26

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik heb me daar ook nogal over zitten opwinden, en mijn man ook.... Waarom denk je dat de rest van het publiek op jouw muziek zit te wachten? Heb direct na de start maar wat harder gelopen, want liep er precies tussenin. House en nederlandstalig was sowieso geen fijne combi.

Even verderop liep er iemand naast me die wel een koptelefoon droeg (zo'n grote), maar dan weer hardop ging meezingen roll

27

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Vooral irritant als ze helemaal opgaan in hun muziek, en ze geen idee hebben wat er om hun heen gebeurd.
En wat als 2 'speakers' naast elkaar lopen. Noem mij maar ouderwets, maar van mij mogen organisaties wel wat strenger zijn met regels om te zorgen dat lopers ook veilig zullen lopen voor de anderen.

28

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

MontanaMan schreef:

Noem mij maar ouderwets, maar van mij mogen organisaties wel wat strenger zijn met regels om te zorgen dat lopers ook veilig zullen lopen voor de anderen.

Van mij ook. Veilig en zonder anderen te irriteren met je muziekkeuze inderdaad.

Louise

29

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Helaas krijgen dit soort lopers slechts positief commentaar onderweg. De motivatie om het nogmaals te doen is dan ook groot, evenals de motivatie voor anderen om hetzelfde te doen.
Verbod vanuit de organisatie is de enigste manier om dit te stoppen.

30 Laatst bewerkt door mcguyver (05-08-22 19:25:55)

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik fietste vandaag op de brug van Normandie. Een civieltechnisch hoogstandje. Helling van 6% en 53 m hoog. De auto's zoeven langs mij heen. Vlak voor de top ligt midden op het fietspad een dood konijn. Hoe dan?

Je moet sneller dan de klos zijn.

31 Laatst bewerkt door Louise (07-08-22 19:20:17)

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Nou, dat het konijn dood was, dat gedeelte snap ik wel (;
Vanaf die brug kun je ook beloega's spotten, begreep ik uit het nieuws, die nog gezien?

Totaal andere 'opvallende zaak onderweg' vandaag: ik nam op m'n fietsritje (meer toeristisch dan echt trainen) een pontje en een paar fietsers voor ons stond Fabio Jakobsen. Tussen het e-bike-volk enzo ziet een heuse prof er wel bijzonder gesoigneerd uit, daar zag ik het eigenlijk het eerst aan. Ik had van de week net gehoord dat hij in de regio komt wonen na zijn huwelijk.

Louise

32

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik heb niet op de beloega's gelet. Ik hield mijn ogen angstvallig op de weg.

Je moet sneller dan de klos zijn.

33

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Sprintje aan gegaan met Fabio?

34

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

hugo schreef:

Sprintje aan gegaan met Fabio?

Haha, nee, we zeiden nog: we duiken in zijn wiel. Maar het was druk op de pont en wij stonden dus nog te betalen toen hij er al af kon - en weg was-ie. Nouja, kunnen we sowieso schudden natuurlijk, en we waren nog op slome fietsen ook.

Louise

35

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Louise schreef:

Nou, dat het konijn dood was, dat gedeelte snap ik wel (;
Vanaf die brug kun je ook beloega's spotten, begreep ik uit het nieuws, die nog gezien?

Totaal andere 'opvallende zaak onderweg' vandaag: ik nam op m'n fietsritje (meer toeristisch dan echt trainen) een pontje en een paar fietsers voor ons stond Fabio Jakobsen. Tussen het e-bike-volk enzo ziet een heuse prof er wel bijzonder gesoigneerd uit, daar zag ik het eigenlijk het eerst aan. Ik had van de week net gehoord dat hij in de regio komt wonen na zijn huwelijk.

Louise

Leuk! Zo reed ik in mijn woonplaats tijdens 1 van de Corona-lockdowns met de auto achter een goed gesoigneerde renner in wereldkampioentrui. Kwam ik er na googlenen achter dat dit een wereldkampioen was uit mijn regio (en dat hij blijkbaar in quarantaine zat i.v.m. positieve test...)

36

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Het komende jaar zal Jacobsen nog een stuk makkelijker te spotten zijn: in de Europese kampioenstrui!

