26

Re: zwemmen... pfff

Dat is dan toch wel een voordeel als je met een coach traint, je krijgt wekelijks een schema en als je voor triatlon traint staan daar uiteraard zwemtrainingen in die gedaan moeten worden. Dus niks skippen en trainen.

27

Re: zwemmen... pfff

ronnyke schreef:

Dat is dan toch wel een voordeel als je met een coach traint, je krijgt wekelijks een schema en als je voor triatlon traint staan daar uiteraard zwemtrainingen in die gedaan moeten worden. Dus niks skippen en trainen.

Ja inderdaad! Werkt voor mij ook goed. Was soms echt zwaar gedemotiveerd als het zwemmen weer niet lukte, maar niet gaan was gewoon geen optie.
Inmiddels het plezier gelukkig weer teruggevonden:D

28

Re: zwemmen... pfff

Heb er me bij neergelegd, zwemmen zal me nooit lukken :-) maar goed ik geraak rond.

29

Re: zwemmen... pfff

Nou Ronneke als ik je totaal zie per jaar, geraak je zeker goed rond!

30

Re: zwemmen... pfff

Mja zwemmen is over het algemeen techniek en die heb ik toch niet echt.

31

Re: zwemmen... pfff

Ben nu een week of 3 weer aan het zwemmen. Het voelt wel goed. Alleen naast mij in de baan liggen de jongens en meiden van de NTB (inclusief Jetze Plat). Dan krijg je wel een beetje het gevoel dat je niet echt hard gaat.
Als ik in augustus maar 4 km kan zwemmen en daarna nog beginnen met fietsen ben ik al blij.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

32

Re: zwemmen... pfff

Dat lijkt me juist wel eens gaaf Olaf, om hen te zien zwemmen!
Kun je niet meeluisteren en wat oppikken waar je wat aan hebt?

Maar ik kan me voorstellen dat het bijzondere er na een paar keer ook wel af is.

33

Re: zwemmen... pfff

Mja toen ik in Antwerpen zwom zag ik vaak gasten met van die ringen aan de binnenkant van hun bovenarmen en idd die zien zwemmen is een belevenis op zich.

34

Re: zwemmen... pfff

Hedcandy schreef:

Dat lijkt me juist wel eens gaaf Olaf, om hen te zien zwemmen!
Kun je niet meeluisteren en wat oppikken waar je wat aan hebt?

Maar ik kan me voorstellen dat het bijzondere er na een paar keer ook wel af is.

Luister ook wel mee. En kijk hoe ze zwemmen. Probeer wat op te pikken. Wie weet helpt het.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

35

Re: zwemmen... pfff

In het triathlon-team in Montana zat een meid die daarvoor een pure zwemmer was en vaak met Katie Ledecky zwom. Schitterend om zo iemand zo effortless zo hard te zien zwemmen. Ik was een keer blij dat ik mijn 400 yards (niet meters) time-trial voor het eerst onder de 6 min deed. En zij deed dat dus onder de 4 min...:D

36

Re: zwemmen... pfff

Ledecky is een fenomeen, niks meer of minder, zie daar veel filmpjes van, die ademt om de 2 slagen en gebruikt nauwelijks benen en toch zwemt ze van haar tegenstandsters af alsof het niks is.

37

Re: zwemmen... pfff

Vandaag voor het eerst in maanden weer gezwommen, yes!
100m en dan hangen, maar het viel me niet tegen. Kon gemiddeld 1.50/100m zwemmen. Dat is normaal wel sneller, maar had t slechter verwacht.


Ik heb besloten dat ik niet meer ziek ben.
Ik ben er nog niet kwa conditie, maar ik heb mezelf wel beter verklaard ha!

38

Re: zwemmen... pfff

Zwemmen is zowat het enige wat ik momenteel doe, ben nu al enkele weken terug bezig en het is wel leuk om terug onder de mensen te zijn al zie ik momenteel weinig triatleten in het zwembad.

39

Re: zwemmen... pfff

Hedcandy schreef:

Vandaag voor het eerst in maanden weer gezwommen, yes!
100m en dan hangen, maar het viel me niet tegen. Kon gemiddeld 1.50/100m zwemmen. Dat is normaal wel sneller, maar had t slechter verwacht.


Ik heb besloten dat ik niet meer ziek ben.
Ik ben er nog niet kwa conditie, maar ik heb mezelf wel beter verklaard ha!

Gefeliciteerd!

Je moet sneller dan de klos zijn.

40

Re: zwemmen... pfff

Gefeliciteerd, Hedcandy! Ik had al eens gedacht: als je weer een beetje op dreef bent, kunnen we misschien ein-de-lijk ons pre-corona-plannetje uitvoeren: dat ik in Almere kom zwemmen en jij mijn hydro hip kunt uitproberen. Daar stak de eerste lockdown toen een stokje voor, weet je nog?

Louise

41

Re: zwemmen... pfff

Zwemmen, het is een dingetje. Met veel trainen lukt het om 'mee te kunnen met de helft'.
Een opsteker sinds een 2tal maanden is mijn nieuwe pak van 2XU.
Vorig jaar met de testdag in 'de Mosten'  had ik deze gekocht.

Pas dit jaar de eerste sessie in mei.
Eerste dag zwemmen dit jaar in buitenwater was een openbaring.
Het water was vrij warm dus zonder pak een eerste sessie.
Daarna toch beslist om met wetsuit een training af te werken.
Groot verschil natuurlijk!
En zeker het verschil met mijn vorig pak. (Logisch, dat was een oude wetsuit.)
Blij met de perfecte aankoop, en een aanrader om met een aantal verschillende pakken te zwemmen voordat je tot de aanschaf overgaat.

Het leek plots alsof ik fatsoenlijk vooruit ging zonder al te veel moeite.

42 Laatst bewerkt door chrisbakker (28-07-23 17:42:11)

Re: zwemmen... pfff

Op de voorbije vakantie veel in zee gezwommen aan de kust van de Atlantische Loire .
Bij kalme zee geen probleem, echter met wind en golfslag wel een grotere uitdaging.
Je lijkt net zo een badeendje dat flink op en neer gaat smile
Ademen doe ik aan de kant afhankelijk van de luwte van de golf. (Tenzij je er natuurlijk dwars op zwemt).
Vooral 's morgens heerlijk als je net nog niet lang wakker bent, en je huurhuis maar op 150m van de zee ligt, waardoor dit een eenvoudig ochtendritueel is.