meer zo, ik vind het wel leuk om wat rond te kijken zo in de filmpjes en er is een heel ruim aanbod. Het blijft wel een surrogaat voor buiten fietsen, maar als het regent of al donker is een goed alternatief.

11

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

arnosmit schreef:
YouriL schreef:

Iemand al ervaring hiermee en tips? Fulgaz zelf spreekt over een verbindingsfailure in bluetooth, maar biedt niet echt oplossingen. Behalve de voor de hand liggende andere bluetooth apparaten uitschakelen.

Hoe heb je hem verbonden? Ik met een ant+ adapter aan een elite direto, nog geen problemen mee gehad.

Ik ben er ook goed over te spreken. Zwift boeit me ook niet meer zo, ik vind het wel leuk om wat rond te kijken zo in de filmpjes en er is een heel ruim aanbod. Het blijft wel een surrogaat voor buiten fietsen, maar als het regent of al donker is een goed alternatief.

Ja ik denk dat het probleem dan wellicht in mijn set up zit. Ik moet het doen met een bluetooth verbinding, want de samsung s21 ondersteunt geen ant+ meer. En ik heb helaas geen 300+ euro liggen om een tablet of laptop aan te schaffen + dongel:(

12

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Heb de software en de code ook geprobeerd. Ik heb de app van Fulgaz op mijn Apple TV gezet. In eerste instantie had ik verbindingsproblemen maar het bleek dat ik de vraag of ik bluetooth toestemming wilde geven voor connectie niet goed gelezen/ beanwoord had. App moest ik verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw de vraag te krijgen. Daarna ging de verbinding feilloos. Connectie met Tacx Neo 2t werd goed gelegd en mijn bluetooth HF band pakte 'ie ook gelijk. Via https://zwofactory.com een schemaatje gemaakt en geïmporteerd binnen Fulgaz. Vervolgens het scherm op een enorm saaie (eigen schuld) route gereden. Geen haperingen ondervonden.

Ik rij (uiteraard) ook op Zwift en sinds kort ook op Rouvy https://rouvy.com/. De laatste bevalt heel erg goed maar het feit dat FulGaz meer Ironman parcoursen heeft is voor onze doelgroep natuurlijk wel erg leuk... smile

Bedankt voor delen van de code!

13

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Wijnand schreef:

Heb de software en de code ook geprobeerd. Ik heb de app van Fulgaz op mijn Apple TV gezet. In eerste instantie had ik verbindingsproblemen maar het bleek dat ik de vraag of ik bluetooth toestemming wilde geven voor connectie niet goed gelezen/ beanwoord had. App moest ik verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw de vraag te krijgen. Daarna ging de verbinding feilloos. Connectie met Tacx Neo 2t werd goed gelegd en mijn bluetooth HF band pakte 'ie ook gelijk. Via https://zwofactory.com een schemaatje gemaakt en geïmporteerd binnen Fulgaz. Vervolgens het scherm op een enorm saaie (eigen schuld) route gereden. Geen haperingen ondervonden.

Ik rij (uiteraard) ook op Zwift en sinds kort ook op Rouvy https://rouvy.com/. De laatste bevalt heel erg goed maar het feit dat FulGaz meer Ironman parcoursen heeft is voor onze doelgroep natuurlijk wel erg leuk... smile

Bedankt voor delen van de code!

De |IM-parcoursen staan nog steeds op Rouvy (in ieder geval afgelopen woensdag...), alleen hebben ze het label "Ironman" verwijderd en de parcoursen gelinkt aan de plaatsnamen waar de routes doorheen gaan. Ik las dat Challenge nu een overeenkomst heeft met Rouvy. Nog een reden voor mij om bij Rouvy te blijven.
Persoonlijk vind ik Rouvu realistischer/fijner dan Zwift (klim en daalgevoel en gebruik van versnellingen).

14

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

De code werkt nog.
Wat een goede kwaliteit beeld in vergelijking met Rouvy en Bkool.
Wat bij mij wel het probleem is, Fulgaz werkt op mijn laptop niet met mijn Elite Suito trainer via Ant+. Ik moet koppelen via bleutooth

15

Re: 90 dagen Fulgaz uitproberen

Heb hem ook maar gedownload , en de code doet het inderdaad nog .
Ziet er in ieder geval een heel stuk realistischer uit .
Maar snel eens proberen .