151

Re: Verkoudheid klaag topic

Wat fijn Louise, dat het zo lekker ging, ik heb nog aan je gedacht.


Dit weekend is een lastige voor mij (geen Hoorn, t hoofddoel). Gisteren 10km rustig kunnen lopen, vandaag 2 uurtjes gefietst, met alles wat lukt ben ik momenteel blij.
Nu eens zien of ik straks nog met de fiets naar de supermarkt jan, anders wordt t de auto.
Het voortdurend afwegen van wat wel en niet zal gaan is nog vreselijk wennen en veroorzaakt nog altijd botsingen in mn hoofd.

152

Re: Verkoudheid klaag topic

Fijn dat je zo goed door de Corona naweeën komt Louise. En bijzonder (maar wel prettig) dat ze leen helmen hadden.
En jij komt er ook wel weer Hedcandy. Rustig opbouwen is de truc.

153

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Dit weekend is een lastige voor mij (geen Hoorn, t hoofddoel).

Balen is dat. En dan komen er straks ook nog allemaal mooie verhalen over Hoorn voorbij…

@Louise, mooi dat je weer kunt genieten van het sporten, ondanks de DNF wink

154 Laatst bewerkt door ronnyke (28-06-22 00:00:42)

Re: Verkoudheid klaag topic

Niet echt een verkoudheid maar ook bij mij komt er wat toekomstmuziek in mijn ellende, volgende week operatie en dan zal een lange revalidatie volgen; mijn linker been heeft haast geen mobiliteit meer en ook mijn zenuwen beginnen af te sterven dus of het nog helemaal goed komt is nog niet zeker.

155

Re: Verkoudheid klaag topic

Ronny, veel beterschap en succes met de ingreep!
Ik denk dat het voor iedereen hier zwaar moet zijn om je geliefde sport niet te kunnen doen. Zorg eerst voor een goede revalidatie en begeleiding, daarna hopelijk een goede afloop!

156

Re: Verkoudheid klaag topic

ronnyke schreef:

Niet echt een verkoudheid maar ook bij mij komt er wat toekomstmuziek in mijn ellende, volgende week operatie en dan zal een lange revalidatie volgen; mijn linker been heeft haast geen mobiliteit meer en ook mijn zenuwen beginnen af te sterven dus of het nog helemaal goed komt is nog niet zeker.

yikes dat is wel heel achteruit gegaan dan! Hopelijk is bereikt de operatie wat er voor ogen is, en verloopt het herstel voorspoedig!

157

Re: Verkoudheid klaag topic

ronnyke schreef:

Niet echt een verkoudheid maar ook bij mij komt er wat toekomstmuziek in mijn ellende, volgende week operatie en dan zal een lange revalidatie volgen; mijn linker been heeft haast geen mobiliteit meer en ook mijn zenuwen beginnen af te sterven dus of het nog helemaal goed komt is nog niet zeker.

Dat klinkt niet best Ronny. Wat is de diagnose ?

Hoe het ook zij, beterschap en sterkte alvast!

158

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja sterkte Ronneke. Klinkt wel ernstig inderdaad maar dat je maar goed mag herstellen!

159

Re: Verkoudheid klaag topic

wilagro schreef:

En bijzonder (maar wel prettig) dat ze leen helmen hadden.

Ja, een hele stapel zelfs: van de kindertriathlon de avond ervoor.  Het waren dus wel kinderhelmen, van die Rabo-dikke-banden-race-dingen, maar bij manlief past dat. Voor mij met hoofdmaat XL was het misschien niet gelukt wink 

Hedcandy schreef:

Dit weekend is een lastige voor mij (geen Hoorn, t hoofddoel). Gisteren 10km rustig kunnen lopen, vandaag 2 uurtjes gefietst, met alles wat lukt ben ik momenteel blij.
Nu eens zien of ik straks nog met de fiets naar de supermarkt jan, anders wordt t de auto.
Het voortdurend afwegen van wat wel en niet zal gaan is nog vreselijk wennen en veroorzaakt nog altijd botsingen in mn hoofd.

Dat lijkt me superlastig inderdaad - heb je begeleiding?

