26

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Succes voor diegene die mee doen vandaag .

27

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Ik heb zelden zo goed voorspeld (met voor de --> de voorspelling en erna wat het werd):

Louise schreef:

Zwemmen: 20' --> klopte precies: 20.00!
T1: 5' --> werd 2'53, ondanks dat ik voor mijn gevoel klungelde met m'n wetsuit.
Fietsen: 1u20 --> 1u20'02! Ondanks snoeiharde wind - windkracht 5, denk ik.
T2: 2' --> 3'18 (m'n ene schoen wilde niet aan roll - m'n lekkerste hardloopschoenen zijn niet heel makkelijk aan te trekken, blijft lastig voor de triathlon)
Lopen: 1u --> 1u02:32, dus wat te langzaam, maar het was ook net iets te lang en een trager parcours dan ik had verwacht, mede door de regen van gister (plassen, blubber).

Totaal: 2u47 --> werd 2u48'41, 15e van 40 vrouwen

Het was leuk, zo'n echte breedte-triathlon met mensen op OV-fietsen en met boodschappenmandjes enzo, dat zijn de leukste! Ik sta in het klassement ook relatief veel beter dan twee weken geleden in Ter Aar. Het was alleen niet het beste weer natuurlijk, al hadden we misschien wel het beste van de dag.  Op de fiets terug naar huis ging het behoorlijk regenen, en omdat het na de finish koud was, heb ik @qmark niet gezien. Henk wel, begreep ik.

Ik heb Henk trouwens verslagen, dat gebeurt niet zo vaak. Hij is bij het fietsen gevallen op zo'n smal paadje (zonder erg), van het pad af geraakt, hij  ziet niet zo goed (in afwachting van staar-operatie) en dan is het een lastig parcours natuurlijk. Hier zijn resultaten:

Zwem: 26' --> 25'37
T1: 5' --> 4'03
Fiets: 1u20 --> 1u24'29
T2: 3'--> 2'34
Loop: 51' --> 52'39
-----------------------------
Eindtijd: 2u49'19

Louise

28

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

qmark schreef:

Uiteraard ga ik voor een PR!
(mijn eerste triathlon dus dat moet lukken)

De tijden heb ik serieus proberen in te schatten, dus niet overdreven voorzichtig (of optimistisch)
Zwemmen (schoolslag) en fietsen (op een MTB) zijn niet echt mijn sterkste punt; lopen moet wel goed gaan, ook na de andere inspanningen.
2e pinksterdag zullen we zien hoe ver ik er naast zit.

Verwachting: 3:12
Waar: Delftse Hout
Wat: 1/4

Zwemmen:  0:29 --> 0:25:55
Wissel 1: 0:04 --> 0:04:56
Fietsen:  1:42 --> 1:35:44
Wissel 2: 0.02 --> 0:01:56
Lopen:    0:55 --> 0:57:36

Mijn eindtijd is 3:06:10, bijna 6 minuten sneller dan ik verwacht had. Erg blij mee!

In het parc ferme zag ik Henk (van Louise), of eigenlijk herkende hij mij. even een praatje gemaakt, lekker relaxed.
Daarna nog wat mensen gesproken, zodat ik uiteindelijk nog te laat was voor de briefing (ik weet dus niet wat ik heb gemist)

Bij het zwemmen bleek dat er door de wind meer golven waren dan bij mijn (enige) training hier. Direct dus een paar happen water naar binnen, slecht begin. Daarna even gekalmeerd, en toen zag ik Henk (met indianenveer op z'n hoofd!) een stukje voor me liggen. Omdat ik zijn plantijd wist (zie hierboven) gaf het een prima gevoel dat ik hem heel lang in beeld kon houden. Uiteindelijk versnelde hij (of ging ik toch langzamer) maar bij de finish voelde ik me nog prima.

Overigens op geen enkel moment mijn tijd gecheckt; ik doe m'n best en denk niet dat ik door een blik op de klok sneller kan...

Na de wissel (duurde toch iets langer) de fiets op. Beginnen op een smal bospaadje maar al snel op de bekende weg (Delft- Pijnacker is mijn woon-werk fietsritje). Harde wind, simpel gezegd het eerste deel mee en het tweede deel tegen. En dan nog een rondje. Zag trouwens regelmatig mensen stayeren maar zelf heb ik daar geen behoefte toe gevoeld. Blijkbaar kan ik op m'n MTB net iets meer dan de 25 km/h tijdens de training want ook de fietstijd was sneller dan verwacht, ruim 6 minuten. Na 30 km wel een zere kont, ben het echt niet gewend, zo'n zadel.

