126 Laatst bewerkt door Nielss (07-06-22 19:52:03)

Re: Planning 2022

Foutje, excuus

127

Re: Planning 2022

Ik doe mee met de 4:18:4. Als voorbereiding op Maastricht. Vooral de wissels.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

128

Re: Planning 2022

davidr schreef:

Jammer Hedcandy! Zelf sta ik aan de start van de halve daar. Doen er nog meer mensen (wel) mee ? Afgezien van McGuyver natuurlijk.

Ik doe dus wel mee in Hoorn, de halve...

129

Re: Planning 2022

Hedcandy schreef:
davidr schreef:

Jammer Hedcandy! Zelf sta ik aan de start van de halve daar. Doen er nog meer mensen (wel) mee ? Afgezien van McGuyver natuurlijk.

Ik doe dus wel mee in Hoorn, de halve...

Had ik begrepen hoor. Mijn vraag ging over Terheijden.

130

Re: Planning 2022

Afgelopen zondag heb ik de IM 70.3 in Warschau gedaan, een verslagje heb ik hier neergezet:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/im-70-3-warschau/

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/288296941_5126611194042652_715892414926231966_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=3olkLadWvXwAX-oeHN5&tn=zZsyZ2cmSdqX86bD&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=00_AT8Q0pWBcvDxykb9lu47Q2Hu9OL7Tm9T8g9wLJzl084FBw&oe=62AE6ED9

131

Re: Planning 2022

Wat een mooi verhaal, ik word er helemaal enthousiast van!!
En mooie prestatie met een welverdiend slot hoor. Gezellig met je clubgenoten die kant op, leuk!! Gefeliciteerd Maarten.

132

Re: Planning 2022

Ik plak hier even wat ik zojuist op facebook schreef...

Vandaag besloten de stekker uit het triathlonseizoen te trekken.
Het gaat gewoon niet.
Sinds begin maart ben ik al aan het klooien met mijn gezondheid, de laatste maand ging het eerder slechter dan beter.
Ben mn agenda constant aan het leeg vegen, maar het blijft lastig niet mn grens over te gaan.
Eerst vloog de run-bike-run Nunspeet eruit, toen de Brouwersdam90.
Toen besloten ook niet meer te jureren dit seizoen.
Afgelopen zondag geen Terheijden en aankomende zondag geen Noordwijkerhout.
Maar het meest teleurstellend is wel de IM70.3 in Hoorn te moeten cancellen.
Met zwemmen kom ik nog steeds niet verder dan 500m aan een stuk, de trainingen zetten geen zoden aan de dijk, ik ben uitgeblust, moe, mn kop zit vol watten, ik ben mezelf echt kwijt.
Ik wil niet dat ik straks ook mn werk niet meer kan doen, want dan heb ik een serieus probleem.

Tijd voor verdere medische onderzoeken, hopelijk wordt er iets gevonden waar ook een oplossing voor is. Want als het long covid is, waar ik voor vrees, dan is die oplossing er niet.

133

Re: Planning 2022

Goh, das balen !
Ik voel met je mee, sinds de swimrun ken ik je een beetje.
En wat betreft het werk als fysiotherapeut; tja de patiënten rekenen toch op je.

Zelf heb ik niets gepland, behalve een kwart afstand eind juni, maar eerder om gewoon deel te nemen. (werkgerelateerde opleidingen heel de winter).
Dat moe zijn herken ik wel. Je traint lekker, en plots is je vermogen weg. Raar, niet ziek en toch valt van het vermogen een deel weg.
Eén training gaat wel goed, mijn slaaptraining! smile
Ook ik geef voorrang aan mijn werk, en de rest komt wel terug hoor!

Je lichaam zegt misschien : "Meisje, nu even niet" wink

134

Re: Planning 2022

@ Maarten;

Mooi verslag om te lezen Proficiat!  En dan je welverdiend slot, wauw!

135

Re: Planning 2022

@Maarten Mooie prestatie, en gaaf dat je in St George gaat racen. Ik was een paar jaar geleden in Warchau voor een bruiloft en was ook 'pleasantly surprised' wat een fijne stad het was.

@Hedcandy Ik ken het gevoel. Je doet vanalles, maar toch blijft het achteruit gaan. Soms een paar weken progressie, en dan toch weer een terugval. Afgelopen weken lijkt het bij mij weer wat vooruit te gaan, maar ik reken me nog lang niet rijk, en heb ook geen wedstrijden of events gepland dit jaar.

136

Re: Planning 2022

Gefeliciteerd met je slot Maarten. En weer een mooi verhaal ook over Warschou.

