76

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja, herkenbaar! Met twee jonge kinderen komt er af en toe nog een verkoudheidje binnen, maar een stuk minder vaak dan voorheen. Laten we hopen dat het zo blijft. (Al vrees ik van niet....)

77

Re: Verkoudheid klaag topic

Lekker Louise , hier soort gelijk .
Kan me niet heugen wanneer ik het laatst echt verkouden was met hoesten etc ...
Ook al voor Corona lang niet meer verkouden geweest .
Maar op het moment wat neus verkouden , zonder hoesten .
En griep , echte griep met koorts op bed heb ik nog nooit gehad gelukkig .
En Corona vrij ...Corona testjes ...ehhhh boven de 50 x

78

Re: Verkoudheid klaag topic

Jörgen schreef:

Laten we hopen dat het zo blijft. (Al vrees ik van niet....)

Ja, ik hoop dat ook, ik hoop in elk geval dat er meer aandacht komt voor binnenluchtkwaliteit, deskundigen hameren daarop voor corona, maar dat zou ook helpen tegen andere luchtwegvirussen. Voor mezelf neem ik me voor om geen handen meer te schudden en in druk OV enzo een goed mondkapje te blijven dragen. Maar voorlopig is de situatie toch nog verre van stabiel, geen idee waar het op uit gaat lopen.

Toevallig heb ik ook net van de opdrachtgever met de slechtste airco niet de switch naar online gemaakt, dus daar heb ik al twee jaar niet voor gewerkt en ik weet niet of die ooit nog terugkomt. Zo ja, dan ga ik zeggen: okee, maar niet meer in jullie kantoor, zoek maar een zaaltje ergens. Ik had het voor corona al bij ze gemeld: dat ik telkens bij hen vandaan kwam met een schorre keel en uitgedroogde luchtwegen, en twee keer precies de incubatietijd later verkouden. Maar dat probleem heeft dus misschien zichzelf opgelost.

Louise

79

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik werk nog wel veel op kantoor, maar heb het idee dat het al veel scheelt dat mensen met verkoudheidsklachten thuis blijven. Hoe vaak ik pre-corona niet met een snotterende collega in een ruimte heb gezeten, en vervolgens zelf weken uitgeschakeld was.
Ben echt blij dat dat al twee jaar niet gebeurt, en hoop dat we deze norm erin houden.

Inderdaad ook al die tijd niet ziek geweest *even afkloppen*.

80

Re: Verkoudheid klaag topic

Fijn om te lezen! Ik ben afgelopen 2 jaar maar 1 keer verkouden geweest, en had het toen ook flink te pakken. Maar ik wist precies van wie het kwam, en dat was voorheen lang niet altijd het geval. In dit geval was het een jongen naast me in het vliegtuig die zat te hoesten en duidelijk een telkens verstoppende neus had. En je neus snuiten gaat ook niet echt met een mondkapje op, dus die ging ook telkens af. Dit terwijl je toen een gezondheidsverklaring in moest vullen waarin gevraagd werd of je afgelopen week een loopneus had gehad of last van hoesten had. Als je daar 'ja' invulde, zou je in principe het vliegtuig niet in mogen.

Ik verwacht eigenlijk ook dat er wel zelftesten komen waarmee je kunt checken of je SARS-CoV-2, influenza of iets anders onder de leden hebt.

81

Re: Verkoudheid klaag topic

LindaRotterdam schreef:

Ik werk nog wel veel op kantoor, maar heb het idee dat het al veel scheelt dat mensen met verkoudheidsklachten thuis blijven. Hoe vaak ik pre-corona niet met een snotterende collega in een ruimte heb gezeten, en vervolgens zelf weken uitgeschakeld was.
Ben echt blij dat dat al twee jaar niet gebeurt, en hoop dat we deze norm erin houden.

Ja, dat is inderdaad ook een goeie, ik zou ook heel blij zijn als dat blijft. Ik heb die ervaring ook, ja, dat zo iemand dan triomfantelijk zei: ik ben hartstikke ziek, maar ik wilde deze training niet missen. Urgh. Nouja, ik heb zelf ook wel hoestend en proestend gewerkt, moet ik bekennen. Ik ben blij dat ik online als alternatief heb nu!

Louise

82

Re: Verkoudheid klaag topic

Heel herkenbaar ja, pre corona komen zoveel mensen sniffend en snotterend naar de fysio, ik was echt wel een paar keer per jaar de sjaak.(Zeg eens eerlijk, wat zou jij zelf doen, als te laat afbellen je een behandeling kost??)

En nu niet, ik ben ook maar 1 keer verkouden geweest, nadat ik mn nichtje had geknuffelt en tsja, peuters en kleuters...

Ik heb me ook al voorgenomen geen handen meer te schudden, in elk geval niet meer op mn werk.
En ook niet zomaar iedereen gedag zoenen bij een verjaardag of feestje oid. Ik vind die afstand wel prettig vaak.

83

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Ik vind die afstand wel prettig vaak.

