26 Laatst bewerkt door Lennart73 (07-11-22 13:11:36)

Re: Planning 2023

LindaRotterdam schreef:
Lennart73 schreef:

@Maca944: Mooi maar druk programma heb jij in 2023. Alleen ik mis er 1 in je planning, Kona. IM Zuid Afrika is niet de drukst bezette race met 100 slots te vergeven. Dat maakt de kans groot voor jou om hem te bemachtigen.

Mooi wat voor planning bij kwalificatie komt kijken.
Maar ZA is een regionale kampioenschap. Hoe zit dat dan met IM Hamburg als EK?

[edit] Nevermind, Hamburg is alleen EK voor dames profs.  AG's en mannen hebben EK in Frankfurt roll

Idd Frankfurt heeft de 100 slots in Europa voor regio kampioenschap. Hamburg heeft 55 gewone kona slots + 65 women for tri kona slots. @Linda jij hebt daar dus ook een grotere kans op een kona slot

27

Re: Planning 2023

Mijn groot doel voor 2023 is de Chtriman 113.
Comfortabel uitlopen en als het kan onder de 6u30.

Waarschijnlijk doe ik nog een 1/4 triathlon, ik hoop dat de triathlon van mijn thuisstad (oostende) terug op de kalender komt na 3 jaar afwezigheid en anders kan het Damme worden.

Vraatzuchtige Veelvraat

28

Re: Planning 2023

Harige Baviaan schreef:

Mijn groot doel voor 2023 is de Chtriman 113.
Comfortabel uitlopen en als het kan onder de 6u30.

Waarschijnlijk doe ik nog een 1/4 triathlon, ik hoop dat de triathlon van mijn thuisstad (oostende) terug op de kalender komt na 3 jaar afwezigheid en anders kan het Damme worden.

In Bredene heb je er ook nog eentje dacht ik? Heb ikzelf enkele jaren toch eens een kwartje gedaan.

29 Laatst bewerkt door YouriL (08-11-22 14:08:28)

Re: Planning 2023

Ben weer aardig op weg met opbouwen na 3 maanden blessureleed van juni-september en covid nasleep sinds eind juli.
Planning voor 2023 is nog onder constructie en moet me voor sommige zaken nog wel inschrijven.

26 maart: halve marathon Gent, gunstig parcours tov mijn huidige PR, maar wel slechts 3 weken voor marathon Rotterdam
16 april: marathon Rotterdam, hoop en denk dat ik hier toch wel voor mijn eerste sub 3u30 kan gaan
18-21 juli: Nijmeegse vierdaagse (mits ik ingeloot word als er loting is)
22 september: marathon Berlijn (referral van dit jaar)

En verder wil ik nog een relatief betaalbare halve triathlon doen en op zoek naar lokale sprint en OD afstanden. Maar die ga ik gaandeweg het jaar een beetje inpassen.
Wilde komend jaar mijn eerste ultratrail gaan lopen, maar planning is niet heel geschikt daarvoor helaas. Vooral de referral van Berlijn heeft daarmee roet in het eten gegooid, aangezien ik de ISU 50k of 75k wilde lopen.

30

Re: Planning 2023

ronnyke schreef:
Harige Baviaan schreef:

Mijn groot doel voor 2023 is de Chtriman 113.
Comfortabel uitlopen en als het kan onder de 6u30.

Waarschijnlijk doe ik nog een 1/4 triathlon, ik hoop dat de triathlon van mijn thuisstad (oostende) terug op de kalender komt na 3 jaar afwezigheid en anders kan het Damme worden.

In Bredene heb je er ook nog eentje dacht ik? Heb ikzelf enkele jaren toch eens een kwartje gedaan.

klopt is de triathlon van Bredene-Oostende (zwemmen in de"pit"oostende en fietsen -lopen in Bredene)

Vraatzuchtige Veelvraat

31 Laatst bewerkt door FredVDH (09-11-22 15:44:29)

Re: Planning 2023

Harige Baviaan schreef:

Mijn groot doel voor 2023 is de Chtriman 113.
Comfortabel uitlopen en als het kan onder de 6u30.

Waarschijnlijk doe ik nog een 1/4 triathlon, ik hoop dat de triathlon van mijn thuisstad (oostende) terug op de kalender komt na 3 jaar afwezigheid en anders kan het Damme worden.

Veurne is ook een leuke 1/4 eventueel. Oostduinkerke ook (Peerdevisscher) ; maar die is stayerwedstrijd

32 Laatst bewerkt door FredVDH (09-11-22 15:48:18)

Re: Planning 2023

Hoofddoelen zijn Openlakes Champagne 70.3,  Decospan Triathlon Menen 70.3, en IM Knokke 70.3. Aangevuld met wat kleinere triathlons en duathlons. Mooi en tevreden finishen zoals altijd de hoofddoelen. Streven naar finish in 5u is een extra challenge, maar daarvoor zal alles moeten meezitten smile

33

Re: Planning 2023

Leuk om te lezen, jullie doelen!
Ch'triman vond ik afgelopen seizoen een geweldige wedstrijd. Zit wel gemeen klimmetje in het fietsparcours.

