3,551

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Gefeliciteerd! Je zult er wel helemaal horendol van zijn geworden de laatste tijd! Ik heb altijd veel moeite met het lezen van dingen die ik zelf geschreven heb en al tig keer heb gelezen. Op een gegeven moment lees ik wat ik denk dat er zou moeten staan, en niet wat er daadwerkelijk staat.

3,552

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Wat goed zeg! Gefeliciteerd; ik word morgen 46 dus behoor ook tot de doelgroep...

3,553

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Wow, gefeliciteerd!!! Trek die champagne maar open, dit is wel iets om te vieren.
Enne, het is dus precies op tijd klaar voor mn 45e verjaardag begin mei smile wat een timing.

3,554 Laatst bewerkt door Louise (02-09-22 10:35:33)

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Ik heb altijd veel moeite met het lezen van dingen die ik zelf geschreven heb en al tig keer heb gelezen. Op een gegeven moment lees ik wat ik denk dat er zou moeten staan, en niet wat er daadwerkelijk staat.

Ja, dat is hartstikke lastig inderdaad. Gelukkig gaat er ook nog een redacteur naar kijken. Ik kan ook heel wat met de zoekfunctie, zoals woorden zoeken waarvan ik weet dat ik de neiging heb ze te veel te gebruiken, en checks op consistentie van aanhalingstekens en streepjes enzo. Van dat priegelwerk - niet mijn hobby. Dus ja, zeker tamelijk horendol (; Ik kon eigenlijk ook niks anders meer lezen, en heb sinds woensdagavond dus alweer bijna het eerste 'gewone' boek uit - heerlijk.

Hedcandy schreef:

Trek die champagne maar open, dit is wel iets om te vieren..

Zeker, we zijn uit eten geweest en ik heb gister de hele dag gesport, in dat prachtweer, superfijn!

Over gister, qua prestatie van de dag: ik heb twee kilometer gezwommen, tien hardgelopen, honderd gefietst en tien gewandeld. Daarmee een plannetje uitgevoerd dat ik al lang had, en dat nog mede geïnspireerd was door een (zij-)draadje op dit forum.  Het hele verhaal staat op http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … e-van-fit/

Louise

3,555

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise! Al moet ik zeggen dat ik 20 km wandelen veel minder graag doe dan 20 km hardlopen.
En ik kwam woensdag nog over de Schie heen, landend in Rotterdam Airport, ik dacht nog: Dat moet dat stukje zijn waar Louise volgens mij wel eens zwemt, dat stuk dat voor de bootjes afgesneden worden en waar ze dus niet doorheen hoeven.

3,556 Laatst bewerkt door chrisbakker (04-09-22 14:39:21)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Proficiat Louise! Ik ben benieuwd, gezien ik met 56 jaar, 11 jaar voorbij de 45 ben smile

3,557 Laatst bewerkt door @Jeanette (04-09-22 21:10:02)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Wauw , gefeliciteerd, wat gaaf .
Ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

3,558

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:
Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

Wauw , gefeliciteerd, waar gaaf .
Ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

Gaaf zeg Louise! Dat moet een heel bijzonder gevoel zijn, benieuwd naar het eindresultaat. Gegeven mijn agegroup behoor ik tot de doelgroep wink

3,559

Re: prestaties van de dag

Louise, interessant te lezen wat je over fit zijn schrijft. En wat jij in het bijzonder voor jezelf uitmaakt wat fit zijn is.

Voor ons duursporters is 100km fietsen geen enkel probleem. Tegen welke snelheid hangt natuurlijk van je leeftijd/getraindheid/doel af.

Hardlopen, 10km, een uurtje of wat. Sneller kan ook maar hoeft niet. Zelfs mocht ik een jaar niet mogen hardlopen of fietsen, een jaartje kajakken bijvoorbeeld zou me ook goed afgaan om te trainen. (zeer intensief zag ik al op een reportage) . Gewoon lekker bezig zijn met je lijf!

De mindset doet veel, en je goed voelen zoals je aangeeft ook. Ik train, en voel me goed, slaap goed, en ben mentaal opgekikkerd.

Buitenspelen vind ik nog altijd een leuke uitdrukking, zoals je hier op de site al schreef .

3,560

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Mag ik even een heel andere prestatie van de dag melden? Het manuscript van Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is daarnet naar de uitgever gegaan; m'n boek is af! Het verschijnt in april. Voor mijn hoofd was het wel iets waar ik nu een tijdje van moet herstellen - ik ga morgen lekker de hele dag naar buiten!

