1

Onderwerp: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Hi all!

De titel zegt het eigenlijk al: Mijn bidons stuiteren regelmatig uit hun houders en ik zoek tips om ze op hun plek te houden.

Ik heb Gorilla XLAB bidophouders aan/achter mijn zadel. Tijdens de Challenge Geraardsbergen heb ik elastiekjes gebruikt (één uiteinde aan de houder, één uiteinde om het drinkruitje), dat werkte redelijk. De elastiekjes zijn alleen kwetsbaar en nadat ze gebroken waren, gingen mijn bidons er ook weer vandoor sad

Ik heb een foto (van internet geplukt) waarbij je kan zien hoe de bidonhouders zitten.

2

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Bijzonder, ik heb dezelfde houders en m’n bidons blijven gewoon zitten. Welke bidons gebruik je?

3

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Als je de eerste kilometers bekeek van de Ironman Hoorn, dan ben je zeker niet de enigste met dit probleem. Wat een bidons zag ik langs het parcours.
Maar inderdaad scheelt het wel zeker welke bidon je gebruikt. Bij dit soort houders is een 800ml bidon bijvoorbeeld gevoeliger om naar buiten te stuiteren dan een 500ml exemplaar. Verder zijn camelback bidons iets kleiner, waardoor die ook sneller zullen verdwijnen. En zo zullen er meerdere merken zijn, welke ik niet specifiek weet.

4

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Ik heb het probleem met diverse bidons hetzelfde probleem, 500ml, 750ml.

5 Laatst bewerkt door olaf2004 (04-07-22 08:19:21)

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Ik heb achter en voor de bidonhouders van Decathlon (de Elite). Mijn bidons van 750ml bleven bij Parijs-Roubaix zitten. En gebruik diverse bidons (van Duursport, de 950ml van Decathlon).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

6

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Ik heb ook de XLAB Gorilla cages en gebruik daarin de bidons van Duursport. Ooit 1x een bidon verloren, omdat ik hem niet diep genoeg erin had geduwd. Verder geen probleem. Ook tijdens IM Hoorn niet

7

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Voorheen zelf ook gehad dat m'n zadelbidon bij de eerste hobbel in de weg eruit vloog maar sinds ik de dikke postelastieken gebruik, heb ik er geen last meer van gehad. Gewoon boven langs het drink ventiel en dan onder bij de bidonhouder. Ook tijdens het fietsen kan ik deze makkelijk losmaken, drinken en weer vastmaken.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

8

Re: Bidons stuiteren uit houder, tips gevraagd

Vreemd dat het niet tot een houder of bidon te herleiden is.
Bij mij gaat het met de Xlab Gorilla carbon in combinatie met Camelbak Podium ook goed.  Misschien omdat de carbon cage wat stijver is?