Ik ga komend jaar eigenlijk een beetje vreemd, of terug naar af, of hoe je het ook wilt noemen: mijn hoofddoel zal niet de triathlon zijn maar voor het eerst in vele jaren weer fietsen. Ik wil mee gaan doen aan het (informele, in de zin van: niet-UCI) WK tijdrijden voor masters in St. Johann (Oostenrijk) (https://www.radweltpokal.org/en/). De nieuwe data zijn nog niet aangekondigd, maar in principe is dat 2e helft augustus. 20 km, zonder veel klimmen. Het lijkt me niet alleen leuk om te doen, het is ook nieuw voor mij om te trainen voor iets wat maar een dik half uur duurt.

Ook ben ik benieuwd hoe ver ik nog kan komen op m'n 57e als ik de focus helemaal op het fietsen leg. Dat is ook een experiment in het kader van mijn boek dat in maart verschijnt. Ik haal de laatste twee jaar best wel weer aardige FTP's, hoger dan in heel lang, zonder heel gericht te trainen en ook nog met die twee andere sporten erbij. Ik wil weten hoe dicht ik nog in de buurt kan komen van de waardes van toen ik nog alleen fietste (t/m 2008).

Ik wil in de aanloop nog wel een of twee 1/8e of sprinttriathlons doen waarbij ik dan vooral voor het fietsen ga, Ter Aar denk ik dan vooral aan, en in het naseizoen nog wel een leuke kwart ergens ofzo, maar dat zie ik wel.

Louise

34

Re: Planning 2023

Ik heb maar één doel in 2023 en dat is mijn 1e hele voltooien. IM Switzerland op 9 juli. Daar moet het gebeuren!

35

Re: Planning 2023

Louise schreef:

Ook ben ik benieuwd hoe ver ik nog kan komen op m'n 57e als ik de focus helemaal op het fietsen leg. Dat is ook een experiment in het kader van mijn boek dat in maart verschijnt.
Louise

Ziet er goed uit je boek Louise !

36

Re: Planning 2023

Ik kreeg gisteren een mailtje over het Rockstars Multisport weekend in Maastricht (https://multisport-rockstars.com/).

Ik vind het wel een gaaf concept: sprint, OD, halve en full distance triathlons, op vlakke ondergrond, maar ook met gravel/MTB en trail-onderdelen.
Je kunt je ook voor de afzonderlijke onderdelen inschrijven.

Dit schijnt ipv LSW Beesel te worden georganiseerd.

37

Re: Planning 2023

Ik ben na jaren afwisselend fietsen en hardlopen dit najaar weer begonnen met alle drie de sporten. Hoofddoel voor volgend jaar is gewoon lekker actief blijven en mooie avonturen maken en genieten van het buiten sporten.

Kwa evenementen heb ik nu de cross triathlon in Gasselte en de Craggy island triathlon in Schotland met potlood in de agenda staan.

38 Laatst bewerkt door FredVDH (14-11-22 15:28:21)

Re: Planning 2023

Louise schreef:

Ook ben ik benieuwd hoe ver ik nog kan komen op m'n 57e als ik de focus helemaal op het fietsen leg. Dat is ook een experiment in het kader van mijn boek dat in maart verschijnt. Ik haal de laatste twee jaar best wel weer aardige FTP's, hoger dan in heel lang, zonder heel gericht te trainen en ook nog met die twee andere sporten erbij. Ik wil weten hoe dicht ik nog in de buurt kan komen van de waardes van toen ik nog alleen fietste (t/m 2008).

Louise

Succes allemaal ! Leuke doelen !

@Louise : interessant ; ik volg dit op ... Zijn er plannen om hier ook een e-book van te publiceren?

39

Re: Planning 2023

FredVDH schreef:

@Louise : interessant ; ik volg dit op ... Zijn er plannen om hier ook een e-book van te publiceren?

Voor zover ik weet wordt het alleen een papieren boek. Wel overal te koop.

Louise

40

Re: Planning 2023

De FD in Mallorca zou naar het schijnt niet doorgaan door te weinig inschrijvingen. Ik dacht nochtans dat dit een populaire wedstrijd was...?

41

Re: Planning 2023

ronnyke schreef:

De FD in Mallorca zou naar het schijnt niet doorgaan door te weinig inschrijvingen. Ik dacht nochtans dat dit een populaire wedstrijd was...?

De halve is de grootste 70.3 van Europa. De hele was niet bijster populair. Dit jaar werd die gehouden naast de halve dus dat lijkt me weinig extra moeite, maar wie ben ik.

