1

Onderwerp: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Hallo Triatleten, met een vriend heb ik me ingeschreven voor de Ironman Vitoria Gasteiz (Spanje). Wij zoeken dringend fietstransport heen en terug naar dit evenement. Weet iemand die dit verzorgd in NL of België? Fietstransport.be waar wij dit mee wilde doen is permanent gesloten. Groeten, Wicher

2

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Raar, vorig jaar ook nog via Fietstransport.be mijn fiets laten vervoeren en dat was top.

3

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

We hoorde ook dat het daar goed geregeld was, daarom ook bij fietstransport.be gereserveerd, maar we krijgen al enkele weken géén respons meer op mails en telefoon. Nu zien we op google dan ook staan "permanent gesloten" , heel jammer zeker omdat we hierop gerekend hebben.

4

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Kijk eens in de facebook groep van triathlon liefhebbers. Als je daar in de zoekbalk fietsvervoer intikt, vind je wellicht nog andere tips?
Het komt daar ook regelmatig ter sprake.

Daarnaast weet ik dat flixbus ook bussen heeft met fietsvervoer, het enige is dat je dan zelf ook met die bus moet reizen.

Al aan de trein gedacht evt?

5

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Bedankt voor de tip, we hebben besloten om de vliegtickets te annuleren en zelf met de auto te gaan. Hebben we de fietsen zeker op tijd daar en ook de kans op een geannuleerde vlucht is er zo ook niet.

6

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Wicherdrenth schreef:

Bedankt voor de tip, we hebben besloten om de vliegtickets te annuleren en zelf met de auto te gaan. Hebben we de fietsen zeker op tijd daar en ook de kans op een geannuleerde vlucht is er zo ook niet.

Inderdaad, de onzekerheid met vliegen is ook toegenomen, en die extra stress kun je goed missen voor zo'n grote race.

7

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Geheel onverwacht vandaag toch nog een reactie en uitleg gekregen van fietstransport.be. Door diverse omstandigheden heeft het e.e.a. veel langer geduurd dan verwacht en zijn ze nog steeds actief. Ook de vermelding "permanent gesloten" blijkt dan ook niet te kloppen. Jammer van de verwarring maar toch goed te horen dat het transport van fietsen bij deze transporteur nog steeds mogelijk is. Groeten, Wicher

8

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Blijkbaar is fietstransport.be toch nog bezig heb er net mail van gekregen met hun nieuwe website https://www.bicyclestransport.com/triathlon/

9

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Ja, klopt. Vandaag hebben ze onze fietsen opgehaald om naar Spanje te brengen, woensdag worden ze geleverd bij het hotel waar ze dan maandag weer opgehaald worden. Uiteindelijk top geregeld !!!

10

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Heb zelf ook al gebruik gemaakt van hun diensten en idd goed geregeld.

11

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Een mooie tip , thanks .
Ik overweeg hier nu gebruik van te maken voor Barcelona .
En ik zie dat het verzamelpunt in Nijmegen is .

12

Re: Ironman Vitoria Gasteiz Fietstransport

Is zeker een aanrader.. Vorig jaar zowel naar Barcelona als Mallorca gebruik van gemaakt.. Helaas zijn ze wat duurder geworden, maar dat was wel te verwachten met de huidige brandstofprijzen.