1

Onderwerp: 102 FD triatlons in 102 dagen

Weer eentje op record jacht https://www.220triathlon.com/news/sean- … lhRGfqcq0U

2

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Ben heel benieuwd! Respect voor dit soort uitdagingen hoor

3

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Ik ga het eens volgen op Strava. Hij doet er wel erg lang over, nu al. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen als ie wat verder in de uitdaging is. Erg weinig herstel/slaap/rust tijd nu. Als ik zou moeten gokken denk ik niet dat hij het gaat halen.

Bij de iron cowboy zat er volgens mij nog een goed doel aan vast. Heeft iemand zoiets hier kunnen ontdekken ?

Wel bewondering dat deze mensen het vertrouwen hebben zoiets tot een goed einde te kunnen brengen. Fysiek natuurlijk zwaar maar mentaal moet je denk ik nog veel sterker zijn.

4 Laatst bewerkt door ronnyke (14-06-22 15:42:42)

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Heb deze man ooit eens op TV gezien toen hij over de lengte van het UK zwom met een bakje achter hem, die stuitte van het ene probleem op het andere toen :-) maar heeft al een indrukwekkend palmares opgebouwd intussen wat betreft extreme uitdagingen.

5

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Deze man is wel een andere orde dan die Nederlander die het laatst probeerde (en schijnbaar gevallen was met de fiets en zijn doel daardoor niet haalde). Dag 3 nu, doet 7,5-8u fietsen, al een paar keer rond 2u over het zwemmen gedaan (maar ook 51 min...), en ~5,5u over het lopen elke dag. Hij begint rond kwart voor 6 's morgens en is rond 23:00 's avonds klaar als ik naar zijn tijd van gister kijk. Dan moet hij nog eten, wassen, slapen, en weer opstaan en weer eten, en naar de zwemstart. En over 3 maanden zijn de dagen ook nog eens veel korter. Het zou me verbazen als hij het haalt.

6

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Hij zou bewust zulke tragere tijden doen om niet te snel vermoeid te geraken,

7

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Hij heeft er vast heel goed over nagedacht, maar laatste marathon ging nu al in 6+ uur, dat is toch wel heel lang impact op je lijf. Ik vraag me af of je niet beter wat sneller kan lopen en zodoende minder lang belasting hebt en meer hersteltijd.

8

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Het is toch echt heel andere koek vergeleken met Rait Ratasepp. Die deed 60 triathlons en was erg stabiel. Zwemmen 1u20, fietsen 6u, lopen 3,5u.
3.8km in 2u zwemmen zal heel laag intensief zijn voor Sean, zeker aangezien hij schijnbaar ook in 50min kan zwemmen. Maar dan zou 1u15 ook heel laag intensief zijn, en dan heb je wel 45min meer over voor herstel (slapen, massage, eten). Gister pas om 23:20 klaar, terwijl hij om 5:47 was begonnen met zwemmen. Hij krijgt wel massages tussendoor, maar is toch 17,5u bezig, niet eens binnen Ironman cut-off time. En dat op dag 3.

9 Laatst bewerkt door MontanaMan (19-06-22 18:37:09)

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Volgens zijn instagram vandaag gestopt tijdens het fietsen vanwege een enkel blessure na een val. De marathons ging gister nog net binnen 8u en hij was net voor middernacht pas klaar.

10

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

MontanaMan schreef:

Volgens zijn instagram vandaag gestopt tijdens het fietsen vanwege een enkel blessure na een val. De marathons ging gister nog net binnen 8u en hij was net voor middernacht pas klaar.

Gevallen vanwege vermoeidheid? Toch een beetje onderschat denk ik.

11

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

Daar dacht ik ook al aan. Met slechts een uur of 6-7 tussen triathlons is er niet veel tijd voor slaap, en, zeker met het fietsen zit een ongelukje in een klein hoekje.

12

Re: 102 FD triatlons in 102 dagen

https://3athlon.nl/sean-conway-staakt-e … _hzu8fkGgQ