26

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Vandaag de 70.3 gedaan in Hoorn. Ik was er zonder al teveel verwachtingen heen gegaan, maar het was zeker de moeite waard. Het is een mooie locatie om te racen en het weer kon bijna niet beter, niet te warm.

Zwemmen is vanuit oude haven, leuk om al die oude gebouwen en schepen te passeren. Op de terugweg had ik wel een kleine misser, ik kwam opeens tegenliggers tegen. Aj!

Fietsen is mooi rondje met alles waar Holland om bekend is. Laatste stukje op de dijk een beetje tegen, maar goed toen waren we er alweer bijna.

Lopen is 3 keer mooi rondje door de stad waarbij je 2 keer op en neer het centrum uit gaat.

Qua tijd viel het me niet tegen, 5:08 in totaal. Dat is een kwartier sneller dan vorig jaar in Almere. Dat geeft moed, zo 2 weken voor de Frysman.

27

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik was twee minuten langzamer dan jij maar deel je mening volledig. Leuk evenement, goed georganiseerd en leuke vrijwilligers. Dat heen en weer stukje met zwemmen zorgde inderdaad voor wat verwarring, op de heenweg had ik ook een paar tegenliggers in ons stukje zwemmen.

De wind stond prima vandaag en dorpjes als Medemblik en Enkhuizen zijn een welkome afwisseling van al die polders, daar zaten wel wat saaie doorfietsstukken tussen. Het laatste deel op de dijk had ik het erg zwaar, maar met lopen kon ik dat helemaal goedmaken, wat extra goed ging met al het publiek met name in het historische centrum.

28

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Dat van die tegenliggers was mijn fout, ik had wat eerder rechts moeten aanhouden voor die rode boeien:

"Keep the red and yellow buoys on your left at all times."

Voor m'n gevoel ging ik redelijk kort langs de kant, maar kennelijk toch vergist.

29

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Mooi, gefeliciteerd Olaf! Moet een lekker gevoel geven voor Maastricht.

De 70.3 was vandaag ook een feest. Paar dingen die beter kunnen, maar overall prima. Met een 4u45m en p9 in mijn AG was ik meer dan tevreden, het ging beter dan in Warschau en hier kan ik op bouwen. Uitgebreider verslag volgt nog.

30

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Bij mij ging het ook beter dan verwacht. 6.13 was mijn tijd.
Start vond ik wel een aanfluiting. Je wordt helemaal opgezweept tot het startschot en dan mogen er wel twee deelnemers het water in. Dat kan volgens mij veel beter.
Maar goed voor het zwemmen is een rolling start wel heel fijn en ik kwam lekker op gang. Helaas was dat van korte duur, want toen de golven kwamen kon ik absoluut geen koers houden met de borstcrawl. Resultaat dus een groot deel schoolslag, maar wel binnen de 50 minuten het water weer uit.
Dan een relaxte wissel, waarna het fietsen echt boven verwachting ging. Na 2 uur had ik 62km achter de wielen, terwijl mijn vermogen en  hartslag in de gewenste zone bleef. Laatste deel tegen wind op de dijk zakte ik wel terug, maar een fietstijd van net boven de 3 uur had ik van te voren niet verwacht. Na wederom een relaxte wissel ging ook het lopen keurig. Ik vind het wel motiverend die heen en weer stukken. En ook het publiek was geweldig. Regelmatig mijn naam gehoord van iemand die die naam op mijn startnummer leest. Ook dat werkt motiverend. Dus na 2 uur en een beetje over de halve marathon te hebben gedaan stopte de klok voor mij op een tijd die ik zeker niet had verwacht. 6 uur 13, terwijl ik 6 uur 45 in mijn hoofd had als hele mooie tijd.
Nu nagenieten met hele stijve benen.
En uiteraard voor iedereen die gefinisht is, gefeliciteerd

