3,526

Re: prestaties van de dag

Afgelopen Donderdag idd de operatie gehad, Nu enkel rust de eerste 6 weken nog geen revalidatie. Mag wel een klein stukje wandelen enz maar niks doen verder van huishoudelijke taken ofz.. schijnt nogal een zwakke plek te zijn in mijn rug dat vlug terug kan scheuren. Montanaman waarschijnlijk is het gebeurt met iets te zwaar op een verkeerde manier op te tillen op het werk dus geen accident ofz gehad idd.

Beterschap Ronneke!

3,527

Re: prestaties van de dag

Een goed herstel gewenst Ronnyke !
Ik hoop voor je dat dat naar wens verloopt

@Hedcandy ; leuk , dan ben je in mijn buurt geweest .

3,528

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Afgelopen Donderdag idd de operatie gehad, Nu enkel rust de eerste 6 weken nog geen revalidatie. Mag wel een klein stukje wandelen enz maar niks doen verder van huishoudelijke taken ofz.. schijnt nogal een zwakke plek te zijn in mijn rug dat vlug terug kan scheuren. Montanaman waarschijnlijk is het gebeurt met iets te zwaar op een verkeerde manier op te tillen op het werk dus geen accident ofz gehad idd.

Balen Ronnyke. Gelukkig weet je nu wel wat het is en waar het vandaan komt. Succes met je herstel.

3,529

Re: prestaties van de dag

Thx allemaal, zal gewoon zijn tijd nodig hebben maar komt zeker wel goed.

3,530

Re: prestaties van de dag

Goed idee, eens samen gaan, leuk!

Ik dacht vooraf dat ik het klimmen idd lastig zou vinden, maar dat viel mee. Ik vond dalen uiteindelijk lastiger, omdat met 60p/u je voeten toch wat gaan dansen op de pedalen, ik voelde me niet een met de fiets.
Ach nou ja, ik ben er gekomen, genoten, daar ging het om.

3,531

Re: prestaties van de dag

Leuk Hedcandy! Knap hoor op je sandalen!

Ik zag de tocht van het weekend, helaas te laat om nog mee te doen. Nu in de agenda voor 31 juli. Zin in!

3,532

Re: prestaties van de dag

Heb dit weekend de La Chouffe trail gedaan, route 46 km. Ging zoveel langzamer dan verwacht, maar (conditioneel) wel goed te doen! Prachtige omgeving, heel goed georganiseerd en ondanks de hitte van kunnen genieten.

Had het echter na 6 uur wel gezien en me bij een verzorgingspost op laten pikken door mn man. DNF dus, maar heerlijke training.

3,533

Re: prestaties van de dag

Is een trail die ik ook wilde doen, maar door opschuiven van een ander evenement ik niet kon doen.

-Wat wilde je als tempo hanteren? Ik weet dat naar gelang je hellingen/obstakels/rivier/ snelheid nooit kunt voorspellen.
-Heb je de moeite genomen om tussendoor op moeilijke momenten gewoon te wandelen?

Als training vind ik het ook de moeite, en vorig jaar heb ik dan ook mooie trails gelopen.

3,534 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-07-22 08:50:40)

Re: prestaties van de dag

Ik heb bijna alleen maar gewandeld big_smile

Dacht in 6 uur wel de gehele 48 km af te ronden, daarom had ik die afstand uitgekozen.

3,535 Laatst bewerkt door Louise (31-07-22 15:17:17)

Re: prestaties van de dag

Ik heb vanochtend hier in de stad de halve marathon gelopen, de Summer Run, als bij-evenement bij de World Police and Fire Games. Ik wist dat er niet veel meer in zou zitten dan duurlooptempo, vooral door de covid-trainingsachterstand die zich bij lopen het meest deed gelden. Ik had net genoeg weer kunnen trainen om er vertrouwen in te hebben 'm uit te kunnen lopen.

