3,451

Re: prestaties van de dag

Het is weliswaar niet de doorgaande raceprestatie, maar ik weet nu wel waarom ik mezelf voorheen niet tot sporten kon bewegen.
Gister vanuit werk om 17u00 16km intervaltraining naar huis gelopen. Pittig, maar helemaal prima.
Maar maandag waren de zwembaden gesloten en gisteravond startte het banenzwemmen pas om 20u30.
Normaliter sport ik én voor het eten (dat was vroeger de reden dat ik nooit ging) én lig ik om 21u00 op bed.
Nu moest ik dus na het eten gaan en dik 1,5-2u wachten tot ik kon gaan, ik heb mezelf echt met alle macht van de bank moeten slepen om te gaan zwemmen ipv lekker naar bed te gaan lol
Ik zei nog tegen een vriendin, als ik met de Ironman maar de helft van het doorzettingsvermogen nodig heb van wat ik gister op moest brengen, dan zit het op dat vlak wel goed tongue
Het voelde in ieder geval als een behoorlijke prestatie, ik heb echt zelden geen zin om te gaan trainen en in jaren er niet zo tegenop gezien als gisteravond.

3,452

Re: prestaties van de dag

Haha, herkenbaar, hoor, ik reken die openingstijden van de zwembaden eigenlijk al niet eens mee als serieuze optie. Met feestdagen is het altijd passen en meten. Ik ben zondagochtend geweest, zowaar was het zwembad open op 1e Paasdag, volgens mij was dat voor het eerst. Ik ga anders nooit op dat moment, en vond het wel grappig: het is dan tegelijk baby- en peuterzwemmen en dus schallen er kinderliedjes door het zwembad. "Altijd is Kortjakje ziek" en dat soort werk!

Louise

3,453

Re: prestaties van de dag

Vandaag ging het buitenbad van Pernis weer open. Daarin zwemt Tri-Exerience sinds vorig jaar tijdens de lockdown - dat beviel toen zo goed dat ze ermee doorgaan. Meteen vanochtend was de start: we waren om 7 uur de eerste zwemmers van het seizoen dus.

Vorig jaar was ik er niet bij, ik was ook nog niet eerder in dat zwembad geweest. Het is een klein maar fijn 25-meterbad. Water 18,5 graad, bijna iedereen dus in wetsuit. Ik vond het goed te doen, ik kreeg hooguit iets koude voeten. Bij het omkleden naderhand voelde je de zon al.

Ik vond het vooral supergaaf: zwemmen onder een strakblauwe ochtendlucht terwijl de zon over de bomen heen komt. Leuk programma ook: intervallen met techniekopdrachten en -accenten. Best wel grote groep, stuk of 20, met ongeveer de helft vrouwen, wat meer is dan ik had verwacht. Volgende week is het één keer niet, maar ik kijk al uit naar de 7 keer daarna!

Louise

3,454

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Louise!

Ik wacht ook tot het buitenbad in Huizen opent, volgende week dacht ik.
Ik heb een abbonnement gekocht, dus ga er lekker de hele zomer zwemmen (50m bad) in de zon.

3,455

Re: prestaties van de dag

Super, hier gaat het plaatselijke open luchtzwembad woensdag open. Door jullie berichtjes krijg ik er extra zin in :-)

3,456 Laatst bewerkt door Louise (24-04-22 14:43:51)

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister een bijzondere sportdag gehad in Zeeuws-Vlaanderen. Manlief liep daar de marathon, twee weken na Rotterdam, het was een doorgeschoven inschrijving uit 2020. Hij twijfelde tot donderdag maar hij voelde zich goed en zou kalm aan doen en van het parcours genieten. Dus ik heb hem 's ochtends in startplaats Hulst uit de auto gezet, ben doorgereden naar finishplaats Terneuzen en heb daar zelf gelopen: de 'afwachtingsloop', 10 kilometer, met start en finish op de finishlijn van de marathon.

