51

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Idd ;-)

52

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Mijn brilletje is inmiddels een poosje binnen, maar ik heb dr nog niet echt mee gezwommen.
Het linkerglas zit goed, de rechter stroomde vol...
Met het kleinste neusstukje lichte verbetering, maar nog altijd water erin.
Nu mailen we heen en weer, ze stellen veel vragen, vragen om foto's, doen er wel van alles aan om erachter te komen waar het niet goed zit en hoe ze t moeten gaan oplossen.
Ik ben benieuwd...

Voor 12 sept moet vast lukken smile

53

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ja  nog tijd genoeg maar wel lekker als het opgelost is. Voor je aquabike toch in Almere?
Was je zaterdag ook nog de 130km terug gefietst?

54

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ja idd voor de Aquabike...

Nee ik had heen best doorgetrapt voor mijn doen, mooie training.
En heb elke ronde nog met mn vriendin een stuk mee gelopen, dus vond dat ik genoeg had gedaan... plan was ook al de fiets mee op de drager terug.

55

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Oh een duathlon, lekker hoor!

56

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Kreeg net bericht, ze hebben op basis van mn foto's de mal wat aangepast en er is een nieuwe bril onderweg.
Ik ben benieuwd! Heel tof.
(Wordt na mn vakantie testen, ik ga morgen al weg)

57

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Prettige vakantie!

58

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Brilletje zit al sinds 19 juli vast in Parijs bij de douane...ondertussen knijp ik hem steeds meer (voor 12 sept), want we weten nog niet of deze goed zit.
Ik heb contact gezocht met Magic5 met de vraag of zij nog wat konden, ze sturen er in elk geval nu nog 1 op, mocht die andere kwijt zijn geraakt oid.

Het duurt allemaal lang, maar daar kunnen zij op zich weinig aan doen. Ik vind het fijn dat ze snel reageren en adequaat handelen.

59

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Nou, inmiddels 3 brilletjes thuis en ik ben het kwijt of dr nog een onderweg is of niet.
Maar ik kreeg bericht dat ze mij niet meer kunnen helpen en dat mn geld wordt teruggestort....wel erg jammer.
Het linkeroog zat echt top.
Wellicht dat er in de toekomst nog een kantoor in europa komt oid, want alles vanuit de vs maar opsturen kost ook klauwen met geld natuurlijk.

60

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Hedcandy schreef:

Nou, inmiddels 3 brilletjes thuis en ik ben het kwijt of dr nog een onderweg is of niet.
Maar ik kreeg bericht dat ze mij niet meer kunnen helpen en dat mn geld wordt teruggestort....wel erg jammer.
Het linkeroog zat echt top.
Wellicht dat er in de toekomst nog een kantoor in europa komt oid, want alles vanuit de vs maar opsturen kost ook klauwen met geld natuurlijk.

Ik twijfelde om deze ook te bestellen; maar heb nu toevallig een voor mij supergoed zittend exemplaar. (Na zoveel jaar met toen ook wel redelijk tot goede exemplaren.)
Een aantal weken voor de Ironman heb ik in decatlon een Speedo brilletje gezien en gekocht.
Dit betreft de Speedo Fastskin Elite Mirror.
IQ Fit noemen ze het ook.
Voor wat mij betreft, is het stuk bovenaan van de neusbrug smal, en die gaf samen met de ronding van het oogdeel vaak lekken.
Bij mij en sommige anatomische vormen van je neus/gezicht en oogholte is de hoek bovenin je neus/oog overgang heel scherp en redelijk diep.
Dit toevallige (eindelijk) exemplaar heeft een 3tal verwisselbare neusbruggen. Daardoor kan ik de afstand samen met de diepte in mijn oogkas goed laten uitkomen.
Misschien heb je hier iets aan. Tenslotte was er al vaker een topic over goed aanpasbare zwembrilletjes.

61

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Bij de magic5 heb je maar liefst 5 verschillende neusbruggetjes... maar ook dat was niet de trick.

Ik blijf gewoon bij mn good old Zoggs predator smile

62

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ik ben een aantal maanden terug heel scherp getarged door instagram op de magic5 goggles. Ik wilde nog even wachten met bestellen, maar mijn oude brilletje lekt toch echt iets te gretig en begint ook een beetje op te raken. En wil toch wel graag zeker weten dat ik in Hamburg geen 4km hoef te zwemmen met een bril die het net ff niet meer lekker doet.
Ik ben wel zeer content met de positieve reacties hier.
Echter heb ik enorme keuzestress.
Ik zwem het meerendeel in het zwembad, maar ik zwem liever met een te donkere bril in het zwembad, dan een te lichte bril buiten.
Ik twijfel nu een beetje, tussen de purple mirror gold, blue mirror gold en de smoke magic.
En tja het oog wil ook wat, daarmee neig ik naar de golds.
Heeft er iemand ervaring met de purple of blue mirror gold in open water qua zicht? Zonnig, bewolkt, regen. Zijn deze voor alle omstandigheden geschikt?

63

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ik heb er ook weer 2 bijgekocht en de bleu magic mirror zit er ook bij, helaas laat deze water binnen, heb ook nog de rook magie en die is perfect, dus heb Magic5 al gemaild maar nog geen antwoord gehad.

