151

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb vandaag een 'hangdag' na de vaccinatie van gister - nummer 4. Het gaat alweer beter, ik heb vooral slecht geslapen en was vanochtend brak. Gelukkig is het minder erg dan in december, toen kreeg ik een heftige koortsaanval. Vandaar dat ik had geanticipeerd: vandaag en morgen hoef ik nergens heen voor werk en ik heb ook geen trainingsplannen.

Het blijft er hard inhakken, die covid-vaccinaties, ik hoop echt dat ze daar nog wat beters voor gaan verzinnen. Ik kon net vergelijken: van de griepprik helemaal niets gemerkt, niet eens een zere arm.

Jullie nog volgende-booster-ervaringen?

Louise

152

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Louise schreef:

Ik heb vandaag een 'hangdag' na de vaccinatie van gister - nummer 4. Het gaat alweer beter, ik heb vooral slecht geslapen en was vanochtend brak. Gelukkig is het minder erg dan in december, toen kreeg ik een heftige koortsaanval. Vandaar dat ik had geanticipeerd: vandaag en morgen hoef ik nergens heen voor werk en ik heb ook geen trainingsplannen.

Het blijft er hard inhakken, die covid-vaccinaties, ik hoop echt dat ze daar nog wat beters voor gaan verzinnen. Ik kon net vergelijken: van de griepprik helemaal niets gemerkt, niet eens een zere arm.

Jullie nog volgende-booster-ervaringen?

Louise

Bij de vorige vaccinaties kan ik me niet herinneren dat ik er echt last van had. Vorige week maandag heb ik mijn 'herhaalprik' gehaald en alhoewel de pittige training op Zwift 's avonds goed te doen was merkte ik dinsdag dat het minder ging. Het kostte moeite om de looptraining uit te voeren en het zwemmen 's avonds heb ik overgeslagen. Ook sliep ik slecht van dinsdag op woensdag. Woensdag begon ik me beter te voelen en hierna was mijn slaap ook weer prima. Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat Louise.

153

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Louise schreef:

Ik heb vandaag een 'hangdag' na de vaccinatie van gister - nummer 4. Het gaat alweer beter, ik heb vooral slecht geslapen en was vanochtend brak. Gelukkig is het minder erg dan in december, toen kreeg ik een heftige koortsaanval. Vandaar dat ik had geanticipeerd: vandaag en morgen hoef ik nergens heen voor werk en ik heb ook geen trainingsplannen.

Het blijft er hard inhakken, die covid-vaccinaties, ik hoop echt dat ze daar nog wat beters voor gaan verzinnen. Ik kon net vergelijken: van de griepprik helemaal niets gemerkt, niet eens een zere arm.

Jullie nog volgende-booster-ervaringen?

Louise

Laatst de 4e prik gehad, eerste mRNA prik (eerste 3 allemaal AZ). Beetje stijve arm, maar ook een aantal dagen opgezette lymfeklieren in de oksel aan de kant van de prik, dat voelde ik toch ook wel.

154

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb in Oktober ergens mijn 4e gehad en gelukkig weer geen bijwerkingen gehad.

155

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik had nergens last van. Maar ik merkte dat mijn fietssinterval die avond een slecht idee was.

Je moet sneller dan de klos zijn.

156

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Vorige week mijn 4e x Moderna gekregen. Op de dag zelf was er niets aan de hand, zelfs nog een stukje gaan hardlopen.
‘s-Nachts wakker geworden van de kou, en verder geslapen met sokken en een fleece hoodie aan.
Overdag was ik slap, moe en heel koud. Ik liep thuis rond met thermokleding onder een fleece joggingpak. ‘s-Avonds ging het al weer iets beter en de ochtend erop voelde ik me weer gewoon.
Zo heftig als deze keer is het tot nu toe niet geweest.

157

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Frappant dat je over kou begint, rdlk - ik heb het gister ook urenlang koud gehad. Ik heb hier thuis op thermometers lopen kijken om te zien of de verwarming het wel deed. Maar het lag dus echt aan mij. Ik ben uiteindelijk vroeg naar bed gegaan met een kruik en een extra deken, 10 uur geslapen, en nu lijkt het allemaal wel weer okee.

Het koud hebben was een nieuwe bijwerking voor mij, maar ik ben dus niet de enige! Ook Moderna trouwens, ik heb van de twee keer Moderna veel meer last gehad dan van de twee keer Pfizer, maar dit keer dus wel minder erg dan de eerste Moderna.

Louise

158

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik had nu Pfizer, wel de nieuwe versie. Voelde vooral ellendig, maar dat was ook i.c.m. een jetlag. Verder geen specifieke klachten.

159

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Eerlijk gezegd heb ik maar 2 vaccinates gehad .
Nov / dec 2021 .
En alleen omdat ik anders geen mogelijkheid meer had gehad om te kunnen gaan zwemmen .
Heb er toen geen last van gehad , maar sta ook
niet te springen voor meer .

