1

Onderwerp: Dubbele triatlon in Belgie

Staat na 30 jaar terug op de kalender in ons land, wist zelfs niet dat deze bestond :-) https://belgiandoubletriathlon.izuro.co … WZJYZwXtpQ

2

Re: Dubbele triatlon in Belgie

Als de deelnemerslijst actueel is (0 inschrijvingen op de dubbele, 1 op de hele en 5 ofzo op de sprint) dan zie ik het somber in voor dit evenement. Ik vraag me dan wel af waar het in zit. Meestal lopen dit soort wedstrijden (in ieder geval de hele en de korte afstanden) vrij snel vol.

3

Re: Dubbele triatlon in Belgie

ic3d schreef:

Als de deelnemerslijst actueel is (0 inschrijvingen op de dubbele, 1 op de hele en 5 ofzo op de sprint) dan zie ik het somber in voor dit evenement. Ik vraag me dan wel af waar het in zit. Meestal lopen dit soort wedstrijden (in ieder geval de hele en de korte afstanden) vrij snel vol.

Denk niet dat er iemand deze wedstrijd eigenlijk kent, ben zelf belg en zit toch al even in de sport en had er nog nooit van gehoord, is dan ook al 30 jaar geleden dat de laatste editie was.

4

Re: Dubbele triatlon in Belgie

Volgens mij is het ook een breder probleem. Bij ironman zijn veel wedstrijden die voorheen stijf uitverkocht waren ook lang niet uitverkocht.

5

Re: Dubbele triatlon in Belgie

MontanaMan schreef:

Volgens mij is het ook een breder probleem. Bij ironman zijn veel wedstrijden die voorheen stijf uitverkocht waren ook lang niet uitverkocht.

Bijna geen enkele wedstrijd tegenwoordig meer precies, zelfs de Frysman heeft nog plaatsen over. Was vorig jaar al het geval maar dan stak men het nog op corona dat de mensen wat voorzichtiger waren met inschrijven maar dit jaar...?

6

Re: Dubbele triatlon in Belgie

ronnyke schreef:
MontanaMan schreef:

Volgens mij is het ook een breder probleem. Bij ironman zijn veel wedstrijden die voorheen stijf uitverkocht waren ook lang niet uitverkocht.

Bijna geen enkele wedstrijd tegenwoordig meer precies, zelfs de Frysman heeft nog plaatsen over. Was vorig jaar al het geval maar dan stak men het nog op corona dat de mensen wat voorzichtiger waren met inschrijven maar dit jaar...?

Dit jaar is er concurrentie van IM (Maastricht).

7

Re: Dubbele triatlon in Belgie

Valt mij ook op inderdaad. Dat terwijl "men" zegt dat triathlon populairder is dan ooit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar ook maar drie wedstrijdjes heb, waarvan alle drie alleen. Normaal deed ik er iets van acht per seizoen met een groep vrienden. Wellicht is iedereen wat voorzichtiger of gewoon wat minder actief.