Ja, ik ook, voor mij hoeft dat zoenen ook niet en ik vind wat meer afstand sowieso wel fijn, ook in theater of film enzo. Ik snap wel dat dat niet rendabel is, maar ik ben nooit zo dol geweest op mensenmassa's en dringen enzo.

En over dat betalen als je afbelt: ja, financiën speelt zeker een rol bij wel/niet thuisblijven als je verkouden bent. Als ik me in de tijd voor corona had ziekgemeld bij elk symptoom, had ik nooit het bedrijf kunnen opbouwen dat ik nu heb, financieel niet en qua betrouwbaarheid bij m'n opdrachtgevers niet. Ik heb inmiddels in m'n algemene voorwaarden opgenomen dat beide partijen tot vlak voor de start van een training mogen beslissen naar online om te schakelen. Ook zo'n corona-stap-vooruit: twee jaar geleden had ik daar echt nog geen benul van.

Louise

84 Laatst bewerkt door TumTumTum (15-02-22 18:04:58)

Re: Verkoudheid klaag topic

Verkouden...ik weet al bijna niet meer wat dat is.")

Zal ongetwijfeld wel weer terugkomen binnenkort.

Ik heb me ook al voorgenomen geen handen meer te schudden, in elk geval niet meer op mn werk.
En ook niet zomaar iedereen gedag zoenen bij een verjaardag of feestje oid. Ik vind die afstand wel prettig vaak.

Nee, van mij hoeft dat ook niet zo nodig meer. Sommige mensen (mannen dus) knijpen je hand zowat kapot en dat gezoen met random mensen die je nog nooit eerder hebt gezien heb ik nooit tof gevonden. Het zou mij ook niks verbazen als heel veel vrouwen stiekem al dat gepotel niet meer zo nodig terug willen.
O ja, naast je hand kapot knijpen heb je ook nog mensen (dit keer wel vrouwen) die een koud slap handje aanbieden om te...? aaien? kussen? wat? Vind ik altijd ZO raar.
Nee weg. Het mag weg blijven van mij.

85

Re: Verkoudheid klaag topic

De afgelopen week flink aan de beurt geweest.
Maandag terug uit Italie al snotteren, s avonds blijkt mijn kamergenote van die reis positief.
O jee... mijn zelftest negatief.
Elke dag een zelftest gedaan, negatief, toch maar aan t werk.
Echt met hangen en wurgen, alles deed zeer, keelpijn, snotteren, hangen, later hoofdpijn erbij.
Niet gesport.
Donderdag toch ook nog maar testen bij de GGD want ik hoorde teveel verhalen over neg thuistest met toch pos bij de GGD.
Deze gelukkig ook neg.
Dus echt geen corona.
Maar bekaf, doorploeteren op t werk (eigen bedrijf, dan heb je dat. In loondienst had ik me ziek gemeld).
Zaterdag: een korte wandeling. Zweten. Toch voelde ik me al wel wat beter.
Gisteren en vandaag weer een uurtje hard gelopen (Rotterdam komt toch echt dichterbij), maar bekaf daarna.
Vandaag nog niet uitgerust van gisteren ook, maar ja.
Wat heb ik dit vreselijk niet gemist zeg, bah bah.
Vandaag hoest ik nog ff de longen uit mn lijf, doen die ook nog wat zeer, en morgen mag ik weer werken.
Het gaat vanzelf weer voorbij smile

86

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap Hedcandy, hoop dat je snel weer fit bent .

87

Re: Verkoudheid klaag topic

Balen, Hedcandy, hopelijk ben je ondertussen weer wat opgeknapt? Hopelijk komt mijn advies dus te laat: kalm aan hoor! Zere longen is nog best een heftig symptoom. Beter worden is veel belangrijker dan een uurtje lopen, zeker ook met het oog op Rotterdam. En sowieso beterschap gewenst.

Hedcandy schreef:

Maar bekaf, doorploeteren op t werk (eigen bedrijf, dan heb je dat. In loondienst had ik me ziek gemeld).

Even nieuwsgierig: werk je dan met FFP2? Of hoe voorkom je anders dat je anderen besmet? Qua wat we de afgelopen jaren geleerd hebben, zeg maar.

Louise

88

Re: Verkoudheid klaag topic

Een FFP2 masker beschermt de drager en de ander, een IIR masker alleen de ander.
Dus die laatste is afdoende naar mijn patienten en ja, wij dragen nog mondkapjes en willen dat de patient dat ook doet.

Vandaag toch maar ziek thuis, net besloten do en vrij dat ook te doen.
Vanochtend weer GGD test, uitslag volgt nog.

Ik voel me zeker niet beter. Het is niet meer zoals een normale verkoudheid, ik ben gewoon doodmoe. Hoofdpijn, benauwd, mn longen doen zeer van al het hoesten, het is gewoon 3x niks. Mijn rusthartslag is ook echt stukken hoger, dus ergens is mijn lijf heel hard mee bezig, maar wat?

