126

Re: Triathlon in het nieuws

Niet helemaal in het nieuws, maar wel op tv. Op Canvas is een programma van Maarten Vangramberen (een sportjournalist) over wereldrecords. Vandaag met Luc van Lierde, de eerste Europeaan die Hawai heeft gewonnen

127

Re: Triathlon in het nieuws

Ja ik zit te kijken, wilde het ook hier gaan melden.
Wat een leuke opzet door het die presentator zo zelf te laten ervaren...

Als je t nu mist: zeker terugkijken!

128

Re: Triathlon in het nieuws

Ik heb te laat ingeschakeld , maar ga vanavond het  programma nog een keer kijken .
Vond dat wat ik gezien heb super interessant .

129

Re: Triathlon in het nieuws

Via KPN helaas niet terug te kijken.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

130

Re: Triathlon in het nieuws

Heb het ook voor een deel gezien, was mooi maar ook wel interessant.

131

Re: Triathlon in het nieuws

https://sporza.be/nl/2022/04/26/hoe-kon … 967442959/

132

Re: Triathlon in het nieuws

olaf2004 schreef:

Via KPN helaas niet terug te kijken.

Stom is dat, hè? Je kan zo'n beetje alles terugkijken, behalve de Vlaamse publieke omroep. Raar.

Wij hebben 'm opgenomen, moet nog kijken. Ik kijk die serie wel vaker, paar weken terug was de aflevering over Tom Boonen en Parijs-Roubaix/rijden over kasseien ook erg leuk en interessant en vorig jaar zaten er ook mooie afleveringen bij, toen over internationale bijzondere prestaties.

Louise

133

Re: Triathlon in het nieuws

In de link die ik gezet heb kun je het bijna helemaal terug bekijken in 3 delen.

134

Re: Triathlon in het nieuws

Ja, dat is gaaf - en bijzonder, want de meeste Sporza-filmpjes (e.d.) kun je buiten België niet zien.

Louise

135

Re: Triathlon in het nieuws

Nu ik geblesseerd ben en niet kan werken of trainen gisteren ook eens naar de docu van de gebroeders Vansteeland gekeken maar dat viel wat tegen.

136

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

Nu ik geblesseerd ben en niet kan werken of trainen gisteren ook eens naar de docu van de gebroeders Vansteeland gekeken maar dat viel wat tegen.

Boh, niet trainen en zelfs niet kunnen werken. Je tri over 2 weken ook in het geding?

Lijkt me een leuk programma!

Een vriendin van me doet dit weekend hier aan mee: https://www.pdg.ch/en/, de Patrouille des Glaciers

137

Re: Triathlon in het nieuws

Leuke docu, met een aantal nuttige tips ook.
Ik had nog nooit van deze man gehoord, dus blij dat ik even gekeken heb.

Het zat ook goed in elkaar met de uitleg over zwemmen, eten en inspanning bij warmte

138

Re: Triathlon in het nieuws

MontanaMan schreef:
ronnyke schreef:

Nu ik geblesseerd ben en niet kan werken of trainen gisteren ook eens naar de docu van de gebroeders Vansteeland gekeken maar dat viel wat tegen.

Boh, niet trainen en zelfs niet kunnen werken. Je tri over 2 weken ook in het geding?

Lijkt me een leuk programma!

Een vriendin van me doet dit weekend hier aan mee: https://www.pdg.ch/en/, de Patrouille des Glaciers

Vrees idd dat mijn eerste triatlons van dit jaar in het water gaan vallen, kan momenteel met moeite rechtstaand pissen, heup zit volledig ontstoken en het is gewoon nu wachten door te rusten en medicatie tot deze ontsteking verdwijnt. Er is ook al cortisone ingespoten om het wat te versnellen maar dit heeft blijkbaar nog niet echt geholpen. Het is wat het is normaal zou ik na Maastricht niks meer gedaan hebben verder dit jaar dus nu mischien nog een kwartje ofz ergens in September wil toch wel een 3tal wedstrijdjes doen dit jaar.

139

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

In de link die ik gezet heb kun je het bijna helemaal terug bekijken in 3 delen.