160

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik ben ook klaar met vaccineren. Zolang ik mij niet gedwongen voel om mij te laten vaccineren, doe ik dat niet meer. Na 2 keer zeker corona en waarschijnlijk nog wel een 3e keer, heb ik niet het idee dat de vaccinaties dat tegen houden. Zeker aangezien de 2e (en 3e) keer redelijk vlot na de vaccinatie was.

161

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Tot nu toe drie keer laten vaccineren, de vaccinaties gaven niet of nauwelijks bijwerkingen.

Covid heb ik nog niet gehad, althans ik ben nog niet positief getest. En dat ondanks vele besmettingen in directe omgeving, zoals bij onze kinderen.

Ik ben niet van plan nog een vaccinatie te halen, aangezien het niet blijkt te werken tegen long covid. Dat was voor mij de belangrijkste reden om me te laten vaccineren.

162 Laatst bewerkt door Louise (16-11-22 18:22:15)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Jörgen schreef:

Ik ben niet van plan nog een vaccinatie te halen, aangezien het niet blijkt te werken tegen long covid.

Bron? Ik heb er tegenstrijdige dingen over gehoord.

Ik vond covid met vaccinatie al geen pretje, dus ik laat me vaccineren om de kans op het krijgen nog enigszins te beperken, en zeker het risico op een ernstig verloop. Ik zit daar op zich niet mee, al zijn die bijwerkingen wel vervelend. Het is natuurlijk de grote teleurstelling van 2021 geweest dat het zo weinig helpt tegen het krijgen - het is eigenlijk niet te vermijden. Ik hoop dat ze nog wat anders bedenken om er vanaf te komen.

Louise

163 Laatst bewerkt door Jörgen (16-11-22 19:49:00)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Louise schreef:
Jörgen schreef:

Ik ben niet van plan nog een vaccinatie te halen, aangezien het niet blijkt te werken tegen long covid.

Bron? Ik heb er tegenstrijdige dingen over gehoord.

Louise

Zie:
https://www.rivm.nl/nieuws/bijna-twee-k … besmetting

Er werd geen verschil gevonden in hoe vaak de andere langdurige klachten voorkomen tussen mensen die niet, die deels en die volledig gevaccineerd waren op het moment van de besmetting. Internationale studies naar de effectiviteit van vaccinatie tegen langdurige klachten laten wisselende uitkomsten zien. Verder onderzoek is dus nodig om hier onderbouwde uitspraken over te kunnen doen.“

164

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Sommige studies laten wel wat vermindering van langdurige klachten zien, andere niet inderdaad. Het zal ook ermee te maken hebben of iemand eerdere infecties ook heeft gehad.
Ik heb 4 prikken gehad nu, maar nooit positief getest. Wilagro heeft 2 of 3 keer Covid gehad, en is 2x (denk ik) gevaccineerd. Bij mij is het immuunsysteem 4x uitgedaagd, bij haar 4 of 5 keer. En bij mij 3x met vaccin gebaseerd op originele virus, en 1 keer met een aangepaste, bij wilagro is het immuunsysteem waarschijniijk een paar keer uitgedaagd door verschillende varianten.
Het lijkt er ook op dat veel varianten nu dezelfde mutaties krijgen, onafhankelijk van elkaar, dat kan er op duiden dat het virus nog maar weinig opties heeft om besmettelijker en ongevoeliger voor bestaande immuniteit te worden (de enige mogelijkheden om zich nog goed te verspreiden). Al met al denk ik dat het wel of niet vaccineren niet zoveel meer uitmaakt, zeker niet als je al zonder veel problemen een of meer besmettingen hebt doorgemaakt.
Mijn eigen afweging om wel een 4e prik te nemen was ook vooral daar op gebaseerd, ik heb nog geen (of iig niet bewust) een besmetting doorgemaakt, en een vaccinatie is dan toch de veiligste manier.

165

Re: Trainen na Covid vaccinatie

https://www.news-medical.net/news/20221 … xvhV-75W2k

166 Laatst bewerkt door chrisbakker (06-12-22 12:29:55)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Leesvoer:

Interessante uitgave betreffende "microben/microbioom  verschenen in het laatste nummer van Eos Wetenschap special.

Waarvoor dient het hebben van  (goede) virussen, bacterien in ons lichaam. Functies en gezond blijven.

Titel: "Microben in en op je lijf" .

Met de bedenking van de Eos redacteurs op de eerste pagina: 'Het woord microben in het groot op de omslag, zouden we dat wel doen?'

167

Re: Trainen na Covid vaccinatie

chrisbakker schreef:

Leesvoer:

Interessante uitgave betreffende "microben/microbioom  verschenen in het laatste nummer van Eos Wetenschap special.

Waarvoor dient het hebben van  (goede) virussen, bacterien in ons lichaam. Functies en gezond blijven.

Titel: "Microben in en op je lijf" .

Met de bedenking van de Eos redacteurs op de eerste pagina: 'Het woord microben in het groot op de omslag, zouden we dat wel doen?'

Er zijn theorien dat we ons bewustzijn te danken hebben aan virussen.

168

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Over het nut van goede virussen en bacteriën en aanverwanten is dit een heel leuk boek: https://www.uitgeverijbalans.nl/boeken/ … een-thuis/ Aanrader!

169

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Leuke tip, dank je!