1

Onderwerp: Ironman Zuid-Afrika

Afgelopen zondag heb ik de Ironman rond Port Elizabeth gedaan. Vanmorgen ben ik teruggekomen en ik ben even gaan zitten voor mijn verslagje:

http://www.amstelracing.nl/triathlon/20 … id-afrika/

In het kort: Mooie wedstrijd, lastige omstandigheden, doelen behaald, tevreden. Oja, ik mag naar het WK Ironman in Nice.

2

Re: Ironman Zuid-Afrika

Wederom mooi verslag van een wedstrijd die niet vaak langskomt.
En uiteraard gefeliciteerd met je startplek op het WK. (Ondanks Nice is het wel gewoon het WK Ironman)

3

Re: Ironman Zuid-Afrika

Leuk stukje en prachtige prestatie, gefeliciteerd met je WK slot.

4

Re: Ironman Zuid-Afrika

Wat tof Maca , van harte gefeliciteerd.
Ik ga nu je bericht lezen .

5

Re: Ironman Zuid-Afrika

Je hebt weer een mooie triathlon avontuur beleefd. Voor een slechte marathon is het nog behoorlijk snel ;-) .

Gefeliciteerd met je kwalificatie voor het WK. Met een top 5 heb je hem dik verdiend.

Via de tracker en strava had ik het al gevolgd en meegekregen.

6

Re: Ironman Zuid-Afrika

Gefeliciteerd met je slot en mooie resultaat. Ook weer een race op zich zo te lezen, mooi hoe dat elke keer weer
een heel eigen verhaal is, zeker nu ook icm de reis met je dochter.

En nice naar Nice!

7

Re: Ironman Zuid-Afrika

Proficiat, ik had je ook gevolgd.

8

Re: Ironman Zuid-Afrika

Dank je weer voor je inzichten Maarten. En voor de foto in je verslag waar je een keer niet lacht en laat zien dat het soms waardeloos is om aan duursport te doen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Ironman Zuid-Afrika

mcguyver schreef:

Dank je weer voor je inzichten Maarten. En voor de foto in je verslag waar je een keer niet lacht en laat zien dat het soms waardeloos is om aan duursport te doen.

Dank allemaal! En ja, die foto vertelt het verhaal van de marathon wel, haha!

10

Re: Ironman Zuid-Afrika

Gefeliciteerd, Maarten!
Is die storm niet gekomen, of hoe zit dat - zwemmen ingekort maar verder geen last van gehad?

Louise

11

Re: Ironman Zuid-Afrika

Louise schreef:

Gefeliciteerd, Maarten!
Is die storm niet gekomen, of hoe zit dat - zwemmen ingekort maar verder geen last van gehad?

Louise

Eigenlijk niet nee, het regende een beetje maar een storm was er zeker niet. Wel onweerde het vlak voor de zwemstart, wat ervoor zorgde dat de start werd uitgesteld. Ik las elders dat het verkorte zwemmen er met name was om mensen tijdig van de fiets te hebben voor de voorspelde storm later op de middag (die buiten de korte en heftige regenbui) verder ook uitbleef. Het blijft lastig daar.

12

Re: Ironman Zuid-Afrika

Ah, okee. Onweer is duidelijk natuurlijk. Verder is het er kennelijk nogal onvoorspelbaar!

13

Re: Ironman Zuid-Afrika

Fantastisch Maarten!! Gefeliciteerd.

14

Re: Ironman Zuid-Afrika

Mooi verslag en gefeliciteerd met je wk slot. Je kunt aan de bak!

15

Re: Ironman Zuid-Afrika

Vanochtend eens ff lekker rustig je verslag gelezen en genoten van je verhaal..
Je bent een topper en op naar Nice...

16

Re: Ironman Zuid-Afrika

Proficiat Maca! Leuk verslag om te lezen. Jammer van het weer maar de beleving zag er fantastisch uit. Ga je met een bepaald doel naar Nice?

Vraatzuchtige Veelvraat

17

Re: Ironman Zuid-Afrika

Macer schreef:

Vanochtend eens ff lekker rustig je verslag gelezen en genoten van je verhaal..
Je bent een topper en op naar Nice...

Dank!

Harige Baviaan schreef:

Proficiat Maca! Leuk verslag om te lezen. Jammer van het weer maar de beleving zag er fantastisch uit. Ga je met een bepaald doel naar Nice?

En ook dank wink In Nice ga ik niet vooraan meedoen in het veld. Deze wedstrijd heb ik in 2013 al eens gedaan. Toen ging het niet geweldig, dus ik wil hoe dan ook sneller zijn dan toen. Verder weet ik nog niet of ik specifieke doelen heb. Ik zit er half aan te denken om begin november IM Israel te doen als daar voldoende slots voor Kona zijn, dus Nice zal dan ook in het teken staan van voorbereiding op die wedstrijd. Maar goed, dat betekent wel 4 hele triathlons in een jaar, ik ben er nog niet helemaal uit...

18

Re: Ironman Zuid-Afrika

Is het parcours voor het WK hetzelfde dan de gewone IM?

19

Re: Ironman Zuid-