1 Laatst bewerkt door Maca944 (21-06-22 13:28:05)

Onderwerp: Ironman 70.3 West-Friesland

Op de site staat het als Westfriesland maar als ik even zoek dan moet het toch West-Friesland zijn.

Ik weet dat er discussies gaande zijn in de thread over de 2020 editie, maar een verse thread voor dit jaar leek me wel zo netjes en overzichtelijk. Ook om naderhand ervaringen en wedstrijdverslagen te delen.

Wie starten er nog meer? Na Warschau heb ik geen specifieke doelen voor Hoorn, anders dan kijken hoe hard ik kan gaan. Onder de 5 uur zou wel moeten lukken daar en onder de 4u50m ook wel als het lekker gaat.

Edit: ik hoor dat er best veel mensen die hun deelname uit een vorige jaar hebben doorgeschoven niet op de startlijst staan. De startlijst is ook niet recentelijk vernieuwd dus ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen.

2

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik heb mn inschrijving gecancelled.
Vroeg nog of ik door mocht schuiven (evt met medische verklaring) maar de deur werd wel heel hard dichtgesmeten.

Dag Ironman, fijne, arrogante, commerciele organisatie... dag 350 euro.

3

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik doe mee met de 4:18:4. Als training voor mijn wissels in Maastricht. Dus ook al is het maar 400 meter zwemmen, ik ga toch met mijn wetsuit zwemmen.
Ik zag dat je in Maastricht ook niet meer kan doorschuiven. Volgens mij eindigt dit jaar de overeenkomst met Ironman (ergens gelezen, weet niet meer waar).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

4

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

In de app staat dat de deelnemerslijst de avond voor de wedstrijd pas online komt.
Wel is er langsgekomen dat 90% verkocht zou zijn, volle bak dus en de deelnemerslijst die nu online staat is dan totaal niet meer representatief.
Overigens wordt ik steeds angstiger of ik de cutoff tijd van het zwemmen zal halen. Wordt windkracht 4 verwacht pal op zij, dus dat worden (voor mij) lastige omstandigheden.

5

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Het laatste stukje fietsen vanaf Enkhuizen zal ook pittig worden, zo te zien, windkracht 5 tegen....
ik doe helaas niet mee maar zal jullie aanmoedigen (en vrijdagavond en zaterdagochtend zit ik bij de inschrijving). Succes allemaal!

6

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

wilagro schreef:

In de app staat dat de deelnemerslijst de avond voor de wedstrijd pas online komt.
Wel is er langsgekomen dat 90% verkocht zou zijn, volle bak dus en de deelnemerslijst die nu online staat is dan totaal niet meer representatief.
Overigens wordt ik steeds angstiger of ik de cutoff tijd van het zwemmen zal halen. Wordt windkracht 4 verwacht pal op zij, dus dat worden (voor mij) lastige omstandigheden.

In de ochtend heeft hij nog ZW3 aan. Ook nog steeds wel een windje. Eerste stuk zwem je nog in de haven. Als je de haven uitgaat worden de golven dan wel wat hoger.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

7

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Zondag doe ik ook mee, ik heb inschrijving doorgeschoven van 2020. Wordt voor mij een soort veredelde training, twee weken later heb ik Frysman. Ik ga dus niet voor een snelle tijd.

Ik stond overigens ook niet op de startlijst, dat is na een paar mailtjes opgelost.

Weet iemand trouwens of je voor de start nog eenvoudig bij je fiets kan komen, om drinken erin te doen? Dat zag ik niet staan in de guide.

8

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Jörgen schreef:

Weet iemand trouwens of je voor de start nog eenvoudig bij je fiets kan komen, om drinken erin te doen? Dat zag ik niet staan in de guide.

Ja, je kan tussen 5-6.30u bij je fiets komen om bandjes op te pompen en bidons te plaatsen. Het wordt een vroegertje dus...

9

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:
Jörgen schreef:

Weet iemand trouwens of je voor de start nog eenvoudig bij je fiets kan komen, om drinken erin te doen? Dat zag ik niet staan in de guide.

Ja, je kan tussen 5-6.30u bij je fiets komen om bandjes op te pompen en bidons te plaatsen. Het wordt een vroegertje dus...

Bedankt, dat wordt inderdaad vroeg opstaan.

Nog even de weersverwachting bekeken, lijkt me vooralsnog prima. Niet te warm in ieder geval.

10

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik ben ook aanwezig maar dan als official zijnde. wink

11

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Startlijst is net online gezet.
Ik start met nummer 1280.

12

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik start ook , dit is mijn officiële startplaats van 2020 .
Vorig jaar heb ik Hoorn voor Kika gedaan .

We zien de wedstrijd als check voor Barcelona .
Mag van coach niet te hard fietsen  , de focus komt op het hardlopen te liggen .
Met name een negatieve spilt lopen in het tweede deel .

