1 Laatst bewerkt door yoeri (23-06-22 21:33:56)

Onderwerp: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Sinds kort heb ik een nieuw trisuit aangeschaft. Volgens de maattabel moet hij mij passen en dit doet hij ook. Bij een recente halve triathlon droeg ik het pak voor het eerst. Dit was alleen geen aangename eerste kennismaking. Aan het eind van de wedstrijd had ik bloedende bovenbenen door het schuren van de zeem. Dit was bijzonder pijnlijk.

Ik weet niet of het komt door het pak, of door het feit dat ik regelmatig onder sproeiers stond om me te koelen vanwege het warme weer. Misschien dat de natte zeem hierdoor zo schuurde. Opvallend was het wel, want bij een ander trisuit had ik hier helemaal geen last van.

Ik heb inmiddels uierzalf aangeschaft om te kijken of dit soelaas biedt, maar ik moet hier nog mee experimenteren. Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen met het dragen van een trisuit? En wat heb je er tegen gedaan?

2

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

yoeri schreef:

Sinds kort heb ik een nieuw trisuit aangeschaft. Volgens de maattabel moet hij mij passen en dit doet hij ook. Bij een recente halve triathlon droeg ik het pak voor het eerst. Dit was alleen geen aangename eerste kennismaking. Aan het eind van de wedstrijd had ik bloedende bovenbenen door het schuren van de zeem. Dit was bijzonder pijnlijk.

Ik weet niet of het komt door het pak, of door het feit dat ik regelmatig onder sproeiers stond om me te koelen vanwege het warme weer. Misschien dat de natte zeem hierdoor zo schuurde. Opvallend was het wel, want bij een ander trisuit had ik hier helemaal geen last van.

Ik heb inmiddels uierzalf aangeschaft om te kijken of dit soelaas biedt, maar ik moet hier nog mee experimenteren. Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen met het dragen van een trisuit? En wat heb je er tegen gedaan?

Tot nu toe geen last van gehad, althans niet in die mate. Heb je het opgelopen tijdens het fietsen of lopen?

Laatst heb ik 250km door de regen gefietst, daarna had ik wel een schuurplek aan de rand van de zeem van m’n fietsbroek. Water is zeker van invloed geweest.

Zelf gebruik ik tegenwoordig (Assos) chamois crème.

3

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Vermoedelijk bij het lopen. Daarbij ben ik flink nat geworden door de sproeiers en door water over me heen te gooien. Dit zal wel van invloed zijn geweest.

Werkt de crème bij jou bij het tegengaan van schuurplekken?

4

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Ja, ik had het vorig jaar bij een nieuwe trisuit van zone 3.
Op de naad waar de grippers van de benen overgingen naar de gewone stof, kreeg ik een schuurstreep.
Helaas nog altijd littekens hiervan te zien.
Foto's gemaakt, trisuit retour en mn geld terug gekregen...

5

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Ik zou ook even goed naar je trisuit kijken, of het wel netjes afgewerkt is. Bij lopen zou je geen last mogen hebben. Heb je een dikke zeem?

Voorheen gebruikte ik geen creme, toen had ik eigenlijk ook nooit schuurplekken. De rit van 250 km door de regen was wat dat betreft een uitzondering, net als een eerder ritje door de regen met een slecht zittende fietsbroek.

6

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Heb je het bij andere trisuits niet, dus niet eerder gehad? Dan zou ik niet gaan tobben met cremes en dergelijke, maar gewoon concluderen dat helaas dit trisuit niet geschikt voor je is. Misschien kun  je het nog terugsturen ook?

Hooguit zou je nog een keer kunnen proberen hoe het is onder minder extreme omstandigheden, dus met minder nattigheid, maar dan nog: het kan ook regenen ofzoiets en dan moet het pakje het ook goed doen.

Louise

7

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Heb met die warmte, zout/zweet en sproeiers ook wel erg veel last van schuurplekken hoor. Plak vanalles af en smeer zalf, maar zitten steeds ergens anders. Zie er inmiddels uit of ik met een kaasschaaf ben bewerkt roll

8 Laatst bewerkt door yoeri (27-06-22 13:57:19)

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Gisteren had ik een wedstrijd en overwoog ik het trisuit opnieuw aan te doen, maar bij het aantrekken merkte ik - ondanks de zalf - dat de rand bij de zeem nog steeds ruw was. Dus maar voor mijn oude trisuit gegaan. Daar heb ik nooit last van gehad, en van andere trisuits eerder ook niet.

Heb nu maar contact opgenomen met de leverancier van het trisuit, waarin ik uitleg dat het pak voor wonden zorgt. Misschien dat ze een regeling hebben.

9

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Heb via Bikester - waar ik het product kocht - een tegoedbon gekregen en mocht het pak houden. Heb inmiddels maar een ander pak van een ander merk gekocht. Dat lijkt beter te voldoen smile

10

Re: Bloed bij dragen nieuw trisuit, wat te doen?

Da's netjes!