Nu kunnen kijken.
Dank je Ronnyke.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

140

Re: Triathlon in het nieuws

Balen Ronnyke! Hopelijk ben je snel van de ontsteking af.

141

Re: Triathlon in het nieuws

Zeker balen, ronnyke - spoedig herstel gewenst!

Ik heb die aflevering van Wereldrecord met Luc van Lierde gisteravond teruggekeken. Inderdaad erg leuk. Ik vond vooral die stapel suiker en klont boter indrukwekkend.

Als ik niet zelf aan triathlon zou doen, zou ik denk ik wel 'wat een gekkenwerk' gedacht hebben.

Louise

142

Re: Triathlon in het nieuws

Wat mij het meest verbaasde met die suiker was 800gr de dag ervoor en 400gr tijdens de race. We kennen nu wel allemaal het fenomeen Kh stapelen maar toch... Blijkbaar eet ikzelf dan toch wel te weinig de dag of dagen voorafgaande aan de race; Nu moet ik zeggen als ik op hotel zit en ik zie die top atleten die lijken idd wel een oneindige honger te hebben.

143

Re: Triathlon in het nieuws

Ja, die stapel pasta zou ik nevernooitniet weggekregen hebben, dat is toch ook iets wat je moet trainen, zo veel eten.

Louise

144

Re: Triathlon in het nieuws

Mja maar je lichaam kan toch maar een bepaalde hoeveelheid Kh tegelijk opnemen dus als je bv maar 60gr kan opnemen lijkt me bv 400gr pasta eten overbodig of zelfs nutteloos. Maar ik zal me nog eens beter moeten informeren hierover denk ik. Mijn diëtiste gaf me destijds het advies om bv een zak Harribo's verdeeld over de dag op te eten en mijn gewone voeding niet echt te veranderen.

145

Re: Triathlon in het nieuws

Grappig, die haribo's. Ik lag met de marathon de nacht ervoor op de kamer met een zweedse atlete, die at geen pasta als avondeten, maar 2 zakken snoep.
Ik ga dan toch liever voor hartig.
Maar zo'n berg krijg ik ook niet weg hoor.

146

Re: Triathlon in het nieuws

Nou, ik ben jaloers, ik moet juist minderen met koolhydraten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

147

Re: Triathlon in het nieuws

mcguyver schreef:

Nou, ik ben jaloers, ik moet juist minderen met koolhydraten.

Ik ook hoor, altijd een gevecht met een teveel aan kilo's.
Stapelen, daar doe ik dan ook echt niet aan, genoeg reserves haha

148

Re: Triathlon in het nieuws

Mja vetreserves die worden ook besproken die heeft iedereen genoeg of teveel ook ik :-) maar de glycogeen in de spieren is toch ook wel een belangrijke voor ons aangezien we (ik altans toch) de eerste 90min van de wedstrijd niks kunnen bijvullen. Dus als je op de fiets stapt en je bent je reserves al aan het aanspreken dan weet ik toch niet of je het beste in je boven kunt halen die dag.

149

Re: Triathlon in het nieuws

Echter wordt alle niet aangesproken kh in het lichaam opgeslagen als vet.
Dus een dubbele portie de avond vooraf, nee, daar zie ik het nut niet van in hoor...

150

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

Mja maar je lichaam kan toch maar een bepaalde hoeveelheid Kh tegelijk opnemen dus als je bv maar 60gr kan opnemen lijkt me bv 400gr pasta eten overbodig of zelfs nutteloos. Maar ik zal me nog eens beter moeten informeren hierover denk ik. Mijn diëtiste gaf me destijds het advies om bv een zak Harribo's verdeeld over de dag op te eten en mijn gewone voeding niet echt te veranderen.

Ik weet niet wat een lichaam doet met een stapel koolhydraten in de maag als je slaapt, maar 10 uur rust voor de wedstrijd maal 60 gram is toch 600 gram koolhydraten. Net als tijdens de wedstrijd, een goede amateur doet ongeveer 10 uur over een Ironman. Dus dat is tijdens de wedstrijd ook al 600 gram.

Ik ben trouwens heel blij in deze dat NLZiet de Vlaamse zenders opgenomen heeft in het pakket 2 maanden geleden. Ik kan gewoon Canvas een week terugkijken.