64

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Intussen met wat heen en weer gemail is vandaag mijn nieuw brilletje verstuurd, ben echt wel blij want die Magic bleu is een prachtig brilletje. Qua garantie zit het dus wel goed daar ben tevreden.

65

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ik heb ook Magic5 zwembrilletjes, 1tje is inmiddels echt versleten.. toen gelijk 2 nieuwe besteld, 1tje voor trainingen en 1tje voor de wedstrijden.
Ze zitten echt perfect, echter is het wel zo dat ik dat ik met training constant beslagen raampjes heb. Kan er in nu spugen wat ik wil, maar het is niet te doen, vandaar dat ik dan telkens mn 'nieuwe' maar gebruik want die beslaat (nog) niet.

Ik zit er wel weer aan te denken om 1 nieuwe erbij te bestellen zodat ik voor volgend seizoen weer een wedstrijd variant heb die niet beslaat.

Maar is het normaal dat die dingen na zeg maar een maand of 3 gebruik gaan beslaan?

66

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Babyshampoo en het aandampen is opgelost.

67

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Gisteren dus besteld, vol verwachting de app gedownload en hier begint voor mij de miserie. Op mijn telefoon (nieuwste Android versie) zie ik wel de instructies, maar vanaf je wil beginnen met  scannen gaat het onmiddellijk naar startscherm. Op oude telefoon en tablet (beide ook Android oudere versie) kan ik wel scannen maar gaat het als het balkje bijna volledig groen is ook gewoon terug naar start scherm. Hun helpdesk gecontacteerd maar heb ik voorlopig na 24u geen antwoord. Hun faq gaf ook geen oplossing. Iemand raad?

Vraatzuchtige Veelvraat

68

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ik heb de app nu net ook weer even op mijn splinternieuwe telefoon gedownload en even een testscan gedaan, ik heb geen problemen met de app, sorry.

69

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

roan123 schreef:

Ik heb de app nu net ook weer even op mijn splinternieuwe telefoon gedownload en even een testscan gedaan, ik heb geen problemen met de app, sorry.

Het is echt vreemd, heb op men ouders hun wifi geprobeerd en is steeds zelfde probleem. Klantendienst is alleszins niet om naar huis te schrijven op men mail hebben ze nog niet gereageerd en via facebook heb ik alleen de melding gehad dat ze het gaan voorleggen aan een collega met ervaring (ook al 48u geleden). Als ik morgen nog niets gehoord heb dien ik verzoek tot terug betaling aan bij paypall hmm

Vraatzuchtige Veelvraat

70

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Even een update:

Via mail is er na een week antwoord gekomen met de algemene informatie dat je kan terug vinden op hun website, dezelfde dag via facebook een antwoord gekregen van een meer ervaren medewerker met de melding dat ze inderdaad problemen hebben met de app op Android (je moet geluk hebben dat de app juist werk op je telefoon merk in combinatie met de Android versie) en de vraag of ik niemand kende met een iphone 10 of hoger. Na even rond vragen in de familie heeft men schoonzus me uit de nood kunnen helpen. De scan was op 1 minuut gebeurd. Ben dus nu in afwachting van de zwembrillen.

Vraatzuchtige Veelvraat

71

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

ronnyke schreef:

Babyshampoo en het aandampen is opgelost.

Is dat dan zwitsal ofzo dat je bedoelt? Hoe gebruik je dat dan precies ?

72

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

FredVDH schreef:
ronnyke schreef:

Babyshampoo en het aandampen is opgelost.

Is dat dan zwitsal ofzo dat je bedoelt? Hoe gebruik je dat dan precies ?

Ik gebruik idd deze van Zwitsal, vroeger gebruikte ik Dreft werkt ook goed maar heb er een paar keer ontstoken ogen van gehad. Sommige doen een drupeltje shampoo in het glas wrijven het uit en spoelen hem dan af ikzelf los wat shampoo op in water en spuit de bril elke keer in na het zwemmen.

73

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

ronnyke schreef:
FredVDH schreef:
ronnyke schreef:

Babyshampoo en het aandampen is opgelost.

Is dat dan zwitsal ofzo dat je bedoelt? Hoe gebruik je dat dan precies ?

Ik gebruik idd deze van Zwitsal, vroeger gebruikte ik Dreft werkt ook goed maar heb er een paar keer ontstoken ogen van gehad. Sommige doen een drupeltje shampoo in het glas wrijven het uit en spoelen hem dan af ikzelf los wat shampoo op in water en spuit de bril elke keer in na het zwemmen.

Goeie tip ! Thanks !

74

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Wat ik doe is afspoelen, goed droogmaken.. Beetje afwasmiddel en inwrijven en vervolgens licht afspoelen totdat de zeep weg is. Dan in het zwembad of gelijk op doen of heel even door het water heen halen.

Dit doe ik nu om de keer dat ik ga zwemmen, en het bevalt goed

75

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Ik kom niet zo vaak op dit forum dus vandaar mijn late reactie. Ik heb die bril al jaren, vanaf de start, al 2 x een nieuwe gehad omdat het bandje scheurde. netjes geregeld allemaal. ik vond de app ook goed werken. Bij mij zit die wel redelijk strak op het gezicht en hij beslaat ook. Ik moet hem vooral niet tussendoor even afzetten want dan beslaat die echt te veel. Ik zwem alleen in een binnenbad.