Nog één dingetje over wat mij opvalt aan herstellen van covid ten opzichte van andere virussen (zoals verkoudheid): het gaat gek grillig en dat is echt anders. Gemiddeld gaat het goed vooruit, maar soms steekt er ineens toch weer een symptoom de kop op. Vandaag zag ik ineens weer een tijdje wazig met één oog, daar had ik al dagen geen last meer van gehad. Maar de andere luchtwegdingen, zoals de kikker in m'n keel, die waren vandaag veel beter dan gister. Maf is dat.

Verder slaat 'even' ziek zo midden in het seizoen meteen best wel een gat daarin: een triathlon gemist, een zwemtocht gemist, een DNF, dusdanige trainingsachterstand met hardlopen dat de halve marathon eind juli niet veel gaat voorstellen, en ik had ook nog plannen voor openwatercursus maar die zijn ook gesneuveld in de covid-nasleep.

Maar goed, het gaat gewoon prima vooruit dus dit is peanuts bij wat sommigen van jullie meemaken natuurlijk.

@ronnyke - sterkte, dat klinkt heftig. Ik ben ook wel benieuwd wat de diagnose is. Ik heb nog aan je gedacht zaterdag, in Oud Gastel, want daar zou jij ook starten toch?

Louise

160

Re: Verkoudheid klaag topic

Idd stond daar ook ingeschreven maar helaas, mja hoop toch ook dat het snel beter gaat heb ook al contact gehad met mijn kinesist en die denkt dat het wel een tijdje zal duren maar dat het zeker wel goed zal komen met mijn been. Ikzelf zal alvast blij zijn dat mijn dagdagelijks leven terug normaal word die sport dat zal zichzelf wel uitwijzen.

161

Re: Verkoudheid klaag topic

Sterkte Ronny!!


Louise, na bloedprikken loopt het spoor bij de huisarts weer dood (heel raar eigenlijk).
Ik heb nu zelf een afspraak gemaakt met mn sportarts, om idd wat tips en trics te krijgen..
Hij kent mijn historie en weet wat triathlon inhoudt

162

Re: Verkoudheid klaag topic

Hedcandy schreef:

Louise, na bloedprikken loopt het spoor bij de huisarts weer dood (heel raar eigenlijk).
Ik heb nu zelf een afspraak gemaakt met mn sportarts, om idd wat tips en trics te krijgen..
Hij kent mijn historie en weet wat triathlon inhoudt

Klinkt goed. Had dat bloedprikken nog wat opgeleverd?

Louise

163

Re: Verkoudheid klaag topic

Klinkt goed. Had dat bloedprikken nog wat opgeleverd?

Louise

Nou ja, dat alles gewoon goed is.
Op zich fijn, maar je hoopt op wat anders...

164

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja, snap ik. Hopelijk kom je met de sportarts verder.

165

Re: Verkoudheid klaag topic

Gisteren beetje niet zo fit uit bed. Zou dan toch nu het vel trainen me opbreken? Oververmoeid?
Had al twee dagen last van mijn keel.
Gistermiddag ging het niet meer. Hoofdpijn, spierpijn enz. Vannacht was drama. Vanmorgen toch maar een coronatest gedaan. En positief. Dus 5 dagen in quarantaine. Hoop dat ik eind van de week weer wat kan doen. Nog 4,5 week tot Maastricht.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

166 Laatst bewerkt door Louise (06-07-22 10:13:31)

Re: Verkoudheid klaag topic

Ah, dat is beroerd, olaf, in elk geval beterschap gewenst! Ik zal maar doorgeven wat ik van diverse kanten van (ervarings-)deskundigen heb gehoord: doe voorzichtig met terug gaan sporten, niet forceren, neem het zoals het komt. Te vroeg te veel doen verhoogt het risico op langetermijnproblemen, en dat wil je echt niet.

Verder heb ik begrepen dat het per persoon erg verschillend is hoe het verloopt, zowel het ziekzijn als het herstel. Ik ben weer bijna de oude, na 3,5 week, maar nog niet helemaal, en ik vond het gek grillig, met soms sprongen vooruit en dan weer stagnatie en nogal wisselende symptomen. Met sporten merk ik vooral nog dat ik er een soort plafond zit in m'n prestatievermogen. Afgelopen weekend bij de Ch'tri lag dat rond m'n omslagpunt/FTP en dat was alweer een stuk hoger dan de week ervoor in Oud Gastel. Duur is geen probleem. Ik heb ook nog wat restjes slijm in mijn luchtwegen, maar daar heb ik nauwelijks meer last van.

