151

Re: Planning 2022

Van mij ook gefeliciteerd met je finish. Leuk om te lezen, en een mooie actiefoto!

152 Laatst bewerkt door Louise (06-07-22 10:10:51)

Re: Planning 2022

Wat ik had gepland zit erop:

22 mei: Ter Aar (kwart) --> PR
6 juni: Delft (kwart) --> erg leuk
12 juni: Vrouwentriathlon Beusichem (1/8e) --> DNS (covid)
25 juni: 1/3 Oud Gastel --> DNF (covid, maar wel al heel blij met wat ik wel kon doen)
2 juli: XS Ch'triman Gravelines (F) (400-10-2,5) --> erg leuk
3 juli: Swim Bike L Ch'triman Gravelines (F) (1,9-90) --> ook erg leuk, verslagje staat elders, in het topic over swimbikes.


Louise schreef:

En daarna zien we wel weer verder, gaat afhangen van vakantieplannen enzo.

Ik heb ondertussen de halve marathon hier in de stad (31 juli) op de planning gezet en de 1/3e in Leiderdorp (21 augustus). Daarna is nog steeds onzeker.

Louise

153

Re: Planning 2022

Hopelijk zie ik je dan in Leiderdorp Louise, ik heb goeie hoop dat ik dan wellicht weer aan een wedstrijd toe ben.
Het zou toch leuk zijn er 1 te doen dit seizoen..

154

Re: Planning 2022

Zojuist ingeschreven voor de 1/4 in Alphen aan de Rijn op 25 september.

Daarna nog een halve marathon in Breda (Singelloop) op 2 oktober.

Verder flierefluiten en een beetje trailrunnen, gravellen en zwemmen op vakantie.

155

Re: Planning 2022

Hedcandy schreef:

Hopelijk zie ik je dan in Leiderdorp Louise, ik heb goeie hoop dat ik dan wellicht weer aan een wedstrijd toe ben.
Het zou toch leuk zijn er 1 te doen dit seizoen..

Zou zeker leuk zijn, Hedcandy!

156 Laatst bewerkt door Louise (18-08-22 16:50:37)

Re: Planning 2022

Ik begin zondag aan het tweede gedeelte van mijn seizoen, met de 1/3 in Leiderdorp (als 'revanche' voor de 1/3e in Oud Gastel die op een DNF uitliep door covid). Er zijn er inmiddels voor mij nog twee bijgekomen:
- 4 september Bodegraven (1/8e - die afstand heb ik dit seizoen verder niet gedaan, vandaar, en Bodegraven is nieuw voor mij)
- 25 september Hengstdijk (kwart - dat is alleen een kwart, en deze ken ik ook niet).

Dus:...

Lennart73 schreef:

Dit jaar is er ook weer een Zeeuwse triathlon bij gekomen, triathlon Hengstdijk(Hulst). Op de kalender van 2022 staat die ook weer. Hij is in het laatste weekend van september.

Louise, Iets om je lijstje met Zeeuws triathlons compleet te maken?

Ja! Het duurde nogal, omdat ik september niet kon overzien, maar ik ben erbij. Is wel maf: het is in Zeeuws-Vlaanderen, maar het valt onder de Vlaamse bond! Het lijkt me een geweldig fietsparcours, langs de Schelde! Dus dank voor de tip.

Louise

157

Re: Planning 2022

Veel plezier zondag Louise, ik heb het helaas weer af moeten zeggen...

158

Re: Planning 2022

Louise schreef:

Ik begin zondag aan het tweede gedeelte van mijn seizoen, met de 1/3 in Leiderdorp (als 'revanche' voor de 1/3e in Oud Gastel die op een DNF uitliep door covid). Er zijn er inmiddels voor mij nog twee bijgekomen:
- 4 september Bodegraven (1/8e - die afstand heb ik dit seizoen verder niet gedaan, vandaar, en Bodegraven is nieuw voor mij)
- 25 september Hengstdijk (kwart - dat is alleen een kwart, en deze ken ik ook niet).

Dus:...

Lennart73 schreef:

Dit jaar is er ook weer een Zeeuwse triathlon bij gekomen, triathlon Hengstdijk(Hulst). Op de kalender van 2022 staat die ook weer. Hij is in het laatste weekend van september.

Louise, Iets om je lijstje met Zeeuws triathlons compleet te maken?

