101

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ik zag dat de inschrijving voor volgend jaar vandaag open is gegaan, behalve voor de full distance. Zouden ze die toch nog wel gaan organiseren, of was dit echt de laatste in Limburg? Dan 2024 in Hoorn op zeker.

102

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

wilagro schreef:

Ik zag dat de inschrijving voor volgend jaar vandaag open is gegaan, behalve voor de full distance. Zouden ze die toch nog wel gaan organiseren, of was dit echt de laatste in Limburg? Dan 2024 in Hoorn op zeker.

Volgend jaar geen full in Maastricht. Nog maar de vraag of ze na 2023 doorgaan in Maastricht. Stond een interview op trikipedia uit een dagblad. Daarin gaf iemand van de organisatie aan dat ze een beetje klaar zijn met de gemeente en provincie. En dat ze afspraken hebben tot en met 2023.

https://trikipedia.nl/2022/08/04/rob-fr … aastricht/

Triathletes don't get older. They just change their age group.

103

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

olaf2004 schreef:

Ik zag zaterdag vanaf de brug langs de kant wel een groene laag drijven. En op Facebook zag ik iemand zwemkleding in de groen/blauwige algen zitten. Zelf geen last gehad tijdens of na het zwemmen.

Nope, ook geen last gehad. Van verenigingsgenootjes die ook meededen niets gehoord hierover.

104

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Valt me op: de negatieve toon in dat interview staat wel heel erg haaks op jullie enthousiaste verhalen.

105 Laatst bewerkt door Vanzella (11-08-22 10:44:56)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

yoeri schreef:
olaf2004 schreef:

Ik zag zaterdag vanaf de brug langs de kant wel een groene laag drijven. En op Facebook zag ik iemand zwemkleding in de groen/blauwige algen zitten. Zelf geen last gehad tijdens of na het zwemmen.

Nope, ook geen last gehad. Van verenigingsgenootjes die ook meededen niets gehoord hierover.

De grindgaten naast de maas aan de zuidkant van Maastricht hebben wel blauwalg door het stilstaande water, maar de maas zelf niet (of in elk geval geen relevante concentratie).

Wel heel veel mini groene "blaadjes" zag ik tijdens het zwemmen in de Maas bij Eijsden zelf vorige week. Maar dat kan geen kwaad heb ik me laten vertellen (ik ben even vergeten welk plantje dat was, het is iig onschuldig).

Ik denk dat maagklachten en een Ironman een heel veel voorkomende combinatie is. Gels, extreem veel vochtinname, inspanning, hitte dat lijkt me waarschijnlijker dan blauwalg...

106

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

olaf2004 schreef:
wilagro schreef:

Ik zag dat de inschrijving voor volgend jaar vandaag open is gegaan, behalve voor de full distance. Zouden ze die toch nog wel gaan organiseren, of was dit echt de laatste in Limburg? Dan 2024 in Hoorn op zeker.

Volgend jaar geen full in Maastricht. Nog maar de vraag of ze na 2023 doorgaan in Maastricht. Stond een interview op trikipedia uit een dagblad. Daarin gaf iemand van de organisatie aan dat ze een beetje klaar zijn met de gemeente en provincie. En dat ze afspraken hebben tot en met 2023.

https://trikipedia.nl/2022/08/04/rob-fr … aastricht/

Laat ze maar naar Nijmegen komen! big_smile Oude, iconische stad, prachtige polders en heuvels, zwemmen in de spiegelwaal en bekend met organiseren van grote sportevenementen!!
Al is Bruls ook niet de makkelijkste:|

107

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Het zal zeker ook onderdeel zijn van een politiek spel. Even wat druk uitoefenen op de betrokken ambtenaren.
Maar volgens mij was het een paar jaar geleden het gebrek aan voldoende deelnemers, waardoor ze tijdelijk geen full distance mochten organiseren in Limburg. Hadden ze dit jaar wel voldoende deelnemers volgens Ironman?

108

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

wilagro schreef:

Het zal zeker ook onderdeel zijn van een politiek spel. Even wat druk uitoefenen op de betrokken ambtenaren.
Maar volgens mij was het een paar jaar geleden het gebrek aan voldoende deelnemers, waardoor ze tijdelijk geen full distance mochten organiseren in Limburg. Hadden ze dit jaar wel voldoende deelnemers volgens Ironman?

Dit jaar zijn er 921 gefinishd. Ik weet niet wat de “eis” is van Ironman. In 2018 waren er +\- 1100 deelnemers en dat vonden ze te weinig.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

109

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

YouriL schreef:
olaf2004 schreef:
wilagro schreef:

Ik zag dat de inschrijving voor volgend jaar vandaag open is gegaan, behalve voor de full distance. Zouden ze die toch nog wel gaan organiseren, of was dit echt de laatste in Limburg? Dan 2024 in Hoorn op zeker.