Louise

proficiat Louise, ook al behoor ik niet tot de doelgroep zal ik het met veel aandacht lezen! ;-)

Vraatzuchtige Veelvraat

3,561 Laatst bewerkt door Louise (05-09-22 14:44:24)

Re: prestaties van de dag

Dank jullie wel allemaal!

chrisbakker schreef:

Buitenspelen vind ik nog altijd een leuke uitdrukking, zoals je hier op de site al schreef .

Ja,  uiteindelijk is dat waar het om gaat!
Gister ook weer lekker buitengespeeld: 1/8e gedaan in Bodegraven. Erg grappige triathlon: het parc fermé is midden in het stadje, op een plein tussen het gemeentehuis, winkeltjes en het kaasmuseum big_smile. Zwemmen in de Rijn kon niet vanwege de droogte, uitgeweken naar het binnenzwembad, en dat betekende in T1 300 meter lopen, door een winkelpassage. De supermarkt was open, dus dat was een Hallo-Jumbo-wissel. Kleine, gemoedelijke triathlon met een zeer divers deelnemersveld en uitstekend georganiseerd.

Ik was wel teveden voor zo'n 'toeristische' triathlon. 9e geworden van 18 vrouwen, in 1:22:32. Het zwemmen ging bagger: erg benauwd en ze zwommen in de baan te hard of te langzaam, bovendien ben ik uit vorm, geloof ik (weinig lijn in de training de laatste tijd). Fietsen ging super, een van mijn snelste bikesplits ooit (weet niet precies, vergeten af te drukken, maar dik boven de 33 in elk geval), 3e fietstijd bij de vrouwen overall. Dat verraste me wel zo kort na de lange dag donderdag, kennelijk daar uitstekend van hersteld. En het was zo goed als windstil. Lopen voelde zwaar bij dat tempo, dat zal de warmte wel geweest zijn. Het heet 'najaarstriathlon' maar het was mijn warmste van het hele jaar!

MontanaMan schreef:

En ik kwam woensdag nog over de Schie heen, landend in Rotterdam Airport, ik dacht nog: Dat moet dat stukje zijn waar Louise volgens mij wel eens zwemt, dat stuk dat voor de bootjes afgesneden worden en waar ze dus niet doorheen hoeven.

Ja, klopt, leuk dat je dat zo goed kon zien. Mij storen de vliegtuigen wel eens bij het zwemmen, dan hoor ik ineens een heleboel motorherrie en dan schrik ik omdat ik denk dat het een boot vlakbij is, maar dan is het een vliegtuig. Met m'n hoofd onder water hoor ik slecht waar het geluid vandaan komt. En er varen dus nog wel wat plezierbootjes. Sterker nog: afgelopen tijd heb ik me nogal geërgerd aan de (illegale) jetski's. Binnenvaartschepen zijn een stuk voorspelbaarder.

Louise

3,562

Re: prestaties van de dag

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd (maand of 15) weer eens een 10 km kunnen lopen onder het uur, en vrijwel volledig in zone 1. En dat terwijl de laatste kilometers zo'n 40 meter oplopen. Nieuwe huis is in een dorpje wat op een heuvel ligt, dus laatste stuk gaat nu vrijwel altijd omhoog. Eindelijk zie ik weer eens wat progressie in trainingen, hopelijk blijft dat zo doorgaan.

3,563

Re: prestaties van de dag

Vandaag voor het eerst 5 rondjes op de mtb in Schoorl onder de 4 uur gereden. In 3uur 52 minuten.
De vorm begint weer een beetje terug te komen na mijn trainingsdip door mijn nieuwe baan.

3,564

Re: prestaties van de dag

Vandaag 6x5 min een soort van hardgelopen, in een heeeel laag tempo.
Mn hf wilde meteen naar 160 maar zover uitgezakt dat ie echt onder de 140 bleef.

