3,851

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Gaat lekker met die powermeters...
Ik heb 2 weken lang met Futurumshop in de clinch gelegen omdat ik mijn powermeter retour had gestuurd (deze liep aan tegen mn frame, gvd krassen. Gelukkig kwam ik er na1 rit al achter).
Zij vonden dat er gebruikssporen op zaten waar de pedaal erop geschroefd was geweest (uh, ja logisch, anders kan ik hem toch niet gebruiken?) En wilden niet het volle bedrag retour geven. Ik moest het tot aan de leidinggevende vd klantenservice aan toe spelen om mn zin te krijgen (en gelukt).
Ik vind nl dat het fabricagefout is, niet voor niets is het nieuwe model aangepast en wordt ermee geadverteerd dat deze niet meer aanloopt.

Of er een nieuwe/andere komt weet ik nog niet, ik geloof niet dat ik een powermeter erg mis.

Balen van de krassen!

Dat was denk ik een 4iii? Dat staat geloof ik wel op de site, met een test template om te controleren of het past. Ik kocht daarom een stages en die bevalt me prima.

3,852

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Gaat lekker met die powermeters...
Ik heb 2 weken lang met Futurumshop in de clinch gelegen omdat ik mijn powermeter retour had gestuurd (deze liep aan tegen mn frame, gvd krassen. Gelukkig kwam ik er na1 rit al achter).
Zij vonden dat er gebruikssporen op zaten waar de pedaal erop geschroefd was geweest (uh, ja logisch, anders kan ik hem toch niet gebruiken?) En wilden niet het volle bedrag retour geven.
Ik moest het tot aan de leidinggevende vd klantenservice aan toe spelen om mn zin te krijgen (en gelukt).

Ik vind nl dat het fabricagefout is, niet voor niets is het nieuwe model aangepast en wordt ermee geadverteerd dat deze niet meer aanloopt.

Of er een nieuwe/andere komt weet ik nog niet, ik geloof niet dat ik een powermeter erg mis.

Jeetje wat naar dat je frame zo beschadigd is en dan ook nog zo behandeld worden door de klantenservice! Ze zouden bijna een tegemoetkoming moeten geven in plaats van je zo behandelen.

Ik heb helaasch noodgedwongen een nieuwe 4iiii precision 3 besteld, wel de ultegra FC-R8000 voor mijn ultegra, dus zou geen problemen moeten geven "fingers crossed".

Had tweedehands garmin vector 3 dual van februari vorig jaar. Veelvoorkomend probleem daarbij is de slijtage in de schroefdraad van de battery cap. Ik had nieuwe battery boards besteld vanwege full dropout en geen herstel onlangs (ook bekend probleem bij de oude boards), om er vervolgens achter te komen dat mijn linker pedal body verschoven is en daardoor de board er niet in geschroefd kan worden. Wat dus ook de oorzaak was van een finaal uit elkaar gedrukte oude board.
Grote probleem is dat ik geen garantie heb en dus zelf op moet draaien voor de kosten van nieuwe pedal body a €150,- per stuk, plus €60,- aan battery boards en dan maar hopen dat het daarmee opgelost is en geen verdere problemen krijg.
Ik heb met enorme buikpijn besloten om die €360 dan maar in een volledige nieuwe powermeter te steken

3,853 Laatst bewerkt door olaf2004 (04-05-22 18:31:26)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe banden voor de racefiets (Continental Gran Prix 5000). Een vriend vroeg of ik mee ging om 1ste pinksterdag Paria-Roubaix te doen (de 120km, we houden het wel leuk).
Schijnt dat 28mm daar comfortabeler voor is.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,854

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:

Nieuwe banden voor de racefiets (Continental Gran Prix 5000). Een vriend vroeg of ik mee ging om 1ste pinksterdag Paria-Roubaix te doen (de 120km, we houden het wel leuk).
Schijnt dat 28mm daar comfortabeler voor is.

Leuk zeg, dat je daar gaat fietsen!
Ik rij zelf al met 30mm op de racer, maar dat moet je frame wel aankunnen natuurlijk...

3,855

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Op mijn racefiets liggen nu 32mm tubeless das echt een luxe, op mijn TT fiets rij ik al lang met 28mm.

3,856

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:
olaf2004 schreef:

Nieuwe banden voor de racefiets (Continental Gran Prix 5000). Een vriend vroeg of ik mee ging om 1ste pinksterdag Paria-Roubaix te doen (de 120km, we houden het wel leuk).
Schijnt dat 28mm daar comfortabeler voor is.

Leuk zeg, dat je daar gaat fietsen!
Ik rij zelf al met 30mm op de racer, maar dat moet je frame wel aankunnen natuurlijk...

