426

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Met de huidige weersvoorspellingen ga ik volgende week toch ook terug een training in open water doen, zou normaal dit weekend mijn eerste tri hebben en zowiezo dus in een kanaal gezwommen hebben maar helaas beslist een blessure daar anders over.

427

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

Met de huidige weersvoorspellingen ga ik volgende week toch ook terug een training in open water doen, zou normaal dit weekend mijn eerste tri hebben en zowiezo dus in een kanaal gezwommen hebben maar helaas beslist een blessure daar anders over.

Gooit je heup roet in het eten ?

428

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja al 2 weken niks kunnen doen, gisteren weer inspuitingen gehad en nu wat minder pijn heb vorige week zelfs niet kunnen gaan werken. Been zat scheef in de kom en dat is beginnen ontsteken dus nu kine volgen maar deze zit momenteel met covid zodat ik ook daar niet terecht kan.

429

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Balen Ronny, beterschap gewenst!

430

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag dan eindelijk mn eerdte zwem in open water.
Wat was het heerlijk, totaal niet koud.
Maar goed, ben dan ook 2 weken later als andere jaren..

Tempo is nog ver te zoeken, ik merk sowieso met zwemmen dat ik nog niet meer dan 200m aaneen gesloten kan zwemmen, dan bekaf (restantje covid). Komt vanzelf wel weer goed.

431

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik denk dat ik aankomende vrijdag mijn eerste poging buiten ga doen .
Met Tri Almere op de planning zal ik wel langzaam moeten .

432

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vanavond is het zover, dan duik ik ook weer het buitenwater in. Ik heb gehoord dat het water weer een fijne temperatuur heeft, maar ik geloof het pas zodra ik erin lig.

433

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hier ben ik een paar keer naar het buitenbad geweest, die is weer open. Toch lekker op 500m van huis.
Volgende week wil ik weer een keer in (echt) buitenwater zwemmen. Alleen ben ik er nog niet uit waar. Dichtbijzijnde is een relatief klein meertje, waar heel veel visdraden in het water liggen. Iets verder is strand van Luna, alleen daar zijn de meldingen over de waterkwaliteit dubbel. Meerjaren advies is definitief negatief, maar huidige metingen lijken wel goed.

434

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zaterdag is de OD van DTS Haarlemmermeer, dus ik denk dat ik dan wel zal moeten. ;-)

435

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jörgen schreef:

Vanavond is het zover, dan duik ik ook weer het buitenwater in. Ik heb gehoord dat het water weer een fijne temperatuur heeft, maar ik geloof het pas zodra ik erin lig.

Update: het was heerlijk!

436

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jörgen schreef:
Jörgen schreef:

Vanavond is het zover, dan duik ik ook weer het buitenwater in. Ik heb gehoord dat het water weer een fijne temperatuur heeft, maar ik geloof het pas zodra ik erin lig.

Update: het was heerlijk!

Ik was al benieuwd naar jouw mening. Nice!!

437

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

wilagro schreef:

Hier ben ik een paar keer naar het buitenbad geweest, die is weer open. Toch lekker op 500m van huis.
Volgende week wil ik weer een keer in (echt) buitenwater zwemmen. Alleen ben ik er nog niet uit waar. Dichtbijzijnde is een relatief klein meertje, waar heel veel visdraden in het water liggen. Iets verder is strand van Luna, alleen daar zijn de meldingen over de waterkwaliteit dubbel. Meerjaren advies is definitief negatief, maar huidige metingen lijken wel goed.

Strand van Luna HHW? Dan zal het Geestmerambacht ook niet ver zijn? Daar zwom ik de afgelopen jaren vaak! Heerlijk schoon meer en groot genoeg om niet de tel kwijt te raken van hoeveel keer je op en neer gezwommen hebt smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

438

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Afgelopen dinsdag het seizoen afgetrapt. Moest noodgedwongen mijn looptraining overslaan, dus dan maar vast aan het open water wennen.
Moet zeggen dat het de eerste 10 minuten veel adem happen was en af en toe aan mijn safe swimmer hangen om even goed op adem te komen. Afwisselen met stukje rugcrawl, maar daarna ging het wel lekker en was het goed te doen.
Wellicht speelt het mee dat het een nevengeul van de Waal was en geen stilstaand water.

439

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Aangezien hier geen regen of onweer is geweest, gisteravond mijn eerste kilometer in het buitenwater gezwommen. Water was reeds 18° volgens meting en met wetsuit dus uitstekend te doen.
Alleen wel duidelijk dat ik even moet wennen aan het recht zwemmen, gisteren leek het wel slalommen.

440

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Heeft iemand ervaring met zwemmen in de IJzeren Vrouw in Den Bosch? Ik moet er voor werk zijn en vraag me af hoe de waterkwaliteit is. Staat geen informatie over op zwemwater.nl
Alvast bedankt