1

Onderwerp: Toenemende hoeveelheid spam op het forum

De afgelopen periode worden er steeds meer spamberichten op het forum geplempt. Erg vervelend. Uiteraard gebruikt het forum een spamfilter maar dit filter is niet feilloos. Enfin, het is fijn als jullie spam direct melden bij mij via de button 'Niet OK!'. Ik verwijder dan direct de 'user' en het/de bericht/berichten.

2

Re: Toenemende hoeveelheid spam op het forum

Nog niet direct tegengekomen eigenlijk en kijk toch wel vaak op dit forum.

3

Vaak zie ik het zelf vrij snel omdat ik een mail krijg van een registratie. Heb de afgelopen week 3 x van leden een Niet OK! mail gekregen en heb zelf 5x spam meldingen verwijderd. Vandaag overigens ook weer 2x een (mislukte) poging tot registratie door bots. Die zijn dan door de spam beveiliging heen gekomen. De beveiliging zelf heeft alleen vandaag al ruim 40 pogingen tegengehouden. Enfin, het neemt ineens enorm toe, zal ook wel weer af gaan nemen.

4

Wijnand schreef:

Heb de afgelopen week 3 x van leden een Niet OK! mail gekregen

Ik was één van die drie, maar ik vind het in het algemeen nogal meevallen, Wijnand - maar dat komt dus ook omdat jij zo snel reageert!

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

5

Jeetje, vervelend want je hebt er hoop werk aan!
Ik ben het ook nog niet tegengekomen, maar zal je zeker helpen waar kan!

6

Louise schreef:
Wijnand schreef:

Heb de afgelopen week 3 x van leden een Niet OK! mail gekregen

Ik was één van die drie, maar ik vind het in het algemeen nogal meevallen, Wijnand - maar dat komt dus ook omdat jij zo snel reageert!

Louise

Ben er inderdaad vaak op tijd bij en het verwijderen van de berichten is ook een makkie. Vooral de plotselinge toename is opvallend.

Hedcandy schreef:

Jeetje, vervelend want je hebt er hoop werk aan!
Ik ben het ook nog niet tegengekomen, maar zal je zeker helpen waar kan!

Het kost vooral extra aandacht, het is gewoon heel vervelend als er op een gegeven moment echt veel troep op het forum terecht komt wat vervolgens 2 dagen blijft staan. Dat wil ik echt voorkomen en daarbij helpt het melden inderdaad enorm!

7

Oh ..tot nu toe geen last van .
Maar ik heb wel een Add blocker op mijn laptop , misschien daarom ?

8

@Jeanette schreef:

Maar ik heb wel een Add blocker op mijn laptop , misschien daarom ?

Ik denk niet dat dat uitmaakt. Het is een gewone reactie om te zien, alleen is de inhoud duidelijk reclame die nergens op slaat. Het is echt de verdienste van een snelle Wijnand smile

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

9

Ik heb er inderdaad ook een gemeld, maar merkte vandaag ook op mijn gmail dat er 2 spamberichten voor het eerst sinds jaren hun weg naar mijn inbox gevonden hadden, niet eens in de reclamefolder. Op instagram zie ik het bij influencers de laatste weken ook enorm toenemen.

10

YouriL schreef:

Ik heb er inderdaad ook een gemeld, maar merkte vandaag ook op mijn gmail dat er 2 spamberichten voor het eerst sinds jaren hun weg naar mijn inbox gevonden hadden, niet eens in de reclamefolder. Op instagram zie ik het bij influencers de laatste weken ook enorm toenemen.

Op facebook ook de laatste tijd. Ik beheer een groep en had vragen ingesteld om binnen gelaten te kunnen worden. Facebook heeft die optie verwijderd, iedereen kan nu lid worden of ik moet de groep prive maken. Laatste weken flinke toename spam. Nu maar ingesteld dat nieuwe leden de eerste 30 dagen niet mogen posten, en ik pik er handmatig flink wat spamaccounts uit onder nieuwe leden. Het gaat ze om de clicks, niet om interacties tussen echte mensen met een gemeenschappelijke interesse.

11

Nu zie ik er ook eentje staan bij het topic IM Luxemburg