42

Re: Planning 2023

Maca944 schreef:
Lennart73 schreef:

@Maca944: Mooi maar druk programma heb jij in 2023. Alleen ik mis er 1 in je planning, Kona. IM Zuid Afrika is niet de drukst bezette race met 100 slots te vergeven. Dat maakt de kans groot voor jou om hem te bemachtigen.

Direct kwalificeren voor Kona is absoluut het doel van Zuid-Afrika, maar ik schrijf hem pas op als het zover is wink

Dat laatste blijkt maar goed ook, hoe zou het zijn een slot te bemachtigen en dan wordt het wk elders gehouden. Lijkt mij dat de magie weg is.

43

Re: Planning 2023

wilagro schreef:
Maca944 schreef:
Lennart73 schreef:

@Maca944: Mooi maar druk programma heb jij in 2023. Alleen ik mis er 1 in je planning, Kona. IM Zuid Afrika is niet de drukst bezette race met 100 slots te vergeven. Dat maakt de kans groot voor jou om hem te bemachtigen.

Direct kwalificeren voor Kona is absoluut het doel van Zuid-Afrika, maar ik schrijf hem pas op als het zover is wink

Dat laatste blijkt maar goed ook, hoe zou het zijn een slot te bemachtigen en dan wordt het wk elders gehouden. Lijkt mij dat de magie weg is.

Tsja, dat was een flinke teleurstelling dat ik me in Zuid-Afrika in elk geval niet voor Kona kan kwalificeren. Had ik dat eerder geweten dan is het maar de vraag of ik me voor deze wedstrijd had ingeschreven en of ik dan een trainingskampje begin februari op Lanzarote had georganiseerd. Maar goed, daar ga ik niets aan veranderen en ik ga gewoon lekker vol door en zie het wel. Mocht het goed gaan dan weet ik niet of ik het WK in Nice wil gaan doen, dat bepaal ik wel na de finish.

Wat wel weer positief is is dat ik in de tweede lotingsronde ben ingeloot voor Escape from Alcatraz in juni. De duurste OD aller tijden, maar wel een mooie en bijzondere wedstrijd.

44

Re: Planning 2023

Schijnt ook een van de duurste te zijn om te organiseren, de haaien uit de buurt houden moet een heel moeilijk iets zijn.

45

Re: Planning 2023

Wel een hele gave Maarten!
Die zou ik ook nog wel eens willen doen..

46

Re: Planning 2023

ronnyke schreef:

Schijnt ook een van de duurste te zijn om te organiseren, de haaien uit de buurt houden moet een heel moeilijk iets zijn.

yikes Gewoon goed betalen, net als bij alle haaien. Als ik het goed begreep is het ondiepe water te zoet voor haaien om in te zwemmen, dus ze zijn er wel maar ze zwemmen een meter of 50 onder je, niks aan de hand dus.

Hedcandy schreef:

Wel een hele gave Maarten!
Die zou ik ook nog wel eens willen doen..

Een clubgenoot van me heeft hem een aantal keer gedaan en is erg enthousiast over deze wedstrijd. Ik laat je weten hoe ik het vond.

47

Re: Planning 2023

2023 :
beginnen met enkele BRM200 en een BRM300 , om alvast een  goede basis te hebben :-)

ardennen klassiekers : L-B-L , cyclo Namur , Walonie Spa e.a.

juni : de 3 Ballons fietsen , na 10j geleden goud bij de 50+ nu 2e deelname en hopelijk goud bij de 60+

juli : Aquabike Chtriman Gravellines 1900-90

aug : Europees kampioenschap Aquabike te Menen (B) 1900-90

aangevuld met nog enkele Aquabike wedstrijden in Belgie-Frankrijk-Oostenrijk

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

48

Re: Planning 2023

Dit weekend, MTB clinic rijtechniek remmen kijken downhill.

Juni; trail 53km in de Ardennen. (natuurlijk voor de gratis Orval op het einde big_smile )

Augustus; Halve triatlon Eupen.

49

Re: Planning 2023

chrisbakker schreef:

Dit weekend, MTB clinic rijtechniek remmen kijken downhill.

Juni; trail 53km in de Ardennen. (natuurlijk voor de gratis Orval op het einde big_smile )

Augustus; Halve triatlon Eupen.

Eupen , 8x deelgenomen , voor mij de mooiste en betaalbaarste halve in Belgie !!

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

50 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-12-22 18:10:00)

Re: Planning 2023

Na zondag zit seizoen 2022 er dan echt op, en kan ik lekker plannen gaan maken voor volgend seizoen.

Wil niet teveel plannen, maar in het najaar graag weer samen een marathon doen voor een snelle tijd. Dat wordt waarschijnlijk Warschau op 24 September!

Teamcompetitie gaat definitief niet door; we krijgen niet genoeg dames bij elkaar om een team te vormen. Dus veel ruimte voor koersjes en om kortere loopjes te doen als dat in het schema past. Eigenlijk wel lekker big_smile

Weet iemand nog een leuke halve marathon in het voorjaar?