31

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ook als toeschouwer was het een mooie wedstrijd, met goed weer en veel gezelligheid, en leuk om zo veel bekenden te zien en natuurlijk heel veel andere atleten die ik niet herkende smile
Ik heb een flink aantal foto's gemaakt, niet allemaal zijn ze even scherp of goed gericht maar soms moest ik aanmoedigen of even verzitten. De meeste foto's zijn van het fietsen aan het begin van de dijk en bij terugkomst in Hoorn, maar ook van daarna bij het lopen. Je kan ze in deze 3 albums vinden:
https://www.flickr.com/photos/55599591@ … 0300105906
https://www.flickr.com/photos/181787850 … 0300121774
https://www.flickr.com/photos/195917621 … 0300122034
Geniet van jullie medaille en rust, en dan weer op naar de volgende wedstrijd smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

32

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Dank Lennart! Jij hebt ook een drukke dag gehad zie ik, wat veel foto's!

33

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … land-2022/

En meteen maar een verslagje geschreven. @Trilen dank voor je foto's, ik heb ze gebruikt, als je een andere bronvermelding wilt laat het me dan maar weten.

34

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … land-2022/

En meteen maar een verslagje geschreven. @Trilen dank voor je foto's, ik heb ze gebruikt, als je een andere bronvermelding wilt laat het me dan maar weten.

Mooi verslag om te lezen Maarten.
Dat ze om 7 uur starten heeft te maken met de verschillende gemeenten. Die willen de wegen sneller open hebben.
Ieder jaar leren ze weer wat bij.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

35

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Leuk verslag Maarten. Hoewel ik het verkeerd fietsen niet helemaal snap, in mijn ogen was alles goed aangegeven. Wellicht dat het scheelt dat ik regelmatig (ongeveer) deze ronde fiets. (Passeert op 5km van mijn huis) plus dat ik de gpx van de organisatie heb ingeladen op mijn Garmin. Deze was echt nauwkeurig.
En Trilen ook bedankt voor het maken en delen van al die foto's. Mijzelf nog niet kunnen vinden, maar ik zal vanavond rustig op een groot scherm kijken.
Ook benieuwd naar meer foto's van anderen, er stonden her en der fotograven op leuke punten. (Vooral die vrouw midden op de weg tijdens het lopen, lijkt mij leuke beelden opleveren

36

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Proficiat aan alle finishers!

@Maarten, heerlijk verslag weer, je leest het plezier er duidelijk in terug!

Ik ben meteen gemotiveerd om eindelijk eens mijn eigen verslagje af te schrijven.

37 Laatst bewerkt door Maca944 (27-06-22 14:07:38)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

wilagro schreef:

Leuk verslag Maarten. Hoewel ik het verkeerd fietsen niet helemaal snap, in mijn ogen was alles goed aangegeven. Wellicht dat het scheelt dat ik regelmatig (ongeveer) deze ronde fiets. (Passeert op 5km van mijn huis) plus dat ik de gpx van de organisatie heb ingeladen op mijn Garmin. Deze was echt nauwkeurig.

Het was ook niet zo spannend hoor. Regelmatig had ik niemand voor me en moest ik dus goed opletten. Er waren natuurlijk heel veel splitsingen en keuzemomenten en in de meeste gevallen was het geen probleem, maar af en toe moest ik twee keer kijken en waar ik de rijweg op ging kon ik redelijk eenvoudig weer op het fietspad komen, maar dat vond ik daar niet heel goed aangegeven. Het is ook best een lastig parcours natuurlijk. En inderdaad een goede tip om de GPX te gebruiken, dat maakt de twijfel een stuk minder.

Ook benieuwd naar meer foto's van anderen, er stonden her en der fotograven op leuke punten. (Vooral die vrouw midden op de weg tijdens het lopen, lijkt mij leuke beelden opleveren

Weet iemand of er ook "officiële" fotografen waren (vorig jaar Finisherpix meen ik)? Ik kan in elk geval niets vinden, ook niet op de website van IM.