Ons parcours was helemaal aan de buitenkant van de dijk van de Westerschelde, mooi uitzicht, maar dus eerst pal tegen windkracht 5 in naar het oosten buffelen, keren en dan terug wapperen. Negatieve split gegarandeerd: ik was 3 minuten sneller op de terugweg! Ik ben relatief slecht in tegenwind, had niemand om achter te schuilen want het was maar een klein loopje (35 deelnemers op de 10, nog zoiets op de 5). Op de terugweg kon ik zo een stuk of zes lopers inhalen, dat is altijd wel leuk natuurlijk. Desalnietemin geen snelle 10, het was ook nog eens iets te lang (de speaker noemde het een kwart marathon, maar zo lang was het niet). Maar ik heb lekker gelopen en werd 5e van 12 vrouwen, als oudste deelneemster cool 

Daarna kon je douchen in het sportcentrum met de briljante naam 'Vliegende Vaart' lol Mooi centrum, groot zwembad ook. Dat was een stukje lopen (2,5 km), vond ik wel leuk (leuker dan de pendelbus), en zodoende was ik net op tijd terug om manlief te zien finishen. Hij was maar 10 minuten langzamer dan in Rotterdam en had eigenlijk lekkerder gelopen dit keer. Inderdaad een mooi parcours, veel onverhard. Wel warm ook.

Het was een erg leuke dag, zonovergoten ook weer natuurlijk, en ik vond het een aangenaam relaxte sfeer. Het is allemaal heel kleinschalig: marathon met 750 deelnemers; aan de kidsrun die ik zag starten deden er maar 7 mee. Klein maar fijn!

Louise

3,457

Re: prestaties van de dag

Klinkt leuk Louise, mooi ook dat jullie het zo konden combineren.
Knap van je man dat hij alweer een marathon liep!


Ik zelf heb echt een prachtige fietsronde gedaan, de ronde van Noord Holland.
Je kon op 3 plekken vertrekken, wij gingen vanuit Purmerend.
Dat betekende eerst volle bak wind mee, en later van Alkmaar tot Hoorn vol tegen.
Maar wat een prachtig parcours! Langs bollenvelden, mooie boerderijen, oud hollandse groene huisjes, dijkjes, slootjes met water hoger dan het land, zó kenmerkend Nederland.
Ik heb echt genoten.
En in Alkmaar en in Hoorn was de stempelpost in de ijsbaan, je fietste dus de ijsbaan binnen, een ronde waar normaal ijs lag, en er weer uit (of pauze in het gras in het midden, kon ook), dat was echt wel heel bijzonder leuk.
Na 110km weer terug, blij dat ik t vol kon houden, lekker rustig gefietst.

3,458 Laatst bewerkt door Louise (24-04-22 14:47:08)

Re: prestaties van de dag

Ronde van Noord-Holland is zeker gaaf, die ken ik nog van toen ik daar nog woonde, alleen was dat toen met gewone stempelposten. Zal ook wel pittig windje geweest zijn gister.

De bollen liggen er sowieso schitterend bij op het moment, ik ben dinsdag nog door de bollenvelden van omgeving Lisse/Hillegom gefietst, zó mooi!

Louise

3,459

Re: prestaties van de dag

Ik heb gisteren ook de ronde van noord Holland gefietst. Alleen begonnen wij in Hoorn, dus wij hadden de laatste 40km pal tegen. Iedereen om ons heen was dan ook behoorlijk stuk op het laatst. Zeker bij ons, de route komt op 5km van huis langs, waarvandaan het nog 10km naar Hoorn was.
Verder inderdaad hele mooie ronde, waarbij wij alleen de terrassen hebben gemist onderweg. Het leek wel of ze bewust om alle horeca heen zijn gegaan. Dus inderdaad maar koffie op de stempelposten.