Ja! Het duurde nogal, omdat ik september niet kon overzien, maar ik ben erbij. Is wel maf: het is in Zeeuws-Vlaanderen, maar het valt onder de Vlaamse bond! Het lijkt me een geweldig fietsparcours, langs de Schelde! Dus dank voor de tip.

Louise

Werd vroeger hier gehouden in Doel/ Zwijndrecht maar mocht in het havengebied niet meer doorgaan ivb met veiligheid dus is moeten uitwijken naar De Vogel. Heb zelf in het verleden ook een paar keer deelgenomen daar.

159

Re: Planning 2022

Hedcandy schreef:

Veel plezier zondag Louise, ik heb het helaas weer af moeten zeggen...

Ah, jammer, Hedcandy, en vervelend ook! Nog niet fit genoeg dus?

ronnyke schreef:

Werd vroeger hier gehouden in Doel/ Zwijndrecht maar mocht in het havengebied niet meer doorgaan ivb met veiligheid dus is moeten uitwijken naar De Vogel. Heb zelf in het verleden ook een paar keer deelgenomen daar.

Aha - goh, een triathlon in/door Doel zou ook wel gaaf zijn, dat is dan zeker een uniek parcours.

Louise

160

Re: Planning 2022

Ah, jammer, Hedcandy, en vervelend ook! Nog niet fit genoeg dus?

Nee, bij lange na niet...

161

Re: Planning 2022

Louise schreef:
Hedcandy schreef:

Veel plezier zondag Louise, ik heb het helaas weer af moeten zeggen...

Ah, jammer, Hedcandy, en vervelend ook! Nog niet fit genoeg dus?

ronnyke schreef:

Werd vroeger hier gehouden in Doel/ Zwijndrecht maar mocht in het havengebied niet meer doorgaan ivb met veiligheid dus is moeten uitwijken naar De Vogel. Heb zelf in het verleden ook een paar keer deelgenomen daar.

Aha - goh, een triathlon in/door Doel zou ook wel gaaf zijn, dat is dan zeker een uniek parcours.

Louise

Door Doel kwamen we niet er werd wel gezwommen in Doeldok maar dat is allemaal afgemaakt nu daar geraak je niet meer aan. Maar door Doel rij ik normaal vaak met de fiets heb er in mijn jeugd nog enkele jaren gewoond zelfs, toen bestond de haven nog niet en was de eerste koeltoren van de centrale nog maar net in opbouw.

162

Re: Planning 2022

Nu ik eindelijk na 2 jaar aanmodderen van mijn hardloopblessure af lijk te zijn heb ik me ook weer ingeschreven voor een paar triathlons. Het worden:

- 1/8 triathlon Eindhoven (High Tech Campus). Staat niet bovenop mijn verlanglijst omdat ik hier werk en het fietsparcours me niet echt aanspreekt met de vele bochten. Wel weer leuk dat een aantal collega's misschien komen kijken.

- Dubbele supersprint Roermond (dames 2de divisie Zuid). Lijkt me ook een leuk concept, 2x 1/16 triathlon achter elkaar. Ik ben benieuwd, nog nooit gedaan.

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

163

Re: Planning 2022

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

Is ook nog maar de 2e editie. Kan zelf niet meedoen maar ga dit jaar wel eens kijken denk ik.

164 Laatst bewerkt door Louise (20-08-22 11:54:28)

Re: Planning 2022

Hedcandy schreef:

Ah, jammer, Hedcandy, en vervelend ook! Nog niet fit genoeg dus?

Nee, bij lange na niet...

Dat is hartstikke vervelend!

ronnyke schreef:

Door Doel kwamen we niet er werd wel gezwommen in Doeldok maar dat is allemaal afgemaakt nu daar geraak je niet meer aan. Maar door Doel rij ik normaal vaak met de fiets heb er in mijn jeugd nog enkele jaren gewoond zelfs, toen bestond de haven nog niet en was de eerste koeltoren van de centrale nog maar net in opbouw.

Was Doel toen nog gewoon bewoond? Ik vind het een van de meest spectaculaire stukjes van de Lage Landen om doorheen te fietsen, door de grote contrasten. Zoals vorig jaar, vanaf de Brabantse wal: haven (erg goor stuk), fort (Lillo), waterbus, nog een fort (Liefkenshoek), havenbekken, spookdorp, kerncentrale... en daarna een lege uithoek van Nederland in met groen, weidsheid en kleine dorpjes - op één ochtend. Bepaald niet allemaal mooi, maar ik keek mijn ogen uit!

