1

Onderwerp: 8 Island challenge

https://www.polar.com/blog/nl/2022/04/2 … challenge/

Ik weet niet of deze al onder de aandacht is gebracht, maar morgen start Matthieu Bonne met zijn poging om 8 FD op de 8 kanarische eilanden te doen in 8 dagen.
Lijkt me toch zeker de moeite om te volgen big_smile

2

Re: 8 Island challenge

Nog eentje die een poging gaat doen, word een beetje een rage https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla … HWhxgNikBQ

3

Re: 8 Island challenge

Ja ik had het artikel gelezen inderdaad. Al krijg ik het idee als ik het artikel zo lees dat hij geen idee heeft waar hij aan begint.
Maar het lijkt wel een dingetje te worden inderdaad. Neemt natuurlijk niet weg dat het een fantastische prestatie zou zijn als het zou lukken.

4

Re: 8 Island challenge

Als ik het zo lees krijgt hij inderdaad vooral problemen met slaaptekort. Als hij 15km rent, dan 12km rent en wandelt, (dan warm eet) en dan nog 15 wandelt. Dan duren zijn 'marathons' (zonder eetpauze) al gauw een uur of 6. Als hij snel zwemt, en redelijk fietst, is hij daar zonder pauzes ook al een uur of 7 aan kwijt. Na de marathon zal hij ook nog wel willen eten. Douchen, wissels, eten, dan blijft er weinig over voor slaap.

Maar het komt nog niet in de buurt van Rait Ratasepp, die deed er vorig jaar 60 in 60 dagen op Fuerteventura. Die deed de meesten onder de 11u (afgezien eigenlijk van een week na een bike crash), maar die liep zijn marathons onder de 3,5u elke dag, zwemmen rond 1:20 en fietsen rond de 6u. En die vent is een machine.

5

Re: 8 Island challenge

Nr 8 zit er bijna op https://sporza.be/nl/2022/05/12/bekijk- … NG6Pw2AhVc

6

Re: 8 Island challenge

Dat heeft hij mooi volbracht!
De Nederlander die er 10 in dagen doet is ook nog bezig. Eergister is er van de marathon slechts 16km geregistreerd op Strava, en gister na het fietsen niks. Maar kan goed dat dat meer te maken heeft met haperende techniek dan haperende benen, gister was het fietsen nog mooi binnen 6 uur.

7

Re: 8 Island challenge

MontanaMan schreef:

Dat heeft hij mooi volbracht!
De Nederlander die er 10 in dagen doet is ook nog bezig. Eergister is er van de marathon slechts 16km geregistreerd op Strava, en gister na het fietsen niks. Maar kan goed dat dat meer te maken heeft met haperende techniek dan haperende benen, gister was het fietsen nog mooi binnen 6 uur.

Heeft hij inderdaad goed gedaan! Vooral La Graciosa lijkt me erg pittig, zonder verharde wegen.
De Nederlander heeft op (ik geloof) dag 6 af moeten haken met lopen vanwege een blessure aan zijn achillespees.
Hij de resterende dagen verder met enkel zwemmen en fietsen.

8 Laatst bewerkt door MontanaMan (17-05-22 17:22:04)

Re: 8 Island challenge

Ik las nu iets over een val een daardoor een blessure. 6 hele, de rest zwemmen + fietsen.
Deed me even denken aan die Deen(?) die bij een 10xhele wedstrijd op de eerste dag viel bij het fietsen. Daarna de marathon liep, de volgende ochtend zwom, en toen naar het ziekenhuis ging omdat het toch wel heel veel pijn deed: heup (of bovenbeen) gebroken.