Het is een toertocht van een Franse fietsclub. En voor die vriend is het een herinneringstocht voor zijn vader. Die is een maand geleden overleden aan Corona. Hij ging altijd naar Roubaix om de profs te zien finishen.
Maar mijn banden gaan best lang mee en nu was het een mooie gelegenheid om 28mm banden aan te schaffen.
Aankomende week alvast testen op het parcours van Ironman Maastricht.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,857

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuwe wetsuit 2XU

4 modellen getest en gezwommen in recreatiedomein "de Mosten" te Meer . Wetsuit testdag.
Heel leuk om ineens in buitenwater te kunnen testen.
Wat een verschil tussen de modellen zeg! Je zou zeggen, in één maat blijken ze toch allemaal hetzelfde, niets is minder waar.

De top drie die ik had genoteerd, bleef wel dicht bij elkaar, alleen de 2XU zat als gegoten rond mijn lijf tijdens het zwemmen. En die stak er net bovenuit.

3,858

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

Een nieuwe wetsuit 2XU

4 modellen getest en gezwommen in recreatiedomein "de Mosten" te Meer . Wetsuit testdag.
Heel leuk om ineens in buitenwater te kunnen testen.
Wat een verschil tussen de modellen zeg! Je zou zeggen, in één maat blijken ze toch allemaal hetzelfde, niets is minder waar.

De top drie die ik had genoteerd, bleef wel dicht bij elkaar, alleen de 2XU zat als gegoten rond mijn lijf tijdens het zwemmen. En die stak er net bovenuit.

Nice! Zelf heb ik ook een 2xu. Heel tevreden over, goede prijs kwaliteit. Leuk stukje daar ook bij de Mosten, ik ga er in de zomer wel eens heen.

Ik heb een nieuwe helm gekocht, Abus Gamechanger, nieuw setje wielrenhandschoenen, nieuwe koersbroek en shirt (beide Castelli). Deze week allemaal eens uitproberen.

3,859

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vorige week een nieuwe bril aangeschaft, de Oakley Sutro Prizm Road. Wat een verschil tov mijn oude €4 Decathlon zonnebril smile

Deze week een Garmin Edge 530 fietscomputer gekocht. Voorheen alles met mijn horloge gedaan, maar begon toch wel onhandig te worden om zo steeds mijn hartslag in de gaten te houden. Ook worden de "standaard" fietsroutes een beetje saai, zo kan ik wat meer gaan ontdekken door routes te maken en van anderen na te rijden.

3,860

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tholuz schreef:

Deze week een Garmin Edge 530 fietscomputer gekocht.

Ik heb hem al een jaartje, dik tevreden over.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,861

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een paar nieuwe hardloopschoenen, Saucony Omni

https://www.run2day.nl/media/catalog/product/cache/16f4f1fca005ae0eec93f37f7f4f6fd4/s/a/sauconyomni20herendonkerblauw-2900020346110.jpg

ter vervanging van mijn vorige Omni’s. Ik kom toch steeds op deze schoen uit.
Het was eigenlijk net te laat, mijn oude schoenen voelden als plankjes vergeleken met deze.
Dat verklaart deels de vermoeide voeten van de laatste tijd en de pijntjes in knie en kuit van vorige week.

Ik voelde vandaag dat er nog wat spanning zat bij de knie. Nog 2 weken, hopelijk is dat genoeg tijd om helemaal te herstellen.

3,862

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na lang wachten en twijfelen, toch de knoop doorgehakt en een Garmin edge 530 besteld. De 540 laat nog wel even op zich wachten en zal extra functionaliteit bevatten die ik niet nodig heb. Nu voor €220 kon ik het niet meer laten.
Verder nog een Decathlon nutrition bag voor op de bovenbuis. Geen geld voor een opbergplek voor de gels en repen tijdens mijn halve triathlon.

3,863

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Na lang wachten en twijfelen, toch de knoop doorgehakt en een Garmin edge 530 besteld. De 540 laat nog wel even op zich wachten en zal extra functionaliteit bevatten die ik niet nodig heb. Nu voor €220 kon ik het niet meer laten.
Verder nog een Decathlon nutrition bag voor op de bovenbuis. Geen geld voor een opbergplek voor de gels en repen tijdens mijn halve triathlon.

Goeie keuze! Mooi ding. Laat je weten hoe ie bevalt ?

Ik kan me tot nog toe redden met een polar v650 maar mn vrouw heeft een garmin edge 830 en dat is toch wel andere koek.

3,864

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb de Edge 530 en ben daar zeer tevreden over.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,865

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog een Magic5 brilletje, de Limited edition heb intussen wel al een heel deel van deze brilletjes maar mijn clear magic begint al wat ouder te worden dus een mooie vervanger.

3,866

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben heel internet aan het afstruinen...mijn favoriete sport bh gaat er uit.