Sandra86 schreef:

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

Ik wist het ook alleen maar door die tip van Lennart hier. Je vindt 'm dus ook niet bij de NTB. Mooi dat je weer kunt lopen trouwens.
Leuk als je komt supperteren, ronnyke!

Louise

165

Re: Planning 2022

Ja natuurlijk dat was zelfs een vrij bruisend dorp met veel winkels cafe's en restaurants. Mijn vader was visser onze boot lag in Breskens maar kwam soms naar de haven van Doel en mijn moeder had er een viswinkel, ons huis staat er zelfs nog steeds.

166

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Ja natuurlijk dat was zelfs een vrij bruisend dorp met veel winkels cafe's en restaurants. Mijn vader was visser onze boot lag in Breskens maar kwam soms naar de haven van Doel en mijn moeder had er een viswinkel, ons huis staat er zelfs nog steeds.

Bijzonder - het komt misschien weer terug, begreep ik, c.q. wordt toch behouden?

Over de effecten van de klimaatverandering gesproken: ik heb net gehoord dat in Bodegraven het zwemmen in de Rijn niet door kan gaan (te onzeker is). Ze hebben daar wel een alternatief: het wordt het zwembad.

Louise

167

Re: Planning 2022

Hou me vingers gekruist dat de watertemperatuur niet boven de 24.6 gaat uitkomen.
Anders gaat zwemmen nog een hele toer worden op de Gelreman aanstaande zaterdag.

168 Laatst bewerkt door Nielss (09-09-22 16:29:01)

Re: Planning 2022

Ironman komt terug naar België in september met een snel parcours vanaf het strand bij Knokke-Heist. Zou dat qua regio mooi zijn om de aanschafprijs te rechtvaardigen?

https://www.ironman.com/im703-knokke-heist

169

Re: Planning 2022

Idd vanaf 2023 zal de Zwintriatlon en halve onder IM vlag georganiseerd worden, Knokke mikte daar al lang op en hebben daarom ook de samenwerking met Sluis stopgezet en voor een Zee zwem gekozen wat toch wel enige risico's in zal houden.

170

Re: Planning 2022

Is dat een leuke regio? Ik heb me net ook ingeschreven voor Challenge Geraardsbergen, daar heb ik al eens gefietst. Zegt mij ook meer vanwege de Ronde van Vlaanderen.

171

Re: Planning 2022

Ik zou het niet weten, heb in het verleden de Zwintriatlon gedaan en daar liep het fietsparcours voor een groot deel door Nederland en dat was wel mooi maar nu gaat hij door Belgie en hoe dit is weet ik niet, Geraardsbergen is een uniek parcours dus dat gaat je zeker bevallen.

172

Re: Planning 2022

Nielss schreef:

Ironman komt terug naar België in september met een snel parcours vanaf het strand bij Knokke-Heist. Zou dat qua regio mooi zijn om de aanschafprijs te rechtvaardigen?

https://www.ironman.com/im703-knokke-heist

Jammer! (Tenzij de prijzen meevallen:/) Weer een betaalbaar evenement minder op de kalender hier dicht in de buurt. Een snelle tijd kan stevig tegenvallen op het fietsparcours. Is een groot stuk in de polders waar de wind vrij spel heeft.

Vraatzuchtige Veelvraat

173

Re: Planning 2022

Ik dacht dat het nu 220 euro is voor de halve bij Ironman mag je wel op 350 rekenen vrees ik. Maar daar moeten dan ook weer redelijk wat mensen zeer rijk van worden.

174

Re: Planning 2022

1e editie met zee zwem en hij word al afgelast :-) ziet er mooi uit voor de toekomst.

175

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Ik dacht dat het nu 220 euro is voor de halve bij Ironman mag je wel op 350 rekenen vrees ik. Maar daar moeten dan ook weer redelijk wat mensen zeer rijk van worden.

Ik had 150€ betaalt voor de halve dus zou 200€ duurder zijn volgende jaar. Jammer jammer jammer

Inderdaad zwemmen vanmorgen afgelast maar vind het raar, het was nog niet zo hevig aan het waaien en de zee was nog relatief rustig. Volgend jaar is het een weekje later hopelijk voor hen met stabieler weer smile

Vraatzuchtige Veelvraat