1 Laatst bewerkt door Dorter (18-01-23 14:56:33)

Onderwerp: Voorster Triathlon

Ik heb net even gekeken, in 2016 was mijn laatste bijdrage op dit forum.... Schande... Het volgende wil ik graag met jullie delen;

Sinds anderhalf jaar bemoei ik me een beetje met de organisatie van een triathlon rondom recreatiegebied Bussloo in de Gemeente Voorst. Het mooiste open zwemwater van onze regio (en ver daarbuiten durf ik zelfs wel te beweren...). Ergens in een ver verleden is er ooit eens een triathlon georganiseerd, maar helaas is dat nooit echt van de grond gekomen. 2 jaar geleden vond een aantal lieden dat het tijd werd voor een frisse start en inmiddels hebben we vorig jaar op 10 juli 2022 de eerste editie van de Voorster Triathlon gehad. We mikten op 300 deelnemers en hadden op het sluiten van de aanmelding 290 inschrijvers. Niet verkeerd.

Met veel fijne reacties, een lijstje evaluatiepunten en goede voornemens organiseren we nu op 25 juni 2023 de tweede editie van onze Voorster Triathlon. We richten ons als organisatie op de beginnende of zelfs debuterende deelnemer en jeugd met als doel meer mensen in beweging te krijgen. Daarnaast zijn ervaren deelnemers zijn natuurlijk ook van harte welkom. We bieden dus een laagdrempelig evenement met korte afstanden;
1/16 jeugd (1 startserie)
1/16 volwassenen (1 startserie)
1/8 individueel (4 startseries)
1/8 teams trio/duo (1 startserie)

Bij de 1/8 individueel bieden we 2 startseries met een rolling start (voor diegenen die niet in de gebruikelijke wasmachine terecht willen komen) en 2 startseries met een massa start. De overige afstanden zijn sowieso massastart.

Tijdschema:
9:30 - 1/8 teams
10:00 - 1/8 individueel rolling start
10:30 - 1/8 individueel rolling start
11:00 - 1/8 individueel massastart
11:30 - 1/8 individueel massastart
12:00 - 1/16 volwassenen
12:30 - 1/16 jeugd

Zwemmen is 1 ronde van 250m of 500m in open water
Fietsen doen we op een verkeersvrij parcours van 10km (1 of 2 ronden)
Lopen doen we op een grootdeels geasfalteerd parcours van 2,5km (1 of 2 ronden)

Ons evenement is 1 week voor de Triathlon Holten, dus ook heel mooi voor diegenen die nog even willen bijpunten voor "Holten; where the champions meet".

De inschrijving geschiedt op de inschrijfmodule van de NTB. Overige informatie (locatie, parcourskaartjes etc.) is te vinden op onze website www.voorstertriathlon.nl

Vanzelfsprekend anno 2023 houden we er ook een FB pagina en een Instagram account op na voor de laatste berichtjes enzo.

We zetten in op een gestage groei met een deelnemersaantal van 300 in 2022, een beoogd deelnemersaantal van 400 dit jaar en 500 in 2024 richting een evenement dat een vaste waarde op de triathlonkalender moet worden. Maar het bereiken van geïnteresseerden als onbekend evenement valt niet altijd mee dus vandaar dat ik deze wedstrijd hier onder de aandacht wilde brengen (geen idee waarom ik dat vorig jaar niet al gedaan heb maar vooruit...). Wellicht tot ziens in Voorst.

2

Re: Voorster Triathlon

Oh heerlijk, rolling start!!!

3

Re: Voorster Triathlon

Dorter schreef:

Sinds anderhalf jaar bemoei ik me een beetje met de organisatie van een triathlon rondom recreatiegebied Bussloo in de Gemeente Voorst. Het mooiste open zwemwater van onze regio (en ver daarbuiten durf ik zelfs wel te beweren...). Ergens in een ver verleden is er ooit eens een triathlon georganiseerd, maar helaas is dat nooit echt van de grond gekomen.

Haha de triathlon van Deventer  van 2007 met start in Bussloo was mijn eerste triathlon. Net even terug gezocht toen had met de ambitie om door te groeien tot een Ironman. Leuk om te lezen dat het weer aanslaat. Succes met de organisatie.

4

Re: Voorster Triathlon

Ordinair push-berichtje, ik zou ons evenement nog graag even een keer onder de aandacht brengen.

5

Re: Voorster Triathlon

Even op de site gekeken (en opgezocht waar bussloo ligt) Leuk evenement, goede aftermovie.

Was het dichter in de buurt geweest had ik zeker overwogen mee te doen.

6

Re: Voorster Triathlon

Dorter schreef:

Ordinair push-berichtje, ik zou ons evenement nog graag even een keer onder de aandacht brengen.

ik doe mee!

7

Re: Voorster Triathlon

Push-berichtje; dit jaar organiseren we de 3e editie van onze Voorster Triathlon. Vanwege werkzaamheden aan viaducten over de A1 hebben we eenmalig een wat aangepast fietsparcours. Uiteraard zwemmen we weer in het prachtige Bussloo. De loopronde hebben we vorig jaar vanwege het hitteplan op 1,25km gezet, dit is goed bevallen en beter te bemensen + vaker passage drankpost dus ook dat doen we in 2024 weer.

De Voorster Triathlon vindt plaats op 14 juli 2014, inschrijving is geopend. Het tijdschema van de wedstrijddag:

9:30 - 1/8 teams (max 20)
9:40 - 1/8 individueel rolling start (max 40)
10:00 - 1/8 individueel rolling start (max 60)
10:30 - 1/8 individueel massastart (max 60)
11:00 - 1/8 individueel massastart (max 60)
11:30 - 1/16 volwassenen (max 30)
12:00 - 1/16 jeugd (max 30)
12:30 - Sportzot 3e Divisie Heren Noord