Eens in de zoveel jaar is het weer zover. Gaat mn favoriete sportbh van dat moment uit t assortiment (meestal in heel europa).
Dan begint de moeizame zoektocht naar een goede vervanger (grote cupmaat, dus echt heel stevig,  padded want geen tepelerectie na het zwemmen en racerback anders komt t onder de trisuit uit).
Nu had ik er dus weer een, maar ja, hij gaat eruit.
Gelukkig nog 3 stuks weten te vinden online, die kunnen achterin de kast wachten tot de huidige op zijn.

3,867

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een Giro Aerohead MIPS  gekocht .
Zou in principe niet voor zo,n helm zijn gegaan .
Maar n.a.v mijn laatste bike fit is mij dit geadviseerd .
Ik heb een wat ronde bovenrug in mijn borstwervel bereik .

3,868

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Na lang wachten en twijfelen, toch de knoop doorgehakt en een Garmin edge 530 besteld. De 540 laat nog wel even op zich wachten en zal extra functionaliteit bevatten die ik niet nodig heb. Nu voor €220 kon ik het niet meer laten.
Verder nog een Decathlon nutrition bag voor op de bovenbuis. Geen geld voor een opbergplek voor de gels en repen tijdens mijn halve triathlon.

Deze staat ook nog steeds op mijn lijstje! Maar vooralsnog voldoet mijn fenix 6 prima. Hoewel dit op lange afstanden geen problemen geeft, die paar extra seconden maken bij de wissel niet veel uit, vind ik dit met het oog op mijn komende sprint waar ik toch wel de wissels ook snel wil doen wat meer een issue.

Gister éíndelijk na veel te lang wachten paddles en zoomers van zoot besteld. Zoomers al eerder geprobeerd te bestellen, maar kon mijn maat niet vinden online (als in ze pasten niet lekker) , dus nu nog maar een poging.

3,869

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb eerder dit jaar mijn Garmin Edge 820 omgewisseld voor een 530, wat een verademing! Misschien was die 820 een maandagochtendmodel maar de batterij ging heel snel leeg. En ik kreeg een enorme hekel aan het touch screen. Blij met de 530 in elk geval!

3,870

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
wilagro schreef:

Na lang wachten en twijfelen, toch de knoop doorgehakt en een Garmin edge 530 besteld.
Knip.

Goeie keuze! Mooi ding. Laat je weten hoe ie bevalt ?

Ik kan me tot nog toe redden met een polar v650 maar mn vrouw heeft een garmin edge 830 en dat is toch wel andere koek.

Bij mij is de 530 eigenlijk ook een vervanger voor een 820 met accu problemen. Ik kan dus bij voorbaat al melden dat hij goed zal bevallen. Zelfs de expert op het gebied van sport gerelateerde elektronica, DCRainmaker gebruikt een 530 als dagelijkse fietscomputer. Dat zegt wel wat over de kwaliteit en betrouwbaarheid.
Over het verschil met de Polar, weet ik ook nog wel een ervaring. Mijn broer is recentelijk overgestapt van een V650 naar een Garmin edge 830. Die heeft daar geen moment spijt van, aangezien hij altijd problemen had met de Polar en nu alles feilloos werkt.

3,871

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb zelf een 1030 en heb ook een bloedhenkel aan het touchscreen; vorig jaar met de Chtriman regende het en veranderde mijn scherm constant en bij IM Barcelona begon het plakkerig te worden van het zweet en sportdrank en ook hier niks scherm meer dus 2FD triatlons waarbij ik niks van mijn powermeter of iets anders kon zien. Ikzelf denk naar de Wahoo over te stappen en Garmin achter me te laten.

3,872

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb de 830 en had hiervoor de 820
Zou de touchscreen niet meer kunnen missen, totaal geen problemen met welk weer dan ook.
En de accuduur is super.
Kan 2 dagen bikepacken en dus navigeren, zonder opladen.

3,873

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

voor de 1030 ook de 820 gehad en daar had ik idd het probleem ook niet mee.

3,874

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net een week voor mijn Ironman geeft mijn bottom bracket de geest. PF 4130 van Rotor. Nu maar een nieuwe besteld dus en dan draait mijn crank volgende week optimaal.

3,875 Laatst bewerkt door Jörgen (17-06-22 20:57:18)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een BTTLNS Rapture 2.0 wetsuit. Ik zwom alweer een aantal jaren in een instap Orca wetsuit, en hoewel die op zich prima beviel leek het me wel eens tijd voor wat mooiers. Tot nu toe heb ik één keer in m’n nieuwe pak gezwommen, ik heb de indruk dat ik een paar seconden per 100 meter sneller zwem. Grootste verschil is te merken bij m’n schouders, het pak is daar veel flexibeler dan m’n oude pak. Blij mee dus.