13 Laatst bewerkt door Trilen (22-06-22 08:15:56)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik zal komen kijken zondag en iedereen aanmoedigen! Weersverwachting voor Hoorn is niet al te warm (16 graden om 7u tot 18 graden om 12u), ZW3 's ochtends draaiende naar W begin van de middag.
Helaas kan ik zelf nog niet meedoen. M'n Ironman wedstrijd in Cascais kan ik helaas ook niet doorschuiven naar 2023.
In ieder geval succes en veel plezier allemaal!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

14 Laatst bewerkt door Macer (22-06-22 11:46:28)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik doe ook mee. Zaterdag als vrijwilliger in de wisselzone en zondag als deelnemer..
Het weer ziet er voorlopig nog niet zo goed uit met regen, maar laten we hopen dat het net zo wordt als bij TriHuizen..

Wel erg vroeg starten om 7 uur, maar ik hoorde dat dit door de gemeente is opgelegd omdat dinsdag alle burgemeesters van Nederland naar Hoorn komen en alles dan opgeruimd moet zijn. Er zijn 1.900 deelnemers op zondag, waarvan ze verwachten dat 30 tot 35 procent niet komt opdagen omdat het veel doorschuivers zijn.

15 Laatst bewerkt door Gringo (22-06-22 15:14:03)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ook ik ben erbij, mijn eerste halve sinds september 2019 en tussendoor ook niet veel wedstrijden mee gedaan, o.a. in verband met geboorte van een dochtertje in januari 2020. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Het zwemmen zie ik wat tegenop, dat heb ik nog het minst kunnen trainen. In 2019 finishte ik in 5:45, als dat nu weer lukt ben ik tevreden.
Ik zit ook steeds naar de weersverwachting te kijken, ook in verband met keuze tussen dicht achterwiel of niet. Neig nu naar het eerste. Heb een kamer in Van der Valk in Hoorn kunnen krijgen, dat is beter dan vanuit Krimpen aan den IJssel om half 5 de deur uit te moeten in de auto...

startnummer 1289

16

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Even een praktische vraag.
Ik zie in de atleten gids,  dat je een nummer tattoo op de linker kuit dien aan te brengen. Ik dacht alleen met compressie stukken te starten. Mag dat wel, en waar plaats je dan de tattoo?
Op mijn arm komt hij waarschijnlijk op de onderarm ivm korte mouwtjes van mijn trisuit.

17

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Jörgen schreef:

Zondag doe ik ook mee, ik heb inschrijving doorgeschoven van 2020. Wordt voor mij een soort veredelde training, twee weken later heb ik Frysman. Ik ga dus niet voor een snelle tijd.

Voor mij hetzelfde, een lekkere dag zonder al teveel opgelegde uitdagingen.

18 Laatst bewerkt door Macer (23-06-22 08:06:01)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Het voorspellingen van het weer beginnen gelukkig de goede kant op te gaan.. De harde wind en de kans op regen beginnen al aardig af te nemen.. Ondanks dat je er helemaal niets aan kan doen, is het weer altijd weer mijn grootste tegenstander de dagen richting een wedstrijd..

19

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

wilagro schreef:

Even een praktische vraag.
Ik zie in de atleten gids,  dat je een nummer tattoo op de linker kuit dien aan te brengen. Ik dacht alleen met compressie stukken te starten. Mag dat wel, en waar plaats je dan de tattoo?
Op mijn arm komt hij waarschijnlijk op de onderarm ivm korte mouwtjes van mijn trisuit.

Ik heb een schurfthekel aan die tattoos, voegt echt helemaal niks toe, ik gebruik ze niet.

20

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Is inderdaad de eerste 1 of 2 keer leuk, maar daarna vooral overbodig en lastig weer te verwijderen..

21

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Wordt er niet naar gekeken door de organisatie, of je die wel of niet hebt aangebracht?

22

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Als je start heb je je wetsuit aan dus zien ze het niet en ze gaan je heus niet de wedstrijd uithalen omdat je geen sticker op je been hebt.. :-)

23

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

wilagro schreef:

Even een praktische vraag.
Ik zie in de atleten gids,  dat je een nummer tattoo op de linker kuit dien aan te brengen. Ik dacht alleen met compressie stukken te starten. Mag dat wel, en waar plaats je dan de tattoo?
Op mijn arm komt hij waarschijnlijk op de onderarm ivm korte mouwtjes van mijn trisuit.

Een praktisch iets.. je mag geen compressie stukken aan als het een non wetsuit swim is. Of je moet ze pas na het zwemmen aan doen.

24 Laatst bewerkt door Louise (24-06-22 17:56:25)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Veel plezier en succes gewenst allemaal zondag!

(Enne: het tattoeëren van nummers op m'n lijf, daar heb ik ook de schurft aan. Zinloos en doet me te veel ergens aan denken.)

Louise

25

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Vanochtend de 4:18:4 gedaan in Hoorn. Wilde het vooral doen als training bij de wissels en de eerste meters/km’s. Ik start meestal veel te snel.
De wissels gingen goed. Maar toch weer te snel starten bij het zwemmen, fietsen en lopen. Dit is een aandachtspuntje voor Maastricht.
Ben wel tevreden. En eerste in mijn agegroup (en 12e overall). Deden er maar 4 mee, maar toch. Dus zo naar het podium voor de huldiging. Leuk om een keer mee te maken.
Totaal tijd 1:14:05.
Gestructureerd trainen werkt dus toch voor mij.

Triathletes don't get older. They just change their age group.