En Hedcandy, wat balen van je seizoen nu al. Helaas weet ik ondertussen heel veel over long-covid.
Wat ik vooral bij mijzelf merk, is dat ik mijn hartslag zones drastisch naar beneden heb moeten bijstellen. Met die lagere hartslag heb ik mijn trainingen weer langzaam opgebouwd en sta volgende week zelfverzekerd aan de start in Hoorn. Interval trainingen kan ik nog steeds niet, (tenminste de hoog intensieve)
Ik kan dan ook adviseren naar een sportarts te gaan, voor een inspanning test en aan de hand van die resultaten heel langzaam en heel kort je trainingen op te pakken.

137

Re: Planning 2022

Ach Hedcandy ; Een dikke knuffel vanuit hier ...

@Maarten , mooi verslag , en gefeliciteerd met je kwalificatie.
Wat gaaf zeg !!

138

Re: Planning 2022

Gefeliciteerd Maarten. Leuk verslag om te lezen en wat een mooie tijd zeg!

139 Laatst bewerkt door Louise (16-06-22 11:13:46)

Re: Planning 2022

@Hedcandy - superbalen, zeg, wat een narigheid. Sterkte in elk geval. Heb je nog wel wat andere leuke dingen om naar uit te kijken?

@chrisbakker - heb jij ook longcovid (ofzoiets) dan? Dat had ik nog niet meegekregen.

Ik vind het wel spannend, moet ik zeggen, zelf nog vol in het herstelproces, nog maar heel kort dus nog gewoon alle kans dat het met een week of wat over is, maar toch onzeker. En ik vind het ook zo zorgelijk: zoals jullie zitten er duizenden, en er gaan er nog duizenden bijkomen. Zo 'moet' het kennelijk; dat noemen we 'leren leven met het virus'. Tsja.

@Maca - mooi verhaal en gefeliciteerd! Is dat dingetje op de foto (sleutelhanger?) iets wat je krijgt als je een slot hebt?

Louise

140

Re: Planning 2022

@Hedcandy: Dat is flink balen. Herstellen zonder druk van evenementen geeft je hopelijk een stuk meer rust.

@Maca944: Gefeliciteerd, een knappe prestatie van je.

141

Re: Planning 2022

Louise schreef:

@Maca - mooi verhaal en gefeliciteerd! Is dat dingetje op de foto (sleutelhanger?) iets wat je krijgt als je een slot hebt?

Dank allen! @Louise, ja, maar het is verder geen bijzonder ding, gewoon een sleutelhanger van Warschau 70.3 dus niet eens een 'WK-sleutelhanger.' Voor Kona krijg je een speciaal 'WK-muntje' dat moet toch iets meer bijzonder voelen lol

142

Re: Planning 2022

Maca944 schreef:

@Louise, ja, maar het is verder geen bijzonder ding, gewoon een sleutelhanger van Warschau 70.3 dus niet eens een 'WK-sleutelhanger.'

Ah, dus het ís gewoon een sleutelhanger, niet een als-een-sleutelhanger-uitziend-speciaal-gadget. Dank!

Louise

143 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-06-22 15:48:58)

Re: Planning 2022

Bij mij komt Ironman 70.3 WC in St George er ook bij de op de kalender. Dit seizoen zou eigenlijk helemaal in het teken staan van de Mongolia Sunrise to Sunset, maar wil nu ook wel in goede vorm in Utah aan de start staan!

Er waren in Staffordshire 30 extra plekken beschikbaar gesteld voor dames, dus voor mij echt wel een unieke kans. Met vaak maar 1 plek per AG, maak je bij de roll-down gewoonlijk erg weinig kans. Al had ik dit keer ook prima op het podium kunnen eindigen, zag ik achteraf, dat was al een bijzondere ervaring big_smile

144

Re: Planning 2022

LindaRotterdam schreef:

Bij mij komt Ironman 70.3 WC in St George er ook bij de op de kalender. Dit seizoen zou eigenlijk in het teken staan van de Mongolia Sunrise to Sunset, maar wil daar nu wel in goede vorm aan de start staan!

Er waren in Staffordshire 30 extra plekken beschikbaar gesteld voor dames, dus voor mij echt wel een unieke kans. Met vaak maar 1 plek per AG, maak je bij de roll-down gewoonlijk erg weinig kans. Al had ik dit keer ook prima op het podium kunnen eindigen, zag ik achteraf, dat was al een bijzondere ervaring big_smile

Ha, mooi, dan zie ik je daar! Als dame is het normaliter wel lastiger om een slot te bemachtigen tenzij je altijd op het podium eindigt. Als man in een volle agegroup zal je vaker geluk hebben.