Volgend jaar geen full in Maastricht. Nog maar de vraag of ze na 2023 doorgaan in Maastricht. Stond een interview op trikipedia uit een dagblad. Daarin gaf iemand van de organisatie aan dat ze een beetje klaar zijn met de gemeente en provincie. En dat ze afspraken hebben tot en met 2023.

https://trikipedia.nl/2022/08/04/rob-fr … aastricht/

Laat ze maar naar Nijmegen komen! big_smile Oude, iconische stad, prachtige polders en heuvels, zwemmen in de spiegelwaal en bekend met organiseren van grote sportevenementen!!
Al is Bruls ook niet de makkelijkste:|

Als je veel buitenlandse deelnemers wilt aantrekken moet je juist de heuvels vermijden. Die denken dat Nederland plat is, dus als je dan in Maastricht 1900 hoogtemeters hebt gaan ze wel ergens anders een ironman doen. Veel mensen zijn op zoek naar een 'makkelijke' ironman, maar waar wel de afstanden kloppen. Dus ergens beschut zwemmen, vlakke, gladde, rechte wegen, het liefst met niet teveel wind, en een vlak loop parkoers. Zeker als buitenlanders naar Nederland komen verwachten ze gewoon weinig hoogtemeters en goede wegen om te fietsen. Daarmee kun je je als Nederlandse ironman in het buitenland onderscheiden, en een Nederlandse ironman heeft flink wat buitenlanders nodig om het voor Ironman financieel aantrekkelijk te maken. Almere heeft dat wel goed voor elkaar, al kan de wind daar lastig zijn. In Hoorn kan het volgens mij ook goed, al is het zwemmen daar volgens mij iets uitdagender.

110

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ik denk juist dat Hoorn nog veel meer dan Almere een echt Hollands karakter heeft in de ogen van buitenlanders. Veel historie, fietsen over een dijk met molens en ook bijna vlak.
Alleen de Nederlandse licentie houder van Ironman zit nu eenmaal in Limburg en niet in Noord Holland. Die zal dus liever zijn energie steken in een evenement daar. Maar wellicht dat er iets gaat veranderen, in Hoorn was de 70.3 zo goed als uitverkocht en dat levert geld op.

111

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

wilagro schreef:

Ik denk juist dat Hoorn nog veel meer dan Almere een echt Hollands karakter heeft in de ogen van buitenlanders. Veel historie, fietsen over een dijk met molens en ook bijna vlak.
Alleen de Nederlandse licentie houder van Ironman zit nu eenmaal in Limburg en niet in Noord Holland. Die zal dus liever zijn energie steken in een evenement daar. Maar wellicht dat er iets gaat veranderen, in Hoorn was de 70.3 zo goed als uitverkocht en dat levert geld op.

Volgens het artikel organiseert hij dus ook de wedstrijd in Hoorn. Mijns inziens kun je in Limburg heel moeilijk een internationaal aantrekkelijke ironman opzetten met de aantrekkingkracht van iets typisch Nederlands, zoals dat in Hoorn en Almere wel zo is.

112

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Met Hoorn hebben ze goud in handen, maar ze moeten het zelf nog inzien.. (samen met de gemeente)

Dicht bij Amsterdam, geweldig vlak fietsparcours door een echt hollands landschap, mooi loopparcours door de historische stad en zwemmen heeft ook wel iets bijzonders in het Markermeer. Alleen moet de fietsronde natuurlijk wel andersom en de finish zouden ze moeten verplaatsen naar het centrum op de Rode Steen zoals het eerste jaar.

113

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Toch een einde aan de Ironman in Limburg, wat jammer. Zeker voor degenen die dit jaar al waren ingeschreven.

114

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

En blijkbaar heeft Macer gelijk en ziet de Ironman organisatie meer in een echte hollandse wedstrijd zoals Hoorn. Die gaan ze nu zelf verder organiseren.

115

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ja wat jammer zeg, Maastricht eruit.
Hoop voor de deelnemers dat ze hun geld terugkrijgen, maar IM kennende wringen ze zich daar onderuit...

116 Laatst bewerkt door Macer (03-03-23 20:32:54)

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Mensen die ingeschreven stonden voor Maastricht kunnen overzetten naar Hoorn, Duisburg of Knokke.

Uiteindelijk denk ik dat dit een beter wordt voor Hoorn. Geen geneuzel meer met licentie, maar gewoon een echte IRONMAN wedstrijd. Hopen dat ze enthousiast worden van de wedstrijd van dit jaar.

117

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Probleem zal zijn dat veel van die wedstrijden voor 2023 al volzet zijn.

118

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Oud topic maar blijkbaar krijgt niemand zijn geld terug; typisch Ironman dus.

119

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Ironman, als UTMB organisator, heeft ook nog een naar geintje uitgehaald blijkbaar met een trail race van Gary Robbins. In hetzelfde weekend, in dezelfde plaats, Whistler, als waar hij afgelopen jaren een van zijn races had. Ze hadden zelfs een paar keer geinformeerd, en al gesproken met hem, over het overnemen van zijn race.

Benieuwd hoe de trail running community dit oppikt. Jim Walmsley (winnaar UTMB dit jaar) postte een run op Strave met de title 'So what do we race next year then?'

https://garyrobbinsrun.com/blog/2023/10 … n-whistler

120

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Maar wie heeft het inschrijfgeld ontvangen ?
Ironman of Extra Leisure ?

121

Re: IM Maastricht halve en FD 2022

Zover ik begrepen heb afgelopen jaar van de mensen bij IRONMAN Hoorn was het geld naar Extra Leisure gegaan en heeft IRONMAN de "kosten" voor het overzetten naar Hoorn, Duisburg of Knokke op zich genomen.