38

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:

Weet iemand of er ook "officiële" fotografen waren (vorig jaar Finisherpix meen ik)? Ik kan in elk geval niets vinden, ook niet op de website van IM.

Sportograf.com/nl

Zijn nog bezig om de foto’s erop te zetten.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

39

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

olaf2004 schreef:
Maca944 schreef:

Weet iemand of er ook "officiële" fotografen waren (vorig jaar Finisherpix meen ik)? Ik kan in elk geval niets vinden, ook niet op de website van IM.

Sportograf.com/nl

Zijn nog bezig om de foto’s erop te zetten.

Dank, ik zie dat er al veel foto's staan. Wat ik niet begrijp is dat je niet eenvoudigweg je startnummer kan invoeren, het wordt je vrij moeilijk gemaakt.

@wilagro, ik heb nog even gekeken, waar ik de weg op ging was bij de Zeedijk in Wervershoof, geen idee of ik daar zelf niet heb opgelet of dat het niet heel goed stond aangegeven.

Hier:
https://www.linkpicture.com/q/zeedijk.jpg

40

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Het stuk van Medemblik, door Onderdijk naar Wervershoof ging ook diverse keren, van weg naar fietspad en omgekeerd. Anders zouden er te veel krappe delen inzitten vermoed ik. Waarschijnlijk heb je het dus wel juist gereden.

Foto's van sportograf staan inderdaad online. Ongelooflijk hoe de gezichtsherkenning werkt, 1 selfie uploaden en de computer van sportograf laat gelijk meer dan 50 Foto's zien. Bij mij allemaal spot on. Maar even nadenken of ik €60 over heb voor die Foto's. Zijn wel een paar mooie unieke momenten vastgelegd.

41

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … land-2022/

En meteen maar een verslagje geschreven. @Trilen dank voor je foto's, ik heb ze gebruikt, als je een andere bronvermelding wilt laat het me dan maar weten.

Mooi verslag Maarten en gefeliciteerd met je 9e plaats! Op zich hoeft een bronvermelding niet. Ik vond het leuk om de foto's te maken en atleten aan te moedigen maar hoop volgend jaar er weer bij te zijn als deelnemer!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

42

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Bedankt voor de foto,s Lennart , ik heb mezelf gevonden .
Mijn verslag volgt een dezer dagen nog ...

43

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:

Wat ik niet begrijp is dat je niet eenvoudigweg je startnummer kan invoeren, het wordt je vrij moeilijk gemaakt.

Dat kan wel, maar het zit een beetje verstopt. (Na het invoeren van m’n startnummer vond ik m’n fietsfoto’s.)

Op dit moment zijn de foto’s trouwens alleen in lage resolutie te downloaden, hoge resolutie volgt later. En de foto’s die ik zelf heb aangevinkt gaan ze handmatig beoordelen. Even geduld dus.

Er zitten wel een paar hele mooie bij, dus wel de moeite waard vind ik.

44

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Jullie verhaal en foto's zijn uitnodigend om voor deze wedstrijd eens in te schrijven. Mooie omgeving, zwemparkoers
En proficiat , leuke verslagen.

45

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ok ik ben gefinisht en dat was het doel. Eindtijd 5.59 en daar kan ik mee leven. Zwemmen was gewoon langzaam,  zo'n 5 minuten trager dan in 2019 in Almere. Dat was ook mijn laatste serieuze wedstrijd tot aan dit weekend. Ik kreeg al vroeg last van kramp, schoot er al even in het trappetje op het water uit en na de eerste 100 meter hardlopen stond ik echt geparkeerd met kramp in beide benen. Trok gelukkig na een paar minuten weg en toen gelukkig uit kunnen lopen. Drie keer stoppen om te plassen hielp ook niet mee. Veel dingen geleerd die beter kunnen maar vooral meer trainen. Maar met de geboorte van een dochtertje in 2021 en drukte op werk moet je echter de ambities soms bijstellen. Op naar de volgende!