Het lopen ging daarna niet geweldig meer. Kon netaan mijn 4-uur marathon tempo aanhouden (5:40) en meer zat er niet in. Welk kwam Henk nog een keer voorbij zetten in mijn 2e, zijn 3e ronde. Toen was me wel duidelijk dat ik in ieder geval niet achter liep op mijn planning. Doordat ik een paar mensen inhaalde in mijn laatste rondje wist ik ook dat ik niet de laatste finisher zou zijn.

En nu: lekker onderuit, benen op tafel en een biertje!
Ik denk niet dat ik volgende week gelijk weer ergens aan de start sta, maar dit uitstapje naar de triathlon is prima bevallen. Het zou me verbazen als het op een gegeven moment niet zou gaan kriebelen. 1 voornemen: een 'echte' fiets, want op de MTB door iedereen voorbijgereden te worden is wel erg demotiverend.

Mark

29

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Louise schreef:

Het was leuk, zo'n echte breedte-triathlon met mensen op OV-fietsen en met boodschappenmandjes enzo, dat zijn de leukste! Ik sta in het klassement ook relatief veel beter dan twee weken geleden in Ter Aar.

Ja, dat heb je onder andere te danken aan prutsers zoals ik, die als duurloper denken dat ze ineens een triathlon moeten gaan doen.

Maar knap voorspeld, en uitgevoerd, gefeliciteerd!

30

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Goed gedaan allemaal, en knap voorspeld!
Het weer was een stuk beter dan gisteren, toch?

@qmark, de fiets maakt niet alleen het verschil hoor, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je ook op een redelijke TT-fiets nog behoorlijk vaak ingehaald kunt worden. ;-)

31

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Mooie voorspelling Louise!
Leuk dat je Henk wist voor te blijven..
Gefeliciteerd beiden, met jullie finish.

Qmark, ook jij gefeliciteerd met je finish,smaakt t nu naar meer?

32

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

rdlk schreef:

Goed gedaan allemaal, en knap voorspeld!
Het weer was een stuk beter dan gisteren, toch?

@qmark, de fiets maakt niet alleen het verschil hoor, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je ook op een redelijke TT-fiets nog behoorlijk vaak ingehaald kunt worden. ;-)

Vanmorgen was het weer nog prima; droog en niet te warm.
Wel veel wind en bij de kinderrace is het zwemgedeelte daarom vervangen door lopen.
Tegen het einde begon de lucht te betrekken en uiteindelijk ben ik in de regen naar huis gefietst.

Ja, ik snap dat ik niet mijn fiets overal de schuld van moet geven. Ik had natuurlijk ook serieus op de fiets kunnen gaan trainen. In combinatie met een snellere fiets moeten er toch 6 minuten van mijn fietstijd af kunnen...

33

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Hedcandy schreef:

Qmark, ook jij gefeliciteerd met je finish,smaakt t nu naar meer?

Een beetje, maar eerst nog even nagenieten!
Als dit event volgend jaar weer georganiseerd wordt ben ik er waarchijnlijk wel weer bij, zo dicht bij huis is toch wel speciaal.

Mijn doelen liggen voorlopig weer even bij het lopen (snelheid terugvinden, marathons lopen); maar wie weet ga ik ooit weer eens serieus fietsen en dat wordt een volgende kwart wel een mogelijkheid.

Mark

34

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

qmark schreef:

Ja, ik snap dat ik niet mijn fiets overal de schuld van moet geven. Ik had natuurlijk ook serieus op de fiets kunnen gaan trainen. In combinatie met een snellere fiets moeten er toch 6 minuten van mijn fietstijd af kunnen...

Het was niet als kritiek bedoeld. Je hebt een mooie prestatie neergezet!

35

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

qmark schreef:

Henk (met indianenveer op z'n hoofd!) een stukje voor me liggen.

