151

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

Mja vetreserves die worden ook besproken die heeft iedereen genoeg of teveel ook ik :-) maar de glycogeen in de spieren is toch ook wel een belangrijke voor ons aangezien we (ik altans toch) de eerste 90min van de wedstrijd niks kunnen bijvullen. Dus als je op de fiets stapt en je bent je reserves al aan het aanspreken dan weet ik toch niet of je het beste in je boven kunt halen die dag.

Met je eens, ik heb ook meer de inname tijdens trainingen in gedachte. Ik ben gestopt met achteloos van alles naar binnen te werken tijdens de lange trainingen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

152

Re: Triathlon in het nieuws

De vlaamse youtuber Average Rob probeert allerlei sporten uit.
Hij is te gast bij Marten van Riel om een triathlon te doen en maakte er een hilarisch filmpje over

https://youtu.be/-lj3VE9CCmc

153

Re: Triathlon in het nieuws

Maar weer even hier de tip.

De Avondetappe van deze vrijdag, 22 juli (Npo 1)
Er is een vlaamse wetenschapper te gast.
Interessant onderwerp over aerodynamica, over hoeveel voordeel de renner heeft van de auto achter zich (bij de tijdrit).
Daarna ook over de besmettingskans op corona in het peloton, als er iemand hoest oid.

154

Re: Triathlon in het nieuws

Over de auto's  achter de renner in de tijdritten is tegenwoordig veel te doen, ze laden het dak overvol met fietsen om....? Wie is die wetenschapper?

155

Re: Triathlon in het nieuws

Bert Blocken verwacht ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

156

Re: Triathlon in het nieuws

Uiteraard gaat er in triatlon geen enkele atleet gevolgd worden door een auto laat staan dat hij nog eens vol reservefietsen gaat staan. Maar over de motors die voor de koplopers rijden is wel al menig discussie geweest, als een motor of auto 20m voor de eerste atleet rijd heeft die daar nog voordelen van.

157

Re: Triathlon in het nieuws

Als je momenteel naar de tour kijkt lijken de auto's ook al afgedaan te hebben bijna overal rijd een busje bijna op het wiel van de renners.

158

Re: Triathlon in het nieuws

Eerlijk is eerlijk, dit is niet echt nieuws, maar het is wel vermakelijk: Marten van Riel in een aflevering over de 'turbo triathlon'.

https://www.youtube.com/watch?v=-lj3VE9CCmc

159

Re: Triathlon in het nieuws

Leuk, dat EK in Duitsland met zoveel verschillende sporten.
Nu komen naast Zwemmen (ok da's in Italie), atletiek en turnen ook de andere sporten eens in beeld.
Zo zag ik mijn 'oude' sporten roeien en sportklimmen al voorbij komen, geniet ik van het baanwielrennen en natuurlijk triathlon.

Vanavond de mannen, morgen de mixed relay.
Ned 2 zendt het de hele middag en avond allemaal uit.

160

Re: Triathlon in het nieuws

Hedcandy schreef:

Vanavond de mannen, morgen de mixed relay.
Ned 2 zendt het de hele middag en avond allemaal uit.

Ja super leuk dat het op TV te zien is .

161 Laatst bewerkt door Louise (14-08-22 08:54:02)

Re: Triathlon in het nieuws

Ik heb gister de mannen gekeken, nouja, half, ondertussen ook met koken enzo bezig, op Sporza. Wel leuk dat de triathlon een keer integraal op tv was. Ik vond het meest opmerkelijke nog dat de commentator zei dat de profs ook moeite hebben met en opzien tegen de wasmachine aan het begin van het zwemmen. Dat verandert dus niet - troostrijke gedachte!

Louise

162

Re: Triathlon in het nieuws

Vrijdag de dames gezien gisteren de mannen en vandaag is het de mix relay. Is om 18u op Sporza is meestal mooi om naar te kijken.

163

Re: Triathlon in het nieuws

Ik ga naar Sporza overschakelen lees ik, als die het integraal uitzenden, leuk!

Ned 2 had ook (logisch) baanwielrennen en zwemmen er tussendoor, daar doen de nederlanders het ten slotte ook goed, of zelfs beter.
Ze stellen bij de triathlon wel teleur...