Uiteindelijk heb ik net iets sneller gelopen dan verwacht, eigenlijk vrij makkelijk, met de laatste kilometer het allersnelste, dus dat ging lekker. Dik tevreden. Erg leuk parcours ook, sightseeing Rotterdam. En mazzel  met het weer: het begon benauwd maar koelde af door kleine buitjes en steeds meer wind. Ik heb getraind bij veel grotere hitte, dus dit ging heel lekker.

Het is zo'n groot en prijzig evenement,  daar ben ik altijd wat ambivalent over. Het was gelukkig net niet te druk of luidruchtig, maar ik vind het bijvoorbeeld stom dat je moet bijbetalen voor tasafgifte en dat komt dan neer op: pleur maar in een tent en grabbel het later zelf maar bij elkaar. Als ik daar extra voor moet betalen, verwacht ik toch eigenlijk net wat meer. Voordeel van de massaliteit (zo'n 5000 deelnemers) voor mij is wel dat ik met 2 uur 16 nog volop tussen de mensen loop en er in de tweede helft zelfs een heleboel inhaal. Dat loopt wel lekkerder dan met nog maar een enkeling in de verte in de achterhoede!

Louise

3,536

Re: prestaties van de dag

Leuk om te lezen Louise!

Ik zelf heb vandaag ook meegelopen en een tijd van 1:57 neergezet. Relatief rustig gelopen en voelde me fit/energiek bij de finish. Een mooie training voor IM-Vichy over 3 weken!

3,537

Re: prestaties van de dag

Vond het wel een strak geregeld evenement verder. Had me gisteravond nog ingeschreven en kon om kwart voor 9 in alle rust mn startnummer ophalen.

Moest toch een lange duurloop doen en nu hoefde ik mn eigen drinken niet mee te sjouwen. Wat (best veel!) publiek langs de kant was ook wel lekker voor de motivatie, maar liep toch t lekkerst in mn eentje weer naar huis big_smile

3,538

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

kon om kwart voor 9 in alle rust mn startnummer ophalen.

Goh, dat had ik moeten weten... wij zijn braaf zaterdagmiddag gegaan, kwartier in de rij gestaan, het was vrij druk maar het ging ook gewoon knullig. Dat heeft mijn beeld wel mee bepaald natuurlijk.

Louise

3,539

Re: prestaties van de dag

De service na de finish vond ik trouwens wel wat magertjes.

Naast een AA flesje was het succes ermee...

Wellicht wat verwend door de triathlon events waaraan ik heb meegedaan en waar taart/chips/snoep/drankjes/gel/etc. te halen is na de finish

3,540

Re: prestaties van de dag

Vandaag 12 km gelopen, dat had ik een maand geleden niet gekund. Donderdag ook nog 9 km gelopen, een 3-4 maanden geleden moest ik nog dagen herstellen van een loopje van 5 km. Dus het gaat vooruit. Afgelopen 2 weken flink in de tuin bezig geweest en daardoor wel iets minder gelopen, maar wel nog regelmatig, en ook de afstanden iets opgebouwd. Goed gaat het niet, maar vooruit wel, dus hopelijk blijft het voorlopig vooruit gaan.

3,541

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Vandaag 12 km gelopen, dat had ik een maand geleden niet gekund. Donderdag ook nog 9 km gelopen, een 3-4 maanden geleden moest ik nog dagen herstellen van een loopje van 5 km. Dus het gaat vooruit. Afgelopen 2 weken flink in de tuin bezig geweest en daardoor wel iets minder gelopen, maar wel nog regelmatig, en ook de afstanden iets opgebouwd. Goed gaat het niet, maar vooruit wel, dus hopelijk blijft het voorlopig vooruit gaan.

Mooi dat het vooruit gaat!

Ik heb gister een leuke ochtend gehad in Leiderdorp, samen met TumTumTum (die  deed de sprint). Ik heb m'n revanche op de 1/3e gehaald: kunnen doen wat ik in juni in Oud Gastel in gedachten had, maar waar toen covid een stokje voor stak. Dat betekent in Leiderdorp wel een stuk langer bezig, want het parcours is behoorlijk langer (5 km fietsen, 1,5 km lopen). Vooral het lopen ging voor mijn doen goed: het is voor het eerst in heel lang (2013 of daaromtrent) dat ik op een afstand boven de tien kilometer in een triathlon niet hoefde te wandelen en sneller kon lopen dan duurlooptempo. Het is me ook eindelijk eens een keer gelukt om me bij het fietsen voldoende te sparen!