145

Re: Planning 2022

Leuk verslag Maarten! En gefeliciteerd met je slot. Ik dacht ook eerst dat je dat heel trots liet zien op die foto smile
Mooi avontuur in het vooruitzicht!

Welke aanpassingen heb je in je training gedaan die zn vruchten hebben afgeworpen ?

146

Re: Planning 2022

davidr schreef:

Leuk verslag Maarten! En gefeliciteerd met je slot. Ik dacht ook eerst dat je dat heel trots liet zien op die foto smile
Mooi avontuur in het vooruitzicht!

Welke aanpassingen heb je in je training gedaan die zn vruchten hebben afgeworpen ?

Dank! Iedereen die een slot had moest van de organisatie wel poseren met die sleutelhanger, dus het was wel het officiële bewijs van deelname aan St George. En verder gewoon een sleutelhanger dus wink

De veranderingen waren op zich niet zo heel groot hoor, iets meer volume en intensiteit met name midden in de week, en een andere manier van intervallen. Zelf zou ik waarschijnlijk net iets minder hebben gedaan. En wat ook wel scheelt is dat iemand anders je schema maakt en met name ook meekijkt. Al met al heb ik wel het gevoel dat het de nodige scherpte heeft toegevoegd die ik nodig had.

147

Re: Planning 2022

Hierbij een kort verslag van mijn eerste halve ervaring in Nieuwkoop, aangezien er geen apart onderwerp is even hier omdat ik hier ook de aankondiging had gedaan ;-) Eindtijd 5.26,43 super trots op!

Zoals gezegd eerste halve triathlon voor mij na een aantal kortere, sprints en OD. Ik moet zeggen het was een goed geregelde triathlon in Nieuwkoop, niet te groot en echt nog een lokale vibe. Eén nadeel vond ik wel dat we erg lang moesten wachten na de briefing, anderhalf uur tot de start. Dat moet toch echt anders kunnen zou je zeggen.

Zwemmen ging goed, kon goed in mijn slag komen en de borstcrawl cursus die ik heb gedaan bij de open water swimming club betaalde zich goed terug. Heb geen moment moeite in het water gehad en kon de 1900meter in 36 minuten klaren.
Daarna hup de fiets op en gaan. Heb hier ook goed kunnen pacen en niet alles gegeven omdat het lopen mijn zwakste onderdeel is. Toch nog een gemiddelde weten te behalen van 35.3 gemiddeld, ook erg blij mee. Het was een mooi rondje wat we drie keer moesten doen, gelukkig hadden we om het langste stuk de wind in de rug.

Hierna voor mij het lastigste onderdeel het lopen. Met een gemiddeld tempo van 6.01p/km is hier echt nog ruimte voor verbetering, normaal loop ik sneller maar na twee van de vier rondes werd het echt ploeteren. Ik ben nog blij dat ik gemiddeld dit tempo heb kunnen halen, eindtijd van de halve marathon was 2.06,11. Waar ik gezien het weer en het ploeteren in de laatste twee rondes toch met veel trots op terug kijk.

Al met al ben ik erg blij met de tijd en de ervaring en het smaakt naar meer. Niet een hele maar wel nog een keer een halve. Denk volgend jaar wel weer om te kijken of ik kan verbeteren en dan lekker dit jaar nog een paar kortere afstanden doen.

148

Re: Planning 2022

Gefeliciteerd, mooie prestatie! En als je kijkt naar je fietstempo en je bouw op de foto, dan had ik geschat dat je inderdaad wel sneller zou kunnen lopen, je ziet er behoorlijk atletisch uit. Hopelijk kun je daar nog mooie progressie op maken komende tijd, met zo'n fietstijd en eindtijd zit het met de conditie wel goed.

149

Re: Planning 2022

Mooi verslag Jelle, het is alsof ik mijn race van afgelopen weekend in Hoorn aan het lezen ben.. Het gaat op maandagavond toch altijd makkelijker met hardlopen :-)

150

Re: Planning 2022

Mooi gedaan! Nieuwkoop vind ik ook altijd een leuke wedstrijd, goed georganiseerd en een leuke sfeer, anders dan bij de wedstrijden van Ironman maar daardoor ook juist mooi om mee te maken. En gefeliciteerd met je finish, dat is bij je eerste halve toch het belangrijkste. En gegeven de omstandigheden is het gewoon een goede tijd.