3,460

Re: prestaties van de dag

Gisteren ook de ronde van Noord-Holland gedaan. Gestart in Alkmaar. Vanaf Petten vol tegen tot Medemblik en vanaf Zaandam richting Alkmaar weer. Was mooie tocht. Vroeg gestart en daardoor tot aan Hoorn niet zoveel mensen op de weg. Kon bijna overal goed doorfietsen.
Ik deed de 160. Ook meteen goede training voor het eten en geprobeerd een bepaalde wattage aan te houden. Allebei gelukt. Vandaag iets rustiger aangedaan bij de wekelijkse Intervaltraining in de duinen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,461

Re: prestaties van de dag

Grappig, dan zijn we dus zo'n beetje achter elkaar aangefietst.
Ik had me ook ingeschreven voor de 160, maar een week na corona wist ik niet of ik 110 wel zou redden, dus daarvoor gegaan en heel rustig gefietst.
Wij hadden trouwens een prachtig terrasje, vrouwen in klederdracht in de bediening (ze hadden binnen nog een ander feest met iedereen in klederdracht) en heerlijke gebakjes.

3,462

Re: prestaties van de dag

zaterdag vrijthof vrijthof MTB challenge gedaan. 163 km MTB tocht. Veel single track en grindpaden met los zand. Mooi evenement!

3,463

Re: prestaties van de dag

Vandaag bijna 16km gelopen in 1:45, mijn langste en verste loop ooit.
Ik ben geen hele sterke loper, maar het ging erg goed. Alleen werd het wel zwaar het laatste half uur.
Toch een mooi vlak tempo van ongeveer 6:30/km vast kunnen houden tot het eind, zonder kramp of andere pijntjes.
(Hopelijk blijft dat zo)

Nog 2 maanden tot mijn eerste halve. Het gaat pittig worden, maar ik heb er wel vertrouwen in!

3,464

Re: prestaties van de dag

Goed zo! Langzaam kilometers er aan toevoegen en dan komt die halve er vanzelf.

Ik was/ben ook geen loper, maar ineens heb ik toch zomaar een marathon gedaan (nou ja, ik heb er serieus voor getraind hoor) terwijl ik dat nooit had gedacht.
Dus wie weet wat jou allemaal nog te wachten staat smile

3,465

Re: prestaties van de dag

Zaterdag 150km van de ronde van Vlaanderen gereden. Pfff wat is dat heftig. Kon begin April vanwege corona niet meedoen maar dit ging op eigen gelegenheid prima. Kasseien zijn niets voor mij heb ik geleerd. Wel geweldig leuk om al die bekende kasseienklimmen nu een keer gedaan te hebben. Zondag nog 70km met wat minder kasseien gedaan. Prachtig gebied en ik ga zeker een keer terug.

Ik verbleef met een vriend in het Flandrien hotel. Dikke dikke aanrader!

3,466

Re: prestaties van de dag

Na 2 weken terug voor het eerst meer dan mijn IM70.3 gefietst te hebben (105km), stond zondag een lange koppeltraining op het programma, 4u30 fietsen + 20km hardlopen.
145km gefietst aan 30,6km/u, voor mij echt een toptraining! Benen voelden nog sterk en fris en ook het hardlopen ging heerlijk, nja de eerste 3km dan. Toen raakte mijn knie weer overbelast van een oude blessure. Uiteindelijk maar 7km kunnen lopen:(
Gelukkig ben ik inmiddels redelijk bekend met het verloop van deze rotknie en is de pijn alweer verdwenen. Vanavond even voorzichtig kijken of ik weer kan belasten.
Moet even kritisch zijn in mijn laatste 2 weken voor mijn taper, ik wil niet te veel training missen, maar kan het me ook niet permiteren om helemaal uit de running te raken voor een paar weken.