Het zwemmen was wel de ergste wasmachine in een hele tijd: bijna het hele traject chaos om me heen. Wel heerlijk water, geen wetsuit natuurlijk, maar dat is voor mij geen probleem.

Het waren goede omstandigheden, wel vrij veel wind en bij het fietsen een buitje. Net als vorig jaar uitstekende organisatie en fijne sfeer. Enige minpuntje is dat het fietsparcours saai is: 5X dezelfde weg op en neer. Wel mooi, door het Groene Hart, en verkeersvrij, maar veel van hetzelfde. Negen 180-graden-bochten dus ook. Maar daartussenin kun je lekker stampen.

Louise

3,542

Re: prestaties van de dag

Alweer een paar dagen terug, maar heb op 10 augustus de Mongolia Sunrise to Sunset marathon gelopen.
Zo waanzinnig mooie omgeving, en samen met mijn man gelopen. Echt genoten, maar qua tijd viel het erg tegen.
De uphills waren zwaaaar, vooral de tweede, die liepen we in 20 min/km big_smile En naar beneden op dat terrein maak je weinig goed.

Cut-off tijd om nog door te mogen voor de 100 km was 8 uur, en daar hebben we op het laatste vlakke stuk nog hard ons best voor gedaan. Ondergrond was echt zwaar, als je benen steeds moeier worden. Maar toch gered in 7h55!

Daarna besloten om niet meer door te gaan voor de 100, hoewel ik daar zo veel voor getraind had. Lekker samen nagenoten en trots op onze prestatie.

Strava, met wat mooie fotos: https://www.strava.com/activities/7612638183

3,543

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Strava, met wat mooie fotos: https://www.strava.com/activities/7612638183

Wat een hoogteprofiel zeg….
Gave foto’s ook.
Gefeliciteerd

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,544

Re: prestaties van de dag

Gave onderneming! 20 min/km, pfff, dat zal zwaar geweest zijn. Gefeliciteerd met de prestatie!

3,545

Re: prestaties van de dag

Gaaf, Linda! Verder nog wat van Mongolië gezien?

Louise

3,546

Re: prestaties van de dag

Wow Linda, wat een prestatie!!
En idd, krijg je nog wat mee van het land?

3,547

Re: prestaties van de dag

Jazeker, we zijn in de hoofdstad verbleven en hebben ook nog een rondreis centraal-Mongolie gemaakt. Heel veel gezien, gegeten en paard gereden big_smile De week bij dat meer waar de race was (Khovsgol Nuur), was echter wel het mooist.

Er waren ook deelnemers die zoveel mogelijk marathons in verschillende landen proberen te lopen. Dat lijkt me zo zonde! Ik wilde eerst altijd al naar Mongolie, en heb daarna pas de MS2S ontdekt.

3,548

Re: prestaties van de dag

Ja, groot gelijk. Sowieso, maar zeker gezien de verre reis.
Mongolië lijkt mij ook een gaaf land - wij zouden er in 2020 heen, daar fietsen en terug met de Trans-Siberië Expres, maar dat ging natuurlijk niet door dat jaar en de wereld is sindsdien nogal veranderd, dus geen idee of dat er ooit nog van komt.

Louise

3,549

Re: prestaties van de dag

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

3,550

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ja, groot gelijk. Sowieso, maar zeker gezien de verre reis.
Mongolië lijkt mij ook een gaaf land - wij zouden er in 2020 heen, daar fietsen en terug met de Trans-Siberië Expres, maar dat ging natuurlijk niet door dat jaar en de wereld is sindsdien nogal veranderd, dus geen idee of dat er ooit nog van komt.

Louise

Trans-Siberië Expres lijkt me inderdaad lastig de komende tijd. Hopelijk komt er snel verbetering.