51

Re: DTS Zandvoort OD eerste triatlon ooit

Richard_E schreef:

Ik heb het gedaan!


Gefeliciteerd! En mooi dat het is bevallen.

Richard_E schreef:

de voordelen gezien van de schoenen alvast op de trappers bevestigen.

Als je dat wil gaan doen: heel goed oefenen van tevoren. Anders is die tijdwinst er niet, helemaal niet als je op je oren gaat. Het is best een vaardigheid, zowel op- als afstappen zo. Als het je makkelijk afgaat - mooi, en dan voegt het wat toe. Maar anders zou ik er geen punt van maken voorlopig, je hebt nog voldoende andere verbetermogelijkheden.

Louise

52

Re: DTS Zandvoort OD eerste triatlon ooit

Gefeliciteerd!!

En eens met de opmerking over de schoenen.
Ik doe het na 7 jaar nog altijd niet.
Met afstappen bij een sprint wel, maar opstappen zie ik er teveel nog bij omvallen of dusdanig klooien, dat ze eerder trager dan sneller zijn.

53

Re: DTS Zandvoort OD eerste triatlon ooit

Gefeliciteerd met je positieve ervaring Richard!

Maar begrijp ik het nou goed dat je een DQ hebt gescoord door het fietsen ?

Dat is toch wel heel zonde voor een eerste keer. Je kan snelveters en schoenen op je fiets klikken etc etc maar
het begint allemaal bij heel goed kijken wat precies de bedoeling is op het parcours.

Ik heb overigens afgelopen zondag ook 2 mensen zien vallen bij het op de fiets springen net na de startlijn van het fietsonderdeel.

Succes en veel plezier alvast bij je volgende triathlons!

54 Laatst bewerkt door Richard_E (16-06-22 22:28:58)

Re: DTS Zandvoort OD eerste triatlon ooit

OK ik laat het op de trappers plaatsen van de fietsschoenen nog even voor wat het is. Alhoewel het wel een slim idee is om het alleen bij het afstappen te doen. Ik ga dat eens oefenen.

Heb inmiddels al wel snelveters in mijn loopschoenen en dat voelt goed. Met name het volbrengen van de 10km hardlopen na het zwemmen en fietsen heeft me veel zelfvertrouwen gegeven dat ik het kan. Dit was voor mezelf absoluut grensverleggend.

Dat sporthorloge afleesfoutje van mij gebeurt me natuurlijk geen tweede keer en fietsen (zwemmen ook trouwens) gaat me relatief gemakkelijk af.

September duurde me overigens te lang dus heb me ook ingeschreven voor Wijchen volgend weekend:

26-06 Wijchen 1/4 triatlon
04-09 Eindhoven 1/4 triatlon
25-09 Helmond 1/4 triatlon

Wijchen is in die zin makkelijker dan Zandvoort, omdat het maar 1km zwemmen is in een zijtak van de Maas, 40km fietsen op zeer vlak asfalt, en 10km lopen ook volledig verhard en vlak traject. Dus nu ik weet dat ik het kan, kan ik gaan proberen om iets meer gas te geven.

Ik hoef denk ik niet te vermelden dat ik er echt ontzettend veel zin in heb!!