76

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Succes iedereen! Ik heb hem 4 jaar geleden gedaan, mijn enige IM, vond het fantastisch, geniet ervan!

77

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Veel plezier en vergeet zeker idd niet te genieten!

78

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

En hoe is het gegaan? Iedereen tevreden/blij met zijn of haar prestaties?!

79

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Het was een fantastisch evenement. Ik was vooraf benieuwd hoe het zou gaan na mijn recente corona besmetting maar ik kon in ieder geval heel de wedstrijd blijven pushen.

Het fietsparcours vond ik 100% meevallen en ik heb van het fietsen echt genoten. Vooraf las ik veel zorgen/commentaar over de route maar het feit dat het nu redelijk technisch was maakte het voor mij leuk en afwisselend. De echte triatleten met tijdritfietsen zullen zeker gebaat zijn bij een route die meer recht toe recht aan is. Dat was ook wel te merken met het bochtenwerk bij vele.

De sfeer in de stad tijdens het lopen was prachtig. Mensen die uren lang elke deelnemer supporten, de muziek en de sproeiers zorgde voor een extra motivatie.

Na mijn eerste IM in Nice vorig jaar (12:45) ben ik gisteren tot 11:40 gekomen. Op dat moment met die voorbereiding absoluut het maximaal haalbare. Zeker tevreden mee.

Bouke

80 Laatst bewerkt door yoeri (08-08-22 13:48:41)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Het zwemmen ging super. De Maas was kalm en de temperatuur was aangenaam. Maar man, wat heeft Maastricht véél bruggen. En dan denk je dat je bijna bij het keerpunt bent... No way!

Ook ik heb enorm genoten van het fietsparcours. De organisatie noemde het zelf Ironman-onwaardig, maar zo sta ik er niet in. Ja, het was veel klim- en bochtenwerk, maar dat maakte het ook wel uitdagend en veelzijdig. Ik legde het parcours af met mijn tt-bike en dat ging prima.

Het lopen ging de eerste twee rondes goed, maar daarna schoot de kramp in beide kuiten. Die kreeg ik er helaas niet meer uit, dus vooral een combinatie van wandelen om de kramp eruit te krijgen en dan weer lopen. Dat ging wel goed en mentaal wist ik mezelf wel telkens te herpakken om 'na die lantaarnpaal' weer door te lopen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het loopparcours wel karakter kweekt. In mijn beleving duurde het een flinke poos om helemaal door te lopen naar het keerpunt bij de Maas, en daarna natuurlijk nog het heuvelwerk en het stuk in het centrum. Dat maakte het ook wel echt zwaar: het was nergens lekker vlak, en die kinderkopjes deden ook pijn zo af en toe. Al met al wel nog uitgekomen op een nette 5:53 min/km tijdens het lopen.

Dit was mijn tweede FD en hij viel me zwaarder dan Almere vorig jaar. Mijn eindtijd in Maastricht was 11:31:51. Heel wat anders dan de 10:42:28 tijdens mijn eerste FD in Almere vorig jaar. Wedstrijden moet je eigenlijk niet vergelijken, maar ik doe het wel een beetje (Wat ging er de vorige keer beter/anders dan nu?). Desondanks zie ik dit alles als een mooi leermoment om de komende jaren weer sterker te worden (meer heuveltraining!).

Ten slotte nog een loftuiting voor de organisatie, alle vrijwilligers en de inwoners van Maastricht. Wat waren die fantastisch zeg! Ontzettend mooie sfeer: iedereen moedigt je aan, muziek en watersproeiers in overvloed en wat een vriendelijke, lieve vrijwilligers!

81 Laatst bewerkt door olaf2004 (08-08-22 15:40:09)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefinishd. Doel gehaald. 14:21
Zwemmen ging beter dan verwacht. Best warm water. Fietsen ging eerste twee ronden goed. Derde ronde was ik de steile stukken wel beu. Maar toen was het al de laatste keer, dus ff doorzetten. Bij 1 stuk omhoog ging ik staan en voelde ik kramp opkomen in mijn rechter bovenbeen. Ging gelukkig over. Het lopen ging vanaf het begin niet zo goed. Hamstring van linkerbeen wilde niet meewerken. Eerste ronde gewandeld. Was best warm. Op parcours stonden veel mensen met sproeiers om af te koelen. Heerlijk. Na eerste ronde het wandelen afgewisseld met hardlopen. Ik zag dat ik nog genoeg tijd had om te finishen. Rustig aangedaan. En toen de finishlijn. Olaf, you are an Ironman. Wat een geweldig gevoel. Super.
Shirt opgehaald, medaille laten graveren en een chocomel gedronken. En toen ging het mis. Werd heel misselijk. Ging zitten en er kwam een dokter naar me toe. Die nam me mee de tent in en liet me op een bed liggen. Zuurstof gehalte werd gemeten, bloeddruk en temperatuur. Had ik genoeg gegeten, gedronken, was ik te diep gegaan? Ja, genoeg gegeten, genoeg gedronken, zouttabletten genomen, niet te diep gegaan. Waarschijnlijk toch staartje Corona. Zuurstofgehalte was laag. Extra zuurstof gekregen en een krentenbol gegeten. Vanaf dat moment ging het weer.
En nu? Genieten, trots zijn op mezelf.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

82

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mooie verhalen, het was leuk om (aan de zijkant) erbij te zijn!

Fijn Olaf dat je snel weer op de been was na de finish dan kon je nog een beetje nagenieten van de sfeer.