164

Re: Triathlon in het nieuws

Ja, ik zit om 6 uur ook weer klaar. Net wielrennen gekeken, spannende sprint, zeg!

165

Re: Triathlon in het nieuws

Dat was best wel leuk, die relay. Ik moest wel net nog de uitslagen opzoeken om erachter te komen of het Nederlandse team überhaupt had meegedaan. Ja dus: 14e. Was niet echt het EK van de Nederlandse triatleten...

Louise

166

Re: Triathlon in het nieuws

Ja jammer was dat!

Ik keek via de NOS live stream, dat was vermakelijk: eerst de weerman, wiens kanaal blijkbaar openstond en joviaal naar zijn collega's riep dat hij er klaar voor was, grap- grol en toen bloedserieus het weer verkondigde...terwijl de atleten zwommen.
Toen kwam men erachter dat t fout ging met het geluid en bleef t stil.
Later kwam er wel verslaggeving, maar geen achtergrond geluiden. Dus de man zei: hoor eens, dat publiek!! En je hoorde...niets.
Toen maar over naar Sporza.
Leuk dat Belgie het zo goed deed, dat gun ik ze ook van harte!

167

Re: Triathlon in het nieuws

Sporza en de BBC waren ook niet precies om 6 uur 'over', dus ik heb de start ook niet gezien. Bij de BBC waren ze nog een turnkampioene aan het interviewen, en bij Sporza roeien aan het herhalen. Er is ook wel heel veel tegelijk!

168

Re: Triathlon in het nieuws

Op Sporza begonnen ze dat de 1e 8min weg was dus viel mee. Was verder wel mooi in beeld gebracht. Ook de marathon vandaag werd mooi om te zien. Met mijn Sabbatjaar in de sport heb ik nu wel veel tijd om TV te kijken :-)

169 Laatst bewerkt door Harige Baviaan (07-11-22 20:27:39)

Re: Triathlon in het nieuws

yoeri schreef:

Eerlijk is eerlijk, dit is niet echt nieuws, maar het is wel vermakelijk: Marten van Riel in een aflevering over de 'turbo triathlon'.

https://www.youtube.com/watch?v=-lj3VE9CCmc

Average Rob heeft de smaak te pakken na zijn turbo turbo triathlon en gaat volgend jaar voor de hele IM van KÄRNTEN-KLAGENFURT. smile

Vraatzuchtige Veelvraat

170

Re: Triathlon in het nieuws

Docu: Rebound,  Seba Bellin zijn weg naar de IM van Hawaii.

Bij extra staat er een samenvatting van zijn trainingskamp in Lanzarote.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/rebound/

gratis te bekijken in België of met vpn wink

Vraatzuchtige Veelvraat

171

Re: Triathlon in het nieuws

Een interview met Els Visser in het AD.

https://www.ad.nl/andere-sporten/triatl … ~a866a4b5/

172

Re: Triathlon in het nieuws

Maca944 schreef:

Een interview met Els Visser in het AD.

https://www.ad.nl/andere-sporten/triatl … ~a866a4b5/

Wauw , een wat bijzonder verhaal .

173

Re: Triathlon in het nieuws

Op Netflix staat nu een 6 delige serie van de TdF 2022. Geen schokkende dingen maar lekker consumeren. Zeker als je de de TdF volgt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

174

Re: Triathlon in het nieuws

Ik heb op een Nederlandse zender (was op reis op Vlieland) de film The Program gezien, was echt wel knap om te zien. Was over het leven van Armstrong en alles wat er in zijn carrière gebeurde.

175 Laatst bewerkt door Hedcandy (23-01-24 21:26:39)

Re: Triathlon in het nieuws

Wel grappig, op donderdag is er bij npo1 een nieuw programma, factcheckers.
In de eerste aflevering (afgelopen donderdag 18 jan) gaan ze meten of het slechter en ongezond is om hard te lopen in de stad (vs een rondje door het park.) mbt het inademen van fijnstof.

En ook onderzoeken ze of het gevaarlijk is om te plassen in het zwembad.

Beide onderwerpen wel toepasselijk voor ons triathleten. Het blijkt dus dat slimme keuzes maken in de stad echt loont voor je looprondje (een paar sigaretten) én dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen van het sporten zelf.