1

Onderwerp: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Mijn zwembrillen zijn zoals mijn kamerplanten, mooi en nuttig in het begin. Maar ondanks mijn liefde en zorg gaan ze snel dood. Ik spoel ze onmiddelijk af met helder stromend water, laat ze drogen in de lucht, probeer amper aan de glazen te komen en bewaar ze in een harde case maar ze gaan steeds na een paar maand stuk

Even een overzicht:

Zoggs Predator Flex Smoke
Leeft nog maar is zo lek als een zeef bij mij.

Speedo fastskin:
De buitenlaag van de glazen bladert af na 3 weken

Zone3 Attack
Na 4 maand zijn de glazen aan de  binnenkant bekrast en aan het afbladeren waardoor je enkel maar wazig ziet.

Speedo futura Biofuse
Kwijt gespeeld op het strand bij mijn eerst triathlon,tijdens het uitdoen van men wetsuit. Lekte ook wat maar niet zo erg of de zoggs.

Voor mijn volgende aankoop twijfel ik sterk tussen de magic 5 en NABAIJI Zwembril 900 B-fast. Ik lees veel positieve verhalen over de magic 5 maar toch ook een deel verhalen dat de brillen niet zo goed passen en toch lekken. Dus ben wat terug houdend  qua pijs/kwaliteit. Zijn er leden die ervaring hebben met de nabaiji of zijn er nog andere spelers die prijs\kwaliteit?

Vraatzuchtige Veelvraat

2

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ik heb ook een bak vol brillen van allerlei merken, de laatste tijd zwem ik vooral met een brilletje van de Decathlon met verstelbare neusbrug. Die zit het fijnst en lekt niet. Type zal ik later even opzoeken.

3

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ik koop elk jaar een nieuwe Speedo Futura Biofuse Flexiseal. Tot nog toe zeer tevreden mee (na een stuk of 5 andere merken en modellen geprobeerd te hebben).

4

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ik gebruik maar 1 merk meer, ben er super tevreden van en wil niks anders meer. https://themagic5.com/

5

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Van magic 5 is een apart topuc, zie daar.
Bij mij kregen ze het niet passend.

Dus ik blijf bij mijn zoggs predator.

Maar wat bij de een fijn zit, zit bij de ander totaal niet dus tsja, het blijft passen...
Alsje met anderen zwemt, probeer dan links en rechts eens wat andere brilletjes, dan kun je zo uitvogelen wat lekvrij en lekker zit.

6

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ik heb er al verschillende geprobeerd. Toch kom ik steeds uit bij de Adidas Persistar 180. Bevallen mij goed (met mijn vorm hoofd dan).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

7

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

De pas vorm zegt/doet alles. Een smalle/bredere neusbrug is een wereld van verschil.
Een oogkas die 'dieper ligt in de schedel/aangezicht' en een heel aantal modellen vallen al uit wegens lekken.
De zoggs Predator die Hedcandy goed past, is bij mij een no go. Ik kocht m, en hij leek te passen.  Gelukkig past ie perfect bij de vorm van het gezicht van mijn vrouw.
Nu sinds vorig jaar heb ik een Speedo Fastskin Elite .
Zoals harige baviaan aangeeft, zwembrillen kopen en snel "verwelkt" als een plant. Herkenbaar!

Dit model is het eerste dat ik nu een 10 maanden gebruik in alle wateren en deze blijft goed, zowel op condensatie als pasvorm .
Geen aanraken van de 'glazen' , opbergen na gebruik. Geen krassen of 'witter worden van het glas'.
Deze word het! voor volgende jaren zwemplezier.
Zeker nu ik zie waar ik zwem, en ondertussen niet moet watertrappelen om condens of aanslag tijdens de wedstrijd te verwijderen!

8

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Idd , de juiste bril bij je gezichtsvorm vinden .Dat is even zoeken /proberen .
Ik heb een smal gezicht , en ben qua zwembril blijven hangen bij Swanns , daar zitten 4 verschillende
maten neusbruggen bij .

9

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ik bestel de mijne de laatste jaren bij Ali. De pasvorm is niet bij elk model top, maar over het algemeen voldoen ze wel. En €10 voor een exemplaar op sterkte, val ik mij geen buil aan. Ze gaan bij mij ongeveer 6 maanden mee per stuk, dus prijs kwaliteit vind ik redelijk.

10

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Zoveel mensen, zoveel brillen…

Voor mij werken de zweedse zwembrillen van Decathlon het beste. Blauw voor binnen, spiegelglas voor buiten.

Er zitten 2 elastieken bij, en gaat dus extra lang mee.
Ik gebruik 1 bril 2 of 3 jaar denk ik, en ze kosten maar €9 of zo.