37 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-10-22 09:38:03)

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Louise schreef:

Totaal andere 'opvallende zaak onderweg' vandaag: ik nam op m'n fietsritje (meer toeristisch dan echt trainen) een pontje en een paar fietsers voor ons stond Fabio Jakobsen. Tussen het e-bike-volk enzo ziet een heuse prof er wel bijzonder gesoigneerd uit, daar zag ik het eigenlijk het eerst aan. Ik had van de week net gehoord dat hij in de regio komt wonen na zijn huwelijk.

Louise

Hij fietst regelmatig vanuit Zuidland, heb hem daar ook wel eens gezien als je naar de 2e Maasvlakte fietst.


Mijn opvallende zaak: de rug-schoolslag-zwemmer roll
Ik heb 'm nu in meerdere zwembaden aangetroffen. Schoolslagzwemmers zijn vaak al lastig in te halen, maar dit is helemaal een drama. Waarom zou je dit doen?

38

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Prof renners kom ik hier in het waasland veel tegen er wonen er hier dan ook wel een heel deel die een eigen trainingsclubje hebben, in mijn jongere jaren reed ik daar wel mee mee maar nu gaan die iets te hard voor mij. Sofie Goos reed toen vroeger ook geregeld mee.

39

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Mijn opvallende zaak: de rug-schoolslag-zwemmer roll
Ik heb 'm nu in meerdere zwembaden aangetroffen. Schoolslagzwemmers zijn vaak al lastig in te halen, maar dit is helemaal een drama. Waarom zou je dit doen?

Ik vind het heerlijk ontspannend, zeker samengestelde rugslag.
Je gebruikt ook even andere spieren.
En mensen met nekklachten kunnen vaak geen schoolslag en zwemmen daarom ook graag op hun rug...

40

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Hedcandy schreef:

Mijn opvallende zaak: de rug-schoolslag-zwemmer roll
Ik heb 'm nu in meerdere zwembaden aangetroffen. Schoolslagzwemmers zijn vaak al lastig in te halen, maar dit is helemaal een drama. Waarom zou je dit doen?

Ik vind het heerlijk ontspannend, zeker samengestelde rugslag.
Je gebruikt ook even andere spieren.
En mensen met nekklachten kunnen vaak geen schoolslag en zwemmen daarom ook graag op hun rug...

Thanks!

Samengestelde rugslag, ik had er nog nooit van gehoord smile

41

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik zwem idd ook altijd een baantje zo uit: lekker relaxed en andere beweging. Maar tegen die tijd is de borstcrawlbaan ook altijd al wel (zo goed als) leeg, dan kan het. Want het is wel de slag met maximale breedte, ja. Ik heb een keer gehad bij een triathlon in een zwembad dat er eentje ineens zo ging zwemmen, dat was echt geen porem!

Louise

42

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ganzen.
Afgelopen jaren valt mij op dat ganzen steeds brutaler en ook agressiever worden.
Van de week tijdens het fietsen zelfs 5 keer gehad dat een gans met de vleugels weid blazend richting fietspad kwam.
Hoe ervaren jullie dit, en wat te doen als er een keer een vol op het fietspad staat?

43

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik weet niet of ze agressiever worden, wel dat het er meer zijn.

Je moet sneller dan de klos zijn.

44

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

wilagro schreef:

Ganzen.
Afgelopen jaren valt mij op dat ganzen steeds brutaler en ook agressiever worden.
Van de week tijdens het fietsen zelfs 5 keer gehad dat een gans met de vleugels weid blazend richting fietspad kwam.
Hoe ervaren jullie dit, en wat te doen als er een keer een vol op het fietspad staat?

Ik ben laatst met hardlopen omgekeerd omdat de ganzen erg dreigend aan het blazen waren...

45 Laatst bewerkt door Louise (20-03-24 10:46:59)

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik denk dat ik er al een beetje aan gewend ben. Op sommige plekken barst het ervan inderdaad, en dat is wel vervelend, zeker als ik er midden tussendoor moet. Maar ik trek me er weinig meer van aan. Ik herinner me dat ik ze ook eng vond, zeker een paar jaar geleden een groepje hier in de buurt dat bekend stond als de 'killer ganzen'. Maar er gebeurde nooit echt wat. Ik vind het nog steeds niet fijn, maar ik denk nu wel wat makkelijker: dan blazen ze maar.

Louise

46

Re: Opvallende zaken onderweg, tijdens het trainen

Ik kom  gelukkig zelden ganzen tegen .
Alleen als ik mijn “ Dijk rondje “ fiets .
En als die jongen hebben moet je idd met een bochtje erom heen gaan .