Maar of het nou wel of geen corona is, zo doorgaan word ik niet beter van.
Wel heel lastig om hieraan toe te geven voor mezelf.

En deze week was de laatste zware trainingsweek voor Rotterdam, met a.s. za een 30+km training. Gaat hem allemaal niet worden en daar baal ik stevig van.

89

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik ben nog wat aan het na-hoesten, maar maandag wel opeens opgeknapt. Rusthartslag is ook voor het eerst, na 3 weken, weer normaal.

Had afgelopen week vooral last van een darminfectie, of dat dat nu ook nog covid was weet ik niet.

90

Re: Verkoudheid klaag topic

Wat fijn Linda, dat t beter gaat.

Bij mij geen Covid. Gelukkig, want dat geeft gunstigere kansen voor voorspoedig herstel.
Ik blijf wel worstelen met het feit dat ik er liever een stickertje op kan plakken, wat ik heb, om het zo voor mezelf een goede reden te geven dat ik me zo voel.
Ik voel me schuldig naar collega's en patienten.
Want ik meld me pas ziek bij koorts of spugen en dat is nu niet aan de hand.
Gelukkig praten anderen op me in en stellen me gerust dat ik deze rust nu echt nodig heb schijnbaar, en dat ik moet vertrouwen op al voldoende trainings kilometers en de inhoud die mn lijf toch al heeft.
Oke. Ik doe mn best.

91

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Een FFP2 masker beschermt de drager en de ander, een IIR masker alleen de ander.
Dus die laatste is afdoende naar mijn patienten en ja, wij dragen nog mondkapjes en willen dat de patient dat ook doet.

92

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Een FFP2 masker beschermt de drager en de ander, een IIR masker alleen de ander.
Dus die laatste is afdoende naar mijn patienten en ja, wij dragen nog mondkapjes en willen dat de patient dat ook doet.

93

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Een FFP2 masker beschermt de drager en de ander, een IIR masker alleen de ander.
Dus die laatste is afdoende naar mijn patienten en ja, wij dragen nog mondkapjes en willen dat de patient dat ook doet.

Okee, helder!

Zeker lastig, Hedcandy. Herkenbaar - als eigen baas, als sporter en als verkoudheids-ervaringsdeskundige. Sterkte, en inderdaad: rust is het enige wat erop zit.
Misschien helpt dit: het halve wielerpeloton lijkt op dit moment wel aan de sukkel met luchtweginfecties die géén corona zijn. In Parijs-Nice moesten er een heleboel opgeven en voor Milaan-Sanremo komende zaterdag is de lijst met afwezigen ook heel lang. In dat opzicht bevind je je in goed gezelschap wink  Er wordt wel als verklaring gegeven dat onze immuniteit voor de gewone virussen die we anders van elkaar oppikken ook is ingezakt door de coronamaatregelen, dus die komen nu ook harder aan dan normaal (althans, dat kan).

Louise

94

Re: Verkoudheid klaag topic

Dank je Louise!
En ja, inmiddels bereiken mij de berichten dat er een griep epidemie heerst, dan zal dat t wel zijn...

95

Re: Verkoudheid klaag topic

Griep en buikloop zijn de ziektes die het peloton teisteren momenteel :-)

96

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik zit nog altijd thuis.
Week 3 is ingegaan.
De ene dag gaat het best, maar blijkbaar vlieg ik dan in mn enthousiasme mn grens over en lig ik de dag erna weer volledig voor pampus.
Inmiddels voor de zekerheid mn longen laten checken bij de huisarts. Die vond het ook verdacht veel op corona lijken allemaal, maar ja, geen positieve test dus. Dus dan een ander virus.
Het dringende advies was niet werken en niet sporten tot je je echt beter voelt.
Echt een tegenvaller wel, want ja, Rotterdam is al over 3 weken....
Maar goed, ik houd me er nu aan, fiets wel een klein rondje met pauzes ertussen, maar pfff wat frustrerend! Niks doen met dit mooie weer! Mijn patienten weer teleurstellen en afbellen. Bah. Echt een worsteling om me er bij neer te leggen,beseffende dat ik geen andere keus heb gewoon.

97

Re: Verkoudheid klaag topic

sterkte!

98

Re: Verkoudheid klaag topic

Balen zeg en behoorlijk frustrerend lijkt me. Zeker met Rotterdam voor de boeg, en dan ook nog dit mooie weer. (Meestal valt de eerste warme dag samen met de marathon Rotterdam.)

Sterkte, en hopelijk lukt het je om je bij het advies van de arts neer te leggen. De rest komt daarna wel weer.

99

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap Hedcandy!

100

Re: Verkoudheid klaag topic

Zorg goed voor jezelf! luister naar het lichaam, en bouw rustig op.
Wel rot voor je dat je je patiënten zo moet afbellen.
Je training moeten skippen is één ding , je werk zo moeten afbellen naar patiënten is ook al helemaal niet leuk .