1

Onderwerp: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Een vraag aan de dames hier, want ik kan wel wat tips gebruiken. Tot nu toe heb ik alle triathlons in een standaard trisuit gedaan die ik zonder al te veel nadenken heb aangeschaft. Voor dit seizoen wil ik in ieder geval tijdens halve afstand een bovenstuk met mouwtjes, maar ik zie door de bomen het bos niet qua keuze. Gebruiken jullie een top met broek of een trisuit met lange rits en wat bevalt wel of juist niet?

2

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Welk model , merk is natuurlijk zeer persoonlijk .
Maar als je voor een trisuit met mouwtjes gaat zou ik in ieder geval er 1 nemen
waarvan je het bovenstuk geheel kunt los ritsen

Ik heb van Zoot een trisuit die fijn zit , maar ook een ander model wat ik niet zo
fijn vind zitten .
Veelal vind ik de been pijpjes ook wat kort , ik zelf heb ze het liefst wat langer .

Zelf vind ik de BTTLNS heel erg fijn , ook qua pad .
Daar heb ik twee trisuits van met mouwtje , en die is geheel aan de voorkant los te
ritsen .

Dan ben ik ook een fan van Fusion ondertussen , een fijne pad en mooie pijpjes qua
lengte .
Echter heb ik er 1 zonder mouwtjes .Dus kan je niet zeggen hoe die met mouwtjes bevalt

3

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Ik vind met mouwtjes ook fijn.
De rits aan de voorkant, je trekt de bovenkant dan uit als een los jasje, de achterkant zit aan elkaar.
Ik zou wel echt voor een trisuit gaan, dan zit strakker om je lijf, geen blote bil of buik, geen geflapper...

Ik ben blij met de mijne van
Noosa
Castelli
En zou blind ook voor Fusion gaan, alleen vind ik hun trisuits gewoon te saai zwart wit.

4

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Ah dank, ik was al benieuwd hoe dat werkte met die bovenkant met lange rits. Blote buik - of nog erger rug - ga ik me enorm aan irriteren.

5 Laatst bewerkt door Louise (16-04-22 16:04:28)

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Ik heb twee trisuits, allebei van Castelli, de ene uit één stuk en de andere in tweeën. Ze zitten allebei prima. Voor de korte afstand is die uit een stuk het handigste omdat die altijd goed zit, maar ik vind die in tweeën handig bij lange afstanden vanwege het grotere gemak bij een eventuele sanitaire stop. Ik vind het ook praktisch om een los fietsbroekje te hebben met zo'n dunne zeem, voor andere doeleinden. Het zit ook goed: je haakt boven- en onderkant in elkaar, dat zit goed, geen blote rug in elk geval, maar natuurlijk net iets minder strak dan uit één stuk.

Ze zijn allebei zonder mouwtjes, dat heb ik liever omdat op de kortere afstanden mouwtjes verboden zijn als je ook geen wetsuit aan mag. Dat zou voor die uit twee delen niet zo veel uitmaken, want daar doe ik geen korte afstanden in, maar ik heb ook geen behoefte aan mouwtjes. Als het serieus koud of zonnig is, moet er toch nog iets overheen (en in dat geval is tweedelig trouwens helemaal veel handiger bij zo'n sanitaire stop!)

Louise

6 Laatst bewerkt door @Jeanette (16-04-22 17:14:49)

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Zo ziet de voorkant er dan uit Laris

7

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

@Jeanette schreef:

Zo ziet de voorkant er dan uit Laris

Dank, dat geeft een goed beeld. Daarmee durf ik sanitaire stop wel aan:-)

8

Re: Vraag aan de dames: welk trisuit of 2-piece voor halve

Laris schreef:
@Jeanette schreef:

Zo ziet de voorkant er dan uit Laris

Dank, dat geeft een goed beeld. Daarmee durf ik sanitaire stop wel aan:-)

Ja dat gaat makkelijk hoor, het is echt minder gehijs dan bij een mouwloos ding met kortere rits...
Je trekt je jasje uit en broek omlaag, alleen zit het achter nog aan elkaar vast.

Je zou het anders eens van iemand even moeten kunnen passen oid?