1

Onderwerp: Tacx Flux S adapter onduidelijkheid

Ik heb iets waar ik niet uit kom in mijn eentje. Ik heb een nieuwe fiets die net een andere maat snelspanner as heeft dan mijn vorige fiets. Omdat er bij onjuist gebruik op een Tacx verkeerde krachten op het frame kunnen komen wilde ik zeker weten welke adapter ik moet gebruiken.

Maar ik kan in de handleiding en online niet vinden welke adapter ik op de Tacx Flux S moet plaatsen bij welke lengte as.

Ik heb aan de kant waar geen cassette zit (NDS) mogelijkheid uit een 130 of 135 adapter/busje. De 130 gebruikte ik bij mijn as van de racefiets die volgens mij net geen 170mm meet volgens een tabel die ik van de site van Mantel heb gevonden. De as van de fiets van mijn vrouw is iets korter 155 en de as van de nieuwe Felt zit daar weer tussen in met 160mm.

Ik kan online geen tabel of iets dergelijks vinden welke adapter bij welke as hoort. Ook meten sites de lengte van een as weer op verschillende manieren. Youtube laat wel zien hoe je een steekas erop zet met de andere adapter maar daar vind ik ook niets over de verschillende lengtes van een snelspan as.

Iemand een idee?