46

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Altijd leuk om je verslagen te lezen, en weer een super mooie prestatie. Mocht jij of Erwin nog wat tips willen wat betreft de Norseman, ik heb deze in 2017 gedaan. Altijd welkom om mij een berichtje te sturen mochten jullie wat vragen hebben!

Maca944 schreef:

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … land-2022/

En meteen maar een verslagje geschreven. @Trilen dank voor je foto's, ik heb ze gebruikt, als je een andere bronvermelding wilt laat het me dan maar weten.

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

47

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Murky schreef:

Altijd leuk om je verslagen te lezen, en weer een super mooie prestatie. Mocht jij of Erwin nog wat tips willen wat betreft de Norseman, ik heb deze in 2017 gedaan. Altijd welkom om mij een berichtje te sturen mochten jullie wat vragen hebben!

Dank! Ik kom zeker bij je terug na onze parcoursverkenning dit weekend. Heb jij destijds toevallig een verslag gelezen ter inspiratie?

48 Laatst bewerkt door Macer (28-06-22 12:06:53)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Was weer een heerlijke race en eigenlijk best goed georganiseerd.. Zaterdag als vrijwilliger in de wisselzone en zondag zelf als deelnemer. Ik heb het al een paar keer gezegd, maar ik denk echt dat ze goud in handen kunnen hebben hier.. Mooie omgeving, leuke stad en niet een al te moeilijk parcours.

Maar vooral gemeente Hoorn moet dat in gaan zien, want de ronde zou natuurlijk gewoon andersom gefietst moeten worden en om 7 uur starten is gewoon stom voor een halve omdat de gemeente zo nodig de stad voor dinsdag weer spik en span wil hebben. Er komen zoveel mensen uit het buitenland op af, dat kan een stad echt enorm veel geld opleveren. Ook de expo werd best beperkt vanuit de gemeente zover ik begreep.

Wat ik echt miste was de tent met IRONMAN artikelen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat er zoveel races waren afgelopen weekend. Ik snap werkelijk niet waarom ze niet de mogelijkheid hadden om het bekende shirtje te kopen, dat hadden ze gewoon anders moeten regelen, easy money voor de organistatie.. Ook vanuit Maastricht moeten ze Hoorn iets belangrijker gaan vinden (in ieder geval gelijkwaardig aan Maastricht). Maar als de geruchten kloppen en er volgend jaar een Full Distance is, zal het hopelijk wel goed komen.

Mijn eigen race was redelijk.. Zwemmen ging redelijk goed en wat blijft het water in het IJsselmeer toch lekker in vergelijking met heel veel ander water. Fietsen ging als de brandweer, bijna 37 gemiddeld en heel veel deelnemers ingehaald en genoten op de dijk terug, waar zoveel anderen het zo zwaar hadden. Daar kwamen mijn oneindige polderkilometers goed van pas. Daar kon ik 2 van de 3 deelnemers die mij ingehaald hadden tot Enkhuizen weer terugpakken.

Lopen ging de eerste 10 km goed, maar daarna het bekende drama.. Ik moet eens stoppen met dat enorme zelfmedelijden onderweg, maar dat blijft een psychische drempel. Ooit zal het wel een keer goed gaan.

Eindtijd van 05:25, redelijk volgens verwachting..

49

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Leuk om de verslagen te lezen, en dit lijkt me ook een erg leuke wedstrijd om te doen. Maar dan moet het eerst een heel stuk beter gaan met trainen, op dit moment is het bagger.

50

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

@MontanaMan het zou mooi zijn om jou daar volgend jaar ook te zien, hopelijk lukt het trainen wat meer de komende tijd.

Is er iemand hier bij de slotallocatie geweest? Ik ben benieuwd hoe ver het hier doorrolde en informatie hieromtrent zal voorlopig nog niet on-line zijn (als dat ooit gaat gebeuren).