Louise

167

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap! Hopelijk pakt het mild uit bij je.

Ik sluit me aan bij wat Louise zegt: verloop van Covid is echt grillig. Mijn man had alleen een soort turboverkoudheid en was na een week weer de oude. Ik heb zelf een aantal dagen koorts gehad en ik ben nu na bijna 3 weken weer in staat om te werken, sporten heb ik nog niet gedaan. Energie gaat echt grillig, ik dacht vorige week dat ik weer kon gaan werken (nou niet dus!), daarna nog een week laag in de energie.

Zowel mijn fysio als de longverpleegkundige (moest ik toevallig langs voor astma controle) zeiden dat 3 weken herstel toch vrij gewoon is, ook voor gezonde mensen. Een zij hebben mij beiden ook op het hart gedrukt om sporten echt langzaam op te bouwen en zelfs gas terug te nemen als het niet goed voelt. En hulp vragen via de huisarts als je het idee hebt dat je herstel spaak loopt.

168

Re: Verkoudheid klaag topic

Volgende week zit ik op 4 maanden.
Nu ik alle stekkers, behalve werk, eruit heb getrokken gaat t een klein beetje beter.
Maar ik val nog elke dag na mn werk in slaap, slaap ook nog eens 9u per nacht.
Ik blijf moe, maar heb afgelopen week niet mn grens overschreden. Maar om nou te zeggen dat het super is... ik mis de sociale dingen enorm.
Gelukkig lukt een uurtje sporten soms wel.

169

Re: Verkoudheid klaag topic

Heftig, ik hoop dat je met de sportarts verder komt Hedcandy!

170

Re: Verkoudheid klaag topic

Nu paar dagen verder. Af en toe wat spier- en hoofdpijn. Voor de rest gaat het wel weer. Waar mijn rusthartslag de eerste nachten niet onder de 48 kwam lag hij vannacht op 37 met af en toe een piek naar 45. Dat lijkt dus de goede kant op te gaan. Hoop echt dat het hier bij blijft. Als ik me zaterdag goed voel ga ik voorzichtig een stukje fietsen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

171

Re: Verkoudheid klaag topic

Net voor de 3X terug covid opgelopen hmm. Gisteren nog een leuke tempo training op de fiets afgehaspeld en vannacht staken de gekende symptomen op. Vorige keer had ik 7 dagen gerust + de dagen dat ik koorts had *2. Nu heb ik geen koorts dus ben van plan na 7 dagen (als ik me oke voel) terug te beginnen trainen. Weet wel niet zo goed of ik best start met een - 20% week of men laatste volledig week (zoals een rust week) of terug herneem met het schema van de laatste week maar dan enkel in volume en alles in zone1?

Vraatzuchtige Veelvraat

172

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik zou eerst die week maar eens afwachten, kijken hoe je je dan voelt. En in geval van twijfel met covid altijd aan de voorzichtige kant gaan zitten.

Beterschap!

Louise

173

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja het is allemaal wat. Ben zelf teruggekomen van wintersport met griep. Een echte griep. Toen ik na 2 weken nog niet hersteld was, maar naar de huisarts. Bizar hoge ontstekingswaarden. Doorverwezen naar ziekenhuis voor fotos en bloed geven. Wat bleek, iig een zware longontsteking. Ben jarenlang gezegend met alleen een blessure hier en daar maar dat was het dan ook wel. Nooit echt ziek. Dan is dit toch wel even andere koek. Na een antibioticakuur gaat het nu wat beter. Maar energieniveau en fitheid zijn heel heel ver weg van wat het was. Maar even focus op herstel en een klein beetje bewegen. Eind deze week nog een keer bloed prikken en hopelijk is dat dan weer 'normaal'.

174

Re: Verkoudheid klaag topic

Oh dat is niet misselijk zeg, een longontsteking.
Ik wens je een spoedig herstel toe

175

Re: Verkoudheid klaag topic

davidr schreef:

Maar even focus op herstel en een klein beetje bewegen. Eind deze week nog een keer bloed prikken en hopelijk is dat dan weer 'normaal'.

aah, heftig! ik vond het al stil op Strava!

Je moet sneller dan de klos zijn.