26

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Merci voor de info mannen

27

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Heeft er iemand gisteren de Q&A gevolgd op Facebook?

Nuttige of verassende informatie?

28

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nico0105 schreef:

Heeft er iemand gisteren de Q&A gevolgd op Facebook?

Nuttige of verassende informatie?

Niet veel nieuws. Ze organiseren een x een verkenningsronde voor de fietsroute.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

29

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Een verkenningsronde is wel interessant op zo een parcours.

30

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nico0105 schreef:

Heeft er iemand gisteren de Q&A gevolgd op Facebook?

Nuttige of verassende informatie?

Het meeste was standaard info over het parcours en locaties etc. Wat wel interessant is dat de hele afstand alleen in 2022 in Maastricht is. In 2023 is het weer terug een halve en 5150. Dat zou kunnen betekenen dat Hoorn in 2023 de hele krijgt. Alleen dat hebben ze nog niet bekend gemaakt. 2023 is ook het laatste jaar van het contract dat extra leisure heeft bij IronMan. Ze zouden opnieuw gaan onderhandelen, maar alles zal afhangen hoeveel IronMan verdiend aan Nederland.

31

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nu of nooit dus?

32

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Volledige in Hoorn zie ik ook wel zitten.

33

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nico0105 schreef:

Nu of nooit dus?

Als je in Maastricht een hele wilt doen, wel ja. Het evenement zal voor IronMan waarschijnlijk te weinig opbrengen. In 2018 was dat het probleem.

Overigens zijn er in Nederland nog genoeg andere hele triathlons over.

34

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ik heb bij de IRONMAN in Hoorn afgelopen jaar gehoord dat de hele inderdaad om en om worden gehouden in beide plaatsen.

35

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Net ingeschreven voor IM Maastricht. Dit wordt mijn 2de full distance na IM Cascais vorig jaar.
Mijn dochter gaat mee doen aan de Iron Kids. Het wordt weer een weekend om naar uit te kijken

36

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Net bericht gekregen. Bij Ironman hebben ze ook personeelstekort. Fietsparcours wordt ingekort. Ipv 2 x 90km wordt het 3 x 60km. Deel langs vliegveld is eruit gehaald. Dat wordt dus drie x klimmen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

37

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Slingerberg is er wel uit
Dus que hm’s komt het ongeveer op hetzelfde

38

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nico0105 schreef:

Slingerberg is er wel uit
Dus que hm’s komt het ongeveer op hetzelfde

Als ik de 2 gpx'en  vergelijk zie ik juist veel meer hoogtemeters. Wat ook wel kan volgens mij, want ze hebben de lus met het meeste vlak eruit gehaald. Voor 2x de slingerberg krijg je nu 1x extra de heiweg, klim bij st. Geertruid, bundersberg en klim naar Berg en Terblijt.

Vorige week had ik de oude route gereden en juist de noordlus beviel mij het meest. Daar kan je gewoon in de aero-houding blijven. Nu wordt het meer draaien en keren.

39

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

yes, wel het mooiste stuk van het parkoers is behouden.

Iets meer wielrennen ipv Almere stijl tijdrijden.
Dus geen disc wielen, wel TT zou ik denken als optimale uitrusting.

Ik kom jullie nu drie keer op de Mescherberg aanmoedigen smile

40

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Zie net dat het fietsparcours nog onzeker is omdat ze te weinig vrijwilligers vinden. Zelf doe ik niet mee spijtig genoeg heb er nochtans een hele winter naar uitgekeken.

41

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Als ik de gpx bestanden bij Komoot inlaad krijg ik op het oude parcours 900hm en op het nieuwe parcours 990hm
Bij Strava krijg ik bij het oude parcours 1144hm en bij het nieuwe 1313hm. De nieuwe situatie is wel 1,5km korter (178,5).

Het wordt sowieso wel veel draaien en keren. Het heuvelachtige gedeelte (vanaf de Heiweg) zat vorig jaar ook in mijn 5150 IM.
Het loont zeker om het parcours goed te verkennen want je kan veel tijd winnen en energie besparen als je na een snelle afdaling hard de korte hellingen over kan gaan. Dan zijn de eerste meters omhoog weer gratis....

42

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mm. Ik doe dit jaar mee aan de hele in Maastricht en ik twijfel enigszins of ik de tt of de racefiets moet pakken, zeker als er veel bochtenwerk bij komt kijken. Vorig jaar deed ik de 70.3 en ik vond toen ook al dat het veel klimmen en dalen was. Een tijdritfiets is hier niet erg voor geschikt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

43 Laatst bewerkt door Lennart73 (24-06-22 08:00:09)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Voor mij is het simpel, alleen mijn TT is wedstrijdwaardig. Mijn gewone racefiets is een oud beestje, leuk voor rustige ritjes maar niet voor wedstrijden.

Daarnaast is de heuvelzone maar 20 km lang. Blijft er 40 km over waar de TT in het voordeel of gelijkwaardig is. In dat stuk moet het eventuele verlies wel goed te maken zijn. In de heuvelzone heb je op bepaalde stukken ook nog voordeel van je TT.

Waar ik meer over twijfel is of ik het disk wiel erin zal steken. Weegt het snelheidsvoordeel op tegen het gewichtsnadeel.

44

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Onlangs 900 Britse hm gehad op een halve triathlon, en ik heb me zelf echt vervloekt met m'n TT. Had zo graag m'n gewone aeroracer gebruikt. Zeker afdalen kan je dan veel harder en door de wind heb ik vlakke stukken ook amper op m'n bars gelegen.

Steek iig wat kleinere bladen als je toch voor de TT wilt gaan!

45

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

De atletengidsen staan online! https://www.ironman.com/im-maastricht-limburg-athletes

46

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Het begint stilaan af te korten voor IM Maastricht. Na IM Cascais mijn 2de full distance. Het grote werk is gedaan, stilaan wat rust proberen in te bouwen.
Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb ook gezien dat de watertemperatuur aardig naar boven gaat, zou het dan toch een non-wetsuit worden?

47

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gisteren begonnen met de laatste echte trainingsweek. De week Corona heeft er wel wat ingehakt, maar minder dan gefreesd. Gisteren zonder wetsuit bijna 3km gezwommen in buitenwater. Juist om er aan te wennen mocht het een non-wetsuit worden (temp was gisteren 23,9).
Ik ben er wel aan toe merk ik. Laat het maar beginnen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

48

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Hier ook klaar aan het geraken voor mijn eerste FD. Ik hoop op wetsuit-swim. Waar vind je de watertemperaturen terug?
Blijkbaar is het fietsparcours ook erg pittig (geworden) ?

49

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

FredVDH schreef:

Hier ook klaar aan het geraken voor mijn eerste FD. Ik hoop op wetsuit-swim. Waar vind je de watertemperaturen terug?
Blijkbaar is het fietsparcours ook erg pittig (geworden) ?

Het meetpunt bij Eijsden geeft altijd een goede indicatie..

Wat is de limiet eigenlijk bij een hele? Ik dacht 23 graden, maar weet het niet zeker

https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/

50

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Vanzella schreef:
FredVDH schreef:

Hier ook klaar aan het geraken voor mijn eerste FD. Ik hoop op wetsuit-swim. Waar vind je de watertemperaturen terug?
Blijkbaar is het fietsparcours ook erg pittig (geworden) ?

Het meetpunt bij Eijsden geeft altijd een goede indicatie 22,8 graden nu..

Wat is de limiet eigenlijk bij een hele? Ik dacht 23 graden, maar weet het niet zeker

https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/