Ik hoop dat daar nog een foto van opduikt! Hij vertelde het mij - hij had een veer gevonden voor de start en die het hele zwemmen op z'n hoofd gehouden - dat had ik wel willen zien, maar ja, ik startte een eind naar voren.

qmark schreef:

Zag trouwens regelmatig mensen stayeren


Ik heb niet veel  stayeren gezien, ik heb alleen bij het inhalen nog tegen twee vrouwen van de 1/8e gezegd dat het niet de bedoeling was om gezellig samen ouwehoerend te fietsen in een triathlon. Zo van: als je dit vaker wil doen, weet dan dat er 12 meter tussen moet. Ze hadden geen idee, zeiden ze. Ik heb geen jury gezien, dat vond ik jammer, want die zouden goed opvoedend werk kunnen doen. Al was het op sommige plekken wel erg smal voor ook nog een motor.

Over het weer: ja, windkracht 5 is serieus, ik voelde 'm wel rukken aan de triathlonfiets en was in het eerste rondje bang dat het nóg harder zou gaan waaien en dat dan de takken om je oren zouden vliegen, maar dat viel mee. Ik heb in de tegenwind nog ergens stuivertje gewisseld met twee kerels met respectievelijk hoge velgen en een dicht achterwiel. Pal tegen kwamen zij mij voorbij, maar bij meer zijwind ik hen weer, want dan kostte het op koers houden van de fiets kennelijk moeite.

En ja, de kinderen konden/mochten niet zwemmen, dat werd een run-bike-run, dat was wel sneu. Ik heb zelf helemaal geen last gehad van golven of wind bij het zwemmen, die plas ligt goed beschut.

De temperatuur was okee tijdens het sporten, bij het lopen wel lekker zo koel, maar meteen na de finish kwam die bui opzetten en werd het gewoon koud. Toen het eenmaal ging regenen, was het ronduit herfst. Voor juni was het toch maar erg magertjes. Wel hadden we het beste van de dag, en in elk geval niet die hoeveelheden regen van de dag ervoor.

Louise

36

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Gefeliciteerd Louise en Mark! Leuke verhalen!

37

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Kleine toevoeging: ik had het er hierboven over dat ik het een ambitieus fietsparcours vond vanwege de vele kruisingen in een druk stuk Nederland. Ik hoorde iemand zeggen dat ze alleen al voor het fietsparcours 100 vrijwilligers nodig hadden. Geweldig dat ze dat in deze tijd voor elkaar hebben gekregen!

Ik vond het verder ook wel goed georganiseerd. De rijen voor fiets in- en uitchecken waren vrij lang, maar het ging toch vlot en wel zorgvuldig. Er lag wat glas en grind op het parcours, dat zou zo'n beetje m'n enige echte kritiekpunt zijn. Ik begreep dat er wat onduidelijkheid was over het afbuigen naar de finish op het loopparcours en het aantal bandjes om je arm voor de looprondes (onze supporter had daar staan kijken en diverse mensen in verwarring gezien en zien foutlopen), maar eerlijk gezegd vond ik dat kraakhelder.

Aanwinst aan de triathlonkalender dan zo! Voor wie van technische fietsparcoursen houdt dan wel.

Louise

38

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Blogpost met een  paar foto's, o.a. van de grappige houten medaille: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … -in-delft/

39

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Louise schreef:
qmark schreef:

Henk (met indianenveer op z'n hoofd!) een stukje voor me liggen.

Ik hoop dat daar nog een foto van opduikt! Hij vertelde het mij - hij had een veer gevonden voor de start en die het hele zwemmen op z'n hoofd gehouden - dat had ik wel willen zien, maar ja, ik startte een eind naar voren.

Die foto's zijn er nu!

Fotograaf Mario Bentvelsen heeft hem maar liefst 2x op de gevoelige plaat vastgelegd:
https://www.dropbox.com/sh/iumodh7f7msq … V2kma?dl=0

40

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Dank je wel, qmark. Ik sta er zelf niet tussen, maar manlief wel drie keer, en erg goed ook - twee ervan mét veer!

Louise

41 Laatst bewerkt door Louise (16-06-22 11:12:45)

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

In de andere links die de organisatie stuurde vond ik mezelf wel drie keer terug, ook leuk. Ze staan op mijn blog, ook manlief met veer. Wel een boel leuke en mooie foto's zo, super!

42

Re: Triathlon Delft 6 juni 2022

Volgend jaar op 18 juni, ik heb me alweer ingeschreven voor de kwart!

https://triathlondelft.nl/