176

Re: Planning 2022

150 is een mooie prijs voor een halve, deze van Menen kost ook zoveel en is een top organisatie. Ironman is overroepen tegenwoordig, organisaties zijn hun geld niet waard en ook de drukte op de parcours maken de evenementen minderwaardig. Ik kreeg vorig jaar in Barcelona bij aankomst een plastic zakje met wat eten en moest zo vlug mogelijk de aankomst site verlaten, toen hadden we ook nog wel wat met corona te maken maar dan nog....

177

Re: Planning 2022

Louise schreef:
Sandra86 schreef:

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

Ik wist het ook alleen maar door die tip van Lennart hier. Je vindt 'm dus ook niet bij de NTB. Mooi dat je weer kunt lopen trouwens.
Leuk als je komt supperteren, ronnyke!

Net mail gehad dat het fietsparcours in Hengstdijk is aangepast, zodat het leuker is voor de supporters. Dat zal wel, maar het lijkt mij veel minder leuk. Het was twee rondes met een stuk  langs de Schelde, nu zijn het vier rondjes door de polder. Ik vind het raar dat ze dat twee weken van tevoren even omgooien...

Louise

178

Re: Planning 2022

Louise schreef:
Louise schreef:
Sandra86 schreef:

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

Ik wist het ook alleen maar door die tip van Lennart hier. Je vindt 'm dus ook niet bij de NTB. Mooi dat je weer kunt lopen trouwens.
Leuk als je komt supperteren, ronnyke!

Net mail gehad dat het fietsparcours in Hengstdijk is aangepast, zodat het leuker is voor de supporters. Dat zal wel, maar het lijkt mij veel minder leuk. Het was twee rondes met een stuk  langs de Schelde, nu zijn het vier rondjes door de polder. Ik vind het raar dat ze dat twee weken van tevoren even omgooien...

Dat stuk langs de schelde is wel enorm slecht wegdek vind ikzelf misschien daarmee?

Louise

179

Re: Planning 2022

Louise schreef:
Louise schreef:
Sandra86 schreef:

Ik wist niet dat er een triathlon in Hengstdijk was, die kan voor volgend jaar op mijn verlanglijst smile

Ik wist het ook alleen maar door die tip van Lennart hier. Je vindt 'm dus ook niet bij de NTB. Mooi dat je weer kunt lopen trouwens.
Leuk als je komt supperteren, ronnyke!

Net mail gehad dat het fietsparcours in Hengstdijk is aangepast, zodat het leuker is voor de supporters. Dat zal wel, maar het lijkt mij veel minder leuk. Het was twee rondes met een stuk  langs de Schelde, nu zijn het vier rondjes door de polder. Ik vind het raar dat ze dat twee weken van tevoren even omgooien...

Louise

Ik deel je mening Louise. Wat ze nu bedacht hebben is niet echt handig voor een non-drafting triathlon. Veel van de bochtige weggetjes hebben dichte bebossing waardoor je niet vooruit kunt kijken. Het zijn geen typische zeeuwse-vlaamse polderwegen. Daarbij gaan ze ook nog door 2 buurtschappen heen.

Waarschijnlijk is het gedaan vanwege het team event wat ze ook hebben. Dan hoeven ze maar 1 parcours af te zetten. Misschien ook een tekort aan verkeersregelaars?

Het scheldedijk stuk is inderdaad een stuk mooier en sneller. Je hebt er wel risico op een platte band door een stukje schelp.

180

Re: Planning 2022

Ik heb er een mailtje aan gewaagd, kreeg een beetje dooddoener als antwoord: 'we hebben daar onze redenen voor'. Lijkt alsof er iets speelt wat we - helaas - niet mogen weten. Dingen als wegdek en leuk voor de supporters weet je langer dan twee weken voor het evenement. En ik vind het ook altijd wat zuur als zoiets wordt gepresenteerd als 'tegemoet komen aan jullie wensen' (zo stond het in de mail).

Ik kreeg wel ook excuses, en ik zou m'n geld terugmogen, maar dat hoeft nou ook weer niet, ik ga gewoon meedoen. Maar het blijft wel jammer.

Dat vier rondjes lastiger is qua niet stayeren had ik ook al bedacht, ja. En idd ziet het kaartje er nogal bochtig uit.

Louise

181

Re: Planning 2022

@Lennart73 - ik wou je nog even bedanken voor de tip voor Hengstdijk, al die maanden geleden. Ik heb een erg leuk weekend gehad, in een stacaravan naast het parc fermé, en de triathlon zelf was - onverwacht - mijn beste van dit seizoen. Veel geluk met het weer ook. Het fietsparcours vond ik uhm, uitdagend, maar ik had superbenen en dan zijn zelfs smalle bochten met blubber geen probleem wink

Mijn verslag staat op mijn blog, met een boel foto's, want manlief was mee als fotograaf. Hij heeft meer dan 1500 foto's gemaakt, van zo'n beetje iedereen op de kwart, dus voor andere geïnteresseerden: zie zijn Flickr-album

Louise

182

Re: Planning 2022

Louise schreef:

@Lennart73 - ik wou je nog even bedanken voor de tip voor Hengstdijk, al die maanden geleden. Ik heb een erg leuk weekend gehad, in een stacaravan naast het parc fermé, en de triathlon zelf was - onverwacht - mijn beste van dit seizoen. Veel geluk met het weer ook. Het fietsparcours vond ik uhm, uitdagend, maar ik had superbenen en dan zijn zelfs smalle bochten met blubber geen probleem wink

Mijn verslag staat op mijn blog, met een boel foto's, want manlief was mee als fotograaf. Hij heeft meer dan 1500 foto's gemaakt, van zo'n beetje iedereen op de kwart, dus voor andere geïnteresseerden: zie zijn Flickr-album

Louise

Goed te horen dat het weekendje Zeeuws-Vlaanderen je bevallen is. Je hebt je seizoen inderdaad goed afgesloten, met ook nog een podiumplek. Gefeliciteerd.

Tijdens mijn fietsrondje ben ik ook nog wezen kijken bij de zwemstart. Jullie hadden wel ideaal weer om te sporten, windstil en een lekker zonnetje. Gelukkig maar want met regen wil je niet op die weggetjes zijn.

183

Re: Planning 2022

Lennart73 schreef:

Goed te horen dat het weekendje Zeeuws-Vlaanderen je bevallen is. Je hebt je seizoen inderdaad goed afgesloten, met ook nog een podiumplek. Gefeliciteerd.

Dank je wel! Beetje geflatteerd, hoor, die podiumplek, want we waren maar met z'n drieën en de winnares was al 60+, maar toch leuk. Het was voor mij de enige triathlon dit jaar met 50+ als aparte categorie, daar was ik sowieso al blij mee, dus niet op één hoop met 40+ of zelfs alle dames.

Lennart73 schreef:

Jullie hadden wel ideaal weer om te sporten, windstil en een lekker zonnetje. Gelukkig maar want met regen wil je niet op die weggetjes zijn.

Zeker! Het was inderdaad perfect weer, sowieso, maar helemaal voor die wegen. De modder was droog en hard, daar kon je probleemloos over fietsen. Als die nat had gelegen, oef...

Louise