Gefeliciteerd met jullie prestaties!

83

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Leuk om te lezen! Gefeliciteerd met de prestaties!

84

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mijn eerste FD en ik vond het een fantastische ervaring. Zwemmen was echt aangenaam, lekkere temperatuur en veel plaats in het water. Het fietsparcours vond ik ondanks alle kritiek echt leuk, en was blij dat ik met de TT was. Geen enkel probleem gehad. Hier en daar was wel een stukje die er voor mij niet in had moeten zitten (gravelstukje bvb) maar misschien konden ze niet anders.
De loopproef was ongelofelijk. Wat een sfeer in het centrum ! Kippenvelmomenten ! En het stukje langs het water deed dan weer deugd om even weer "zen" te worden na de drukte. Heerlijk. Geen probleem gehad op de klimmetjes , altijd kunnen blijven doorlopen. Erg vriendelijke mensen aan de aid stations en op het einde nog 2 kippenvelmomentjes erbij. De ene keer toen ik mijn gele lintje kreeg en de andere natuurlijk bij het overschrijden van de eindmeet. Fantastisch ! 11u41 was voor mij een onverhoopte eindtijd. Een dag om nooit te vergeten!

85 Laatst bewerkt door FredVDH (08-08-22 23:20:59)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Wel een dompertje dat er al geen finisher shirts meer waren in maat S op het moment dat ik finishte. Wat ik wel vreemd vond want het was ook zooo laat nog niet (ergens halfweg) en we vooraf onze maat hadden moeten opgeven. Wel mooie dat ze die achteraf gaan opsturen maar het is wel leuker om de dag zelf nog te kunnen pronken natuurlijk. Zo zijn we nu eenmaal  wink

86

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefeliciteerd met de finish iedereen! Er gaat veel voorbereiding in zo'n hele triathlon zitten, gefeliciteerd!

87 Laatst bewerkt door @Jeanette (09-08-22 07:00:41)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefeliciteerd allemaal ...ik heb het spektakel via de stream en app gevolgd .
Man man , dan zie je de laatste minuten voor de start en dan is het gewoon kippenvel krijgen .
Voor mij gaat het nu ook opschieten , geen 8 weken meer tot Barcelona .

88

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefeliciteerd allemaal! Klinkt als een mooie race:)

@Jeanette schreef:

Gefeliciteerd allemaal ...ik heb het spektakel via de stream en app gevolgd .
Man man , dan zie je de laatste minuten voor de start en dan is het gewoon kippenvel krijgen .
Voor mij gaat het nu ook opschieten , geen 8 weken meer tot Barcelona .

Ja echt hoor, ik heb ook met prikkende ogen de beelden terug zitten kijken van vlak voor de start zodra ik zondag wakker werd.

89 Laatst bewerkt door Lennart73 (09-08-22 11:38:16)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar finish in Maastricht.

Zelf ben ik ook nog gestart ondanks mijn fysieke beperking, zie lijntje in Blessureleed. Het enthousiasme in Maastricht was geweldig. De finish heb ik gehaald, mijn eerste hele is binnen. Fysiek ben ik nu nog in goede staat dus ik ben blij met mijn beslissing. 

Ik had een uitgebreider verslagje van mijn dag getypt maar blijkbaar duurde dat te lang. Een time-out van het forum haalde het in. Die houden jullie nog te goed van mij.

90

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Wat ik wel jammer vond. Ik stond bijna achteraan bij de start. Daar kreeg je niet mee dat de start geweest was. Geen aftelmoment of zo. Ineens begon de rij te bewegen. Maar al met al heb ik genoten.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

91

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mooie verhalen, gefeliciteerd allemaal! Het klinkt als een geslaagd evenement.
@Olaf2004 - heftig, na de finish, hoe is het ondertussen met je?

Louise

92

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Louise schreef:

Mooie verhalen, gefeliciteerd allemaal! Het klinkt als een geslaagd evenement.
@Olaf2004 - heftig, na de finish, hoe is het ondertussen met je?

Louise

Goed. Ging alweer snel beter. Fiets en tassen opgehaald. Ging ook zonder problemen. In appartement waar we zaten nog spaghetti gegeten. Nergens meer last van. Alleen wat spierpijn.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

93

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gaaf om de verslagen te lezen! Met nog een kleine 2 weken te gaan voor IM-Vichy krijg ik alleen maar meer zin als ik dit zo lees

94

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefeliciteerd allen!

95

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Proficiat allemaal, leuke verslagen om te lezen!

Vraatzuchtige Veelvraat

96

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Gefeliciteerd hoor!

97

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mooi, wou dat ik er ook bij was geweest :-)

98

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Hebben jullie ook de geruchten gehoord/vernomen van blauwalg in het water.
Ken verschillende personen die maag-en darmklachten hadden en sommige die zelfs misselijk geworden zijn

99 Laatst bewerkt door YouriL (10-08-22 14:50:40)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Nico0105 schreef:

Hebben jullie ook de geruchten gehoord/vernomen van blauwalg in het water.
Ken verschillende personen die maag-en darmklachten hadden en sommige die zelfs misselijk geworden zijn

Mijn eerste reactie was dat me dit sterk lijkt in een rivier als de Maas, maar zo'n 125km noordwaards is het bevestigd.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/413 … et-zwemmen

100

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ik zag zaterdag vanaf de brug langs de kant wel een groene laag drijven. En op Facebook zag ik iemand zwemkleding in de groen/blauwige algen zitten. Zelf geen last gehad tijdens of na het zwemmen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.