11 Laatst bewerkt door Harige Baviaan (31-07-22 20:26:17)

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Thx iedereen voor jullie bijdrage, heb er nu wel nog meer keuzes mee gekregen. ik ga binnen 3 weken eens naar decathlon en zal daar eens de NABAIJI zwembril 900 B-fast proberen. (Is met verstelbare neusbrug) als ik het aankoop review ik hem wel wink

Vraatzuchtige Veelvraat

12

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Harige Baviaan schreef:

Thx iedereen voor jullie bijdrage, heb er nu wel nog meer keuzes mee gekregen. ik ga binnen 3 weken eens naar decathlon en zal daar eens de NABAIJI zwembril 900 B-fast proberen. (Is met verstelbare neusbrug) als ik het aankoop review ik hem wel wink

De NABAIJI 900 B-fast (blauwe spiegelglazen)heb ik nu een 2 tal zwemsessies (binnen zwembad) uitgeprobeerd en dit zijn mijn bevindingen momenteel.

Prijs:
25€ in de winkel, dat is gemiddeld 15€ goedkoper of de zoggs, speedo & zone3.  50€ goedkoper of de magic 5 maar die heb ik nog niet gekocht/getest. Is dus een stukje goedkoper dan deze dat ik al had aangekocht & een heel stuk  goedkoper dan de magic 5 waar ik over twijfelde om aan te kopen. In decathlon en andere winkels (zoals wiggle) zijn er nog goedkopere te vinden maar daar heb ik nog geen ervaring mee

Verstelbaarheid
De neusbrug kan aangepast worden met een bijgeleverd schroevendraaier of de achterkant van de sluiting van de elastiek. Is individueel instelbaar en een grote verbetering tov mijn vorige modellen. Die helemaal niet of beperkt kunnen aangepast worden. Is wel in het begin een zoektocht hoe je het best afstelt en wat je het aangenaamste vindt

Comfort
Zit comfortabel je voelt hem amper zitten, het zuig effect rond de ogen valt tijdens het zwemmen goed mee en voelt aangenaam. Comfort is bij èèn van de betere enkel de Zone3 attack was nog comfortabeler. Bij het afdoen van de zwembril was het precies ducktape die van je ogen gerukt wordt. Dat is dus bij de minst aangename van allemaal. Tijdens het zwemmen viel dit helemaal niet op en achteraf toen ik de spiegel keek vielen de gekende rode panda wallen onder de ogen goed mee. Ik hoop met het nog wat aanpassen van de neusbrug dat te verhelpen.

Zichtbaarheid
Viel tegen, het minste van allemaal, als je recht naar beneden kijkt tijdens het zwemmen krijg je een super helder beeld onder je maar heb je een troebel voorzicht, geen idee hoe dit komt. Ook het zicht tijdens het ademhalen is minder ver of bij de andere modellen.
De glazen zijn wel uitsert helder en de blauwfilter zijn voor mijn ogen zeer rustgevend. Nog niet getest in open water.

Waterdichtheid
Geen enkel druppel is al binnen gedrongen tijdens het zwemmen. Is ver weg het beste van allemaal.

Conclusie
Uitmuntende waterdichtheid, goed comfort tijdens het zwemmen en matige zichtbaarheid. Slechte comfort bij het afdoen maar hopelijk verbeterd dit met de neusbrug aan te passen. Als tijdens het open water zwemmen de zichtbaarheid meevalt blijft dit men eerste keus voorlopig.

Vraatzuchtige Veelvraat

13

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Zwem al paar jaar met brilletjes van decathlon. Voor mij tot nu toe de prettigste

14

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Het gevoel bij het afdoen van de bril blijft, kan het niet beter omschrijven of alsof er een stuk tape van je ogen wordt gerukt. Enkel als ik de neusbrug op het eerste bolletje zet heb ik het gevoel niet, maar dan is de zwembril niet meer waterdicht. Ik heb na mijn laatste zwemtraining een week lang rondgelopen met een gevoelloze linker kant van mijn gezicht en pijn net onder mijn wenkbrauw. Heb eens met men portefeuille geschud en met de laatste €´s  bestel ik morgen een themagic5 zwembril. Als hij binnen is, laat ik een review hieronder.

Vraatzuchtige Veelvraat

15

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Zelf heb ik intussen 6 brilletjes van Magic5, nu ben ik met de laatste nieuwe aan het zwemmen en ook deze zit weer perfect voor mij; ben er echt fan van.

16

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Voor mij is BTTLNS Varylon perfect. Maar ieder hoofd is anders, dus als je een goede gevonden hebt: koop er een paar, voordat ze uit productie gaan....

17

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

ronnyke schreef:

Zelf heb ik intussen 6 brilletjes van Magic5, nu ben ik met de laatste nieuwe aan het zwemmen en ook deze zit weer perfect voor mij; ben er echt fan van.

Same here, ik ben zeer tevreden maar er zijn ook andere ervaringen.

18 Laatst bewerkt door Hedcandy (19-09-22 08:56:43)

Re: Zwembril, beste prijs/ kwaliteit ?

Ja, bij mij kregen ze het niet gefit idd.
Maar er is al een apart topic over magic 5.

Lees daar anders even verder HB, mocht je er meer over willen weten..