Het idee dat ik weer heb hardgelopen voelt zo goed!!
(Nog even zien hoe de reactie morgen is)

3,565

Re: prestaties van de dag

Top Hedcandy

3,566

Re: prestaties van de dag

Hopelijk morgen goed nieuws Hedcandy.
Ik ga morgen voor het eerst na Maastricht weer hardlopen. Best veel last van mijn benen en voeten gehad. Voel mijn hamstring nog en ook vreemde tinteling in mijn onderbenen. Misschien te lang niks gedaan.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,567

Re: prestaties van de dag

Na 4 maanden blessure -en covidleed kon ik begin september eindelijk weer starten met opbouwen. De zevenheuvelenloop waar ik aanvankelijk onder de 1u10 wilde lopen, werd de vraag of ik daar überhaupt op tijd klaar voor kon zijn.
Gister is gebleken dat ik er klaar voor was, en hoe! Ik hoopte in ieder geval nog onder de 1u15 te lopen, maar volgens mijn stryd was  1u10 ook een mogelijkheid, dus stiekem droomde ik daar wel van.
Uiteindelijk in 1:08:44 gelopen met nog genoeg over om de laatste km in 3:47 naar de finish te stuiven!:D
Eindelijk weer een race op niveau kunnen lopen sinds de ironman in juni smile

Kleine side note, begin oktober liep ik nog 5km in 25 minuten, waarbij ik alles gegeven had, dus mooie vooruitgang weer in 1,5 maand.

3,568

Re: prestaties van de dag

Wat heerlijk youri, dat het weer zo goed gaat met je.
Mooie tijd hoor, gefeliciteerd.

3,569

Re: prestaties van de dag

Lekker Youri! Gefeliciteerd.

Ik weet uit eerste hand hoe prettig het is om na een periode vol loopgekwakkel weer een fijn evenement te beleven en lekker te kunnen lopen.

3,570

Re: prestaties van de dag

Heel fijn Youri.
En hoe is het nu een paar dagen later? Gaat het herstel ook weer als vanouds?

3,571

Re: prestaties van de dag

Dankjewel allemaal!
Herstel inderdaad nog niet als vanouds. Normaliter zou ik dit als een B race beschouwen, maar herstel vraagt wel om beetje A-B race approach.
Toch wel klein pijntje in mijn linker hamstring die wat extra aandacht vraagt, maar vooralsnog niet zorgwekkend. Lijkt wel steeds een beetje beter te gaan.

Gister wilde ik een herstelloopje doen, maar werd wel teruggefloten door mijn hamstring. Kon er wel doorheen lopen, maar wilde niks forceren dus echt letterlijk na 100m omgekeerd.

3,572

Re: prestaties van de dag

Ook van mij nog gefeliciteerd, Youri, en verstandig om even niet te forceren met die hamstring. Hoe is het er ondertussen mee?

3,573

Re: prestaties van de dag

Dankje:) Gaat goed! Heb even een week rust genomen en zondag de N70 trail rustig gelopen en nergens last van. Vandaag start ik met een halve marathonschema in Stryd die ik halverwege ergens over laat vloeien in marathonschema.

3,574

Re: prestaties van de dag

Ben ik weer hoor haha. Nog geen 2 weken na de zevenheuvelenloop had ik vandaag mijn 20min TT van Stryd voor de start van mijn hybride HM/Marathon training plan. Mijn auto CP was 258w, waarmee ik 5km rond 20min moest kunnen lopen, dus besloten voor een PR (21:07) en sub 20 te gaan.
Met resultaat! 20:03, die ik zeker sub 20 had gelopen als ik mijn horloge had gehad en mijn auto CP van 258w naar 282w.
Voorspelde tijden voor maart en april zijn omhoog geschoten ook en stryd heeft het tot nu toe niet mis gehad!

Halve marathon: PR 1:37:37 Stryd van 1u35 naar 1u30 voorspelling
Marathon: PR 3u32 Stryd van 3u25 naar 3u14 voorspelling

En ik moet het schema nog beginnen:D

3,575

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag voor het eerst dankbaar gebruik gemaakt van m'n leeftijd: ik ben wezen zwemmen op het 55+-uur. Nouja, dat had ik de afgelopen weken al vaker gedaan, maar zonder het te beseffen. Het was eerder een gewoon lunchuur, ik weet niet wanneer het specifiek voor 55+ geworden is. Ik zag dat pas vorige week, er is ook geen leeftijdscontrole of niks.

En zo ontdekte ik dus per ongeluk dat een aantal vooroordelen die ik had niet klopten. De meeste van die speciale sportdingen voor ouderen zijn immers sloom en suf. Maar dit is eigenlijk niet anders dan het gewone banenzwemmen, compleet met borstcrawl- en snelle baan, net als op de gewone uren. Daar is het dan wel heel rustig in. Dat was me al wel opgevallen: borstcrawlbaan voor mezelf alleen of hooguit met z'n tweeën. Da's lekker smile

En een bloemetjesbadmuts is niet verplicht!

Louise