101

Re: Verkoudheid klaag topic

Sterkte Hedcandy! Snap je frustratie en worsteling heel goed.

Ik heb zelf mn Rdam ticket 2 weken terug verkocht ivm knieblessure en dat gaf toch best wel rust.
Jammer van het evenement maar er is maar 1 lijf en er komen nog genoeg andere marathons.

In de zon een goed boek lezen is overigens ook heerlijk. Net als wandelen.

Hoop dat je je snel beter voelt.

102

Re: Verkoudheid klaag topic

Sterkte, ik kan me je frustratie goed voorstellen. Het is wat davidr zegt: geef prioriteit aan je gezondheid op de lange termijn.

Een virus in je lijf kan rare streken uithalen - om er maar weer een profwielrenner bij te halen: Colbrelli's hartstilstand afgelopen maandag had misschien te maken met diens corona en bronchitis.

Louise

103

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik weet er ondertussen ook wel van dat een virus vreemde dingen doet met een lichaam. Veel beterschap gewenst dus en een wijs besluit met betrekking tot Rotterdam.
Overigens klinkt het wel heel erg als Corona naweeën, ondanks dat je niet positief getest bent. Kun je niet een bloedtest laten doen om dat te bepalen?

104

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja, ik hoor van iedereen (incl de huisarts) dat het er idd verdacht veel op lijkt.
Bloedonderzoek zou kunnen, maar wat koop ik er voor?
Ik moet het toch laten herstellen zoals t nu gaat.

Maarr... het goede nieuws is dat sinds gisteren die bodemloze vermoeidheid weg is, en de hoofdpijn ook die daar omheen hing. Het hoesten s nachts ook dus ik slaap weer.
Vannacht dan weer niet door kiespijn, maar die hebben ze vandaag getrokken dus daar ben ik ook weer vanaf. Misschien is dat sluimerende ding ook nog wel mede veroorzaker van dit trage herstel geweest, who knows?

Ik ga morgen een half uurtje hardlopen, als dat goed gaat, ga ik het dit weekend verder uitbouwen.
Vrijdag een ochtendje werken, nu echt in de lift omhoog hoop ik!

105

Re: Verkoudheid klaag topic

Mooi dat de weg omhoog is ingezet, Hedcandy!

106

Re: Verkoudheid klaag topic

Vandaag een rare uitspraak gehoord van Jolien D'hoore, een snotneus is het teken van topvorm. :-) Ben ik altijd in topvorm dus :-p

107

Re: Verkoudheid klaag topic

ronnyke schreef:

Vandaag een rare uitspraak gehoord van Jolien D'hoore, een snotneus is het teken van topvorm. :-) Ben ik altijd in topvorm dus :-p

Ik ook!
Raar ja.

Louise

108

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik juich zachtjes...
Donderdag een half uurtje gelopen, het voelde als door dikke stroop, maar ach.
Vrijdag een halve dag gewerkt, het ging!
En net een uur gelopen.
Dus ik heb nog steeds goeie hoop voor Rotterdam, als ik woensdag of volgend weekend nog een 2,5u loop eruit gooi, dan moet t lukken.

En anders heb ik vannacht een plan B bedacht.

109

Re: Verkoudheid klaag topic

Fingers crossed Hedcandy!

110

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik duim mee Hedcandy .

111

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik duim mee! Zou alleen niet een week vantevoren nog een lange duurloop doen, zeker niet als je nog herstellende bent. Voor het vertrouwen wel lekker, maar je gaat er waarschijnlijk niet fitter van aan de start verschijnen.

Mocht het nu niet lukken heb iknog een startbewijs voor de Two Rivers Marathon in de aanbieding, op 24 april!

112

Re: Verkoudheid klaag topic

Das tof aangeboden Linda, zou een heel mooi alternatief zijn, maar hoop het niet nodig te hebben...

Woensdag loop ik nog een laatste lange duurloop. Daarna genoeg tijd om uit te rusten.
Maar als ik het niet doe, krijg ik zeker weten gedonder met mn schillespees en dat wil ik ook niet..

113

Re: Verkoudheid klaag topic

Nou, hier ben ik weer hoor... maandag leek er niks aan de hand, maar sinds dinsdagmiddag lig ik nu met koorts, rillend en klapperend in bed.
Het hakt er dus flink in. Enorm balen, maar deze keer is het makkelijker me er aan over te geven omdat ik zo beroerd ben.

Ik ga maar eens voorzichtig nadenken of ik niet wat wedstrijden moet gaan cancellen, die van de Brouwersdam is al over 5 weken, ik zie mezelf dat echt niet doen...

114

Re: Verkoudheid klaag topic

5 weken is nog wel even natuurlijk, als het een griep is kun je mischien volgende week al terug aan het trainen zijn.

115 Laatst bewerkt door Jörgen (14-04-22 21:01:20)

Re: Verkoudheid klaag topic

Hier nu ook verkouden, voor het eerst in twee jaar. Vorige week al wat rustig aan gedaan, iedereen thuis was ziek of had Corona en ik was ook niet helemaal fit. Maar op vrijdag voelde ik me weer iets fitter, dus zaterdag Veenendaal Veenendaal gefietst (140). Pardoes was ik zondag snotverkouden, maandag verhoging en algehele maleise. Gelukkig nu weer wat aan het opkrabbelen.

Wat wel bijzonder is, iedereen om me het krijg Corona en ik test steeds negatief. Maar het eerste de beste verkoudheidje velt me.

116

Re: Verkoudheid klaag topic

Jörgen schreef:

Hier nu ook verkouden, voor het eerst in twee jaar. Vorige week al wat rustig aan gedaan, iedereen thuis was ziek of had Corona en ik was ook niet helemaal fit. Maar op vrijdag voelde ik me weer iets fitter, dus zaterdag Veenendaal Veenendaal gefietst (140). Pardoes was ik zondag snotverkouden, maandag verhoging en algehele maleise. Gelukkig nu weer wat aan het opkrabbelen.

Wat wel bijzonder is, iedereen om me het krijg Corona en ik test steeds negatief. Maar het eerste de beste verkoudheidje velt me.

Zo verging het mij ook, tot vorige week. Nu sinds maandag positief zowel met zelftest als bij de GGD. En de beruchte verkoudheid enkele weken daarvoor al gehad.

Hopelijk zet het opkrabbelen door voor je!

117

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik kreeg het vanmiddag benauwder, toch maar getest en ja, nu wel aan de beurt voor corona.
Ach nou ja, ik denk dat ik t ergste al heb gehad de afgelopen dagen.

118

Re: Verkoudheid klaag topic

Hoe is het ondertussen, Hedcandy, al aan het opknappen?

119

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja gelukkig!
Sinds maandag ben ik klachtenvrij.
Vandaag heb ik zelfs 5km geshuffeld (zo noem ik heeeel langzaam hardlopen) over de hei!
Dus weer een voorzichtig begin met sporten.

Ik hoop dat ik nu mn portie wel heb gehad voorlopig.

120

Re: Verkoudheid klaag topic

Gelukkig maar Hedcandy !

121

Re: Verkoudheid klaag topic

Goed om te horen, Hedcandy!

122 Laatst bewerkt door TumTumTum (01-05-22 21:02:33)

Re: Verkoudheid klaag topic

Hmmm, klinkt verdacht veel als "mijn" griep.

Rond 1 april voelde ik me ineens niet lekker. s'avonds koorts, een dag in bed gelegen, daarna een paar dagen brak. Zelftest gedaan, negatief. Na een paar dagen ging het wel weer.
Op 10 april de kwart marathon gedaan, ging niet geweldig maar het ging wel. Wel moe.

Toen een dag of 6 daarna, gewoon weer griep. Nu drie dagen koorts, in bed gelegen, heel erg brak. Mijn rechteroor zat/zit helemaal dicht, ik hoorde een wasmachine in mijn hoofd, oorpijn, hoofdpijn, keelpijn. Koude rillingen. Nog een zelftest, ook negatief.

Ik dacht dat het na een weekje wel ok ging...dat ik weer naar mijn werk kon, maar ik voelde me ook de tweede week compleet brak. En hoesten...hoesten! Onmogelijk om te slapen. Wandelingetje, boodschappen doen, het zweet breekt me uit. In de tuin zitten met het mooie weer...word helemaal gek van de herrie in mijn dichte oor. Maar weer een zelftestje, ook weer negatief. Langs de huisarts geweest voor mijn oor...neusspray gekregen tegen de ontsteking, helpt maar wel tergend langzaam. Begin nu een beetje te herstellen. Morgen voor het eerst weer proberen rustig wat te hardlopen. Word ook shuffelen hoor.

De huisarts begon ook over of ik covid had gehad, nou bij mijn weten niet, als ik het heb gehad dan was dat in maart 2020. Dit is een rottig griepje. wat het dan ook moge zijn.

123

Re: Verkoudheid klaag topic

Aan mijn record-periode van meer dan twee jaar een drie maanden zonder verkoudheid is deze week een einde gekomen: ik ben maandag verkouden geworden. Heel licht, alweer aan de beterende hand, en ik kan daar dus niet mee zitten, zo, behalve dan dat de timing ongelukkig is: ik start zondag op de kwart in Ter Aar. Dat gaat wel lukken, maar of ik een beetje goed kan presteren, geen idee. Dat is jammer, maar verder valt het nog steeds allemaal goed mee dus.

Louise

124

Re: Verkoudheid klaag topic

Veel plezier Louise!

Je moet sneller dan de klos zijn.

125

Re: Verkoudheid klaag topic

Altijd een slechte timing, die verkoudheid!
Veel plezier en succes gewenst Louise