1

Onderwerp: Banenzwemmen Zuid-Limburg

Goedeavond iedereen!

Vraagje, en misschien vooral een vraagje voor de Limburgse triathleten onder ons.

In maart heb ik voor mezelf een klein trainingsweekje gepland in Zuid-Limburg (vlakbij Valkenburg)

En nu wil ik er ook zwemmen natuurlijk.

Heb in Maastricht een zwembad gevonden waar je kan banenzwemmen (Geusseltbad).

Maar misschien zijn er meer goede opties. Hebben jullie misschien nog goede tips?

Ik vind het niet erg om een stukje te rijden met de auto.

Alvast bedankt!

2

Re: Banenzwemmen Zuid-Limburg

Ik ga zelf altijd bij Steinerbos. Hier hebben ze dubbele banen en water is niet te warm. Merkte bij bijvoorbeeld de Haamen in Beek dat het water echt te warm was, waardoor ik na 200m zwemmen oververhit was.
Steinerbos is verder ook relatief nieuw en goed schoon.

3 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-02-23 17:42:47)

Goede vraag, ik ben ook altijd op zoek naar zwembaden in geval van vakantie en reizen voor werk.

Weet iemand een goed zwembad in de buurt van Venray? Ik ben daar wel eens in het lokale 'Laco' gedoken, maar dat was erg vies, warm, zonder lijnen en met bejaarden big_smile Dus tips zijn welkom!

4

Www.swimmersguide.com

Al bekeken? Die gebruik ik in het buitenland altijd. Zie je zo wat er bij je in de buurt zit!

5

Hedcandy schreef:

Www.swimmersguide.com

Al bekeken? Die gebruik ik in het buitenland altijd. Zie je zo wat er bij je in de buurt zit!

Handige link Hedcandy , die sla ik op .

6

Kerkrade had vroeger altijd een 50m bad.. Dat was wel ok, maar is wel lang geleden.

Ik zwem eigenlijk ook altijd in het Geusseltbad in Maastricht als ik (ook daar) buiten de trainingen van de club zwem. Veel uren, altijd lijnen, 8 banen op zwemsnelheid, meestal tussen 3 en 5 zwemmers per baan.

Wel vooraf via de site even je kaartje kopen. Ze werken met blokken van 1 uur.

Als het niet idioot druk is, wat het meestal niet is, kun je overigens rustig dat uur overschrijden overigens.

7

Hedcandy schreef:

Www.swimmersguide.com

Thanks voor t delen. Maar daar zitten ook geen recensies en tips bij?

Gebruik meestal Google Maps, dan lukt dat ook wel.