3,467

Re: prestaties van de dag

Deze week een midweek in Maastricht.
Gisteren het rondje van het loopgedeelte gelopen en vandaag het fietsparcours.
Ik vindt het allebei leuke ronden (zeg ik nu, vervloek ze waarschijnlijk in augustus). Ik zag best op tegen het klimmen. Bij mij thuis kan ik in de duinen wat oefenen en dat is het. Er zitten een paar pittige stukjes tussen tot wel 14% (volgens mijn Wahoo). Maar ze zijn kort en daarna heb je tijd om bij te komen. Vandaag de ronde gereden met mijn vriendin. Zij op de elektrische fiets. Voor haar was het de langste afstand ooit (best trots op haar).
Donderdag ga ik zelf nog een x (dan wil ze niet mee, raar!).
Ik wil dan het hele rondje gaan fietsen op mijn geplande vermogen wat ik in augustus wil gaan fietsen.
Voelt voor nu in ieder geval goed.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,468

Re: prestaties van de dag

Ik ben er wel benieuwd naar de lengte en steiltegraad van de hellingen.
Heb je een strava profiel?

3,469

Re: prestaties van de dag

Nico0105 schreef:

Ik ben er wel benieuwd naar de lengte en steiltegraad van de hellingen.
Heb je een strava profiel?

Van Strava en mijn Wahoo.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,470

Re: prestaties van de dag

Nico0105 schreef:

Ik ben er wel benieuwd naar de lengte en steiltegraad van de hellingen.
Heb je een strava profiel?

Op Strava kan je de gegevens ook zien (Olaf Lautenschutz)

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,471 Laatst bewerkt door Hedcandy (22-05-22 16:38:36)

Re: prestaties van de dag

Een sauna had een leuk evenementje vandaag:
Voor 12,50 kon je meedoen aan hun voorjaarsrun (6, 9 of 12km) en daarna de hele dag de sauna in.

Het was leuk georganiseerd, tijdwaarneming, rondes van 3km met gelukkig telkens een waterpost. Mooi parcours stukje door het bos en langs een meertje. Stukje over de parkeerplaats, hier wat publiek langs de kant. na de finish masseurs, wat te drinken en wat fruit.

Ik heb niet super mn best gedaan want had gisteren al de nodige uren erop zitten.
Maar daarna het saunacomplex in was heerlijk!
Er zit ook een meer bij waar je zo inloopt, daar nog wat in gezwommen maar ik miste mn brilletje, dus vooral schoolslag.

Leuke combinatie zo, en als ik een brilletje had zou ik er nog een serieuze (naakt)zwemtraining achteraan kunnen plakken.

3,472

Re: prestaties van de dag

Ik had een koers gemaakt met zo goed als mogelijk, de route van Ironman 70.3 westfriesland, vanaf huis (3,5km vanaf het parcours). Dus alvast het parcours verkent voor over 5 weken.

3,473

Re: prestaties van de dag

wilagro schreef:

Ik had een koers gemaakt met zo goed als mogelijk, de route van Ironman 70.3 westfriesland, vanaf huis (3,5km vanaf het parcours). Dus alvast het parcours verkent voor over 5 weken.

O leuk, er schijnen best wat bochten in te zitten?
Ik ben benieuwd.
Zou het je kunnen delen?

3,474

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Hedcandy  , eerst lekker rennen en dan de sauna in .
Leuk initiatief .

Zoek je trouwens de route van Westfriesland ?
Die kan ik je wel sturen al je wilt , heb hem vorig jaar al gedaan .

3,475

Re: prestaties van de dag

Dat klinkt gaaf, Hedcandy, en inderdaad zou een blote zwemtraining wel eens grappig zijn. Was het water niet te koud daarvoor nog?

Ik ging ook altijd graag en regelmatig naar de sauna, maar bij mij is die regelmaat eruit door corona en nog niet terug. Ik ben vorig jaar één keer geweest, dat was alles. Eens kijken of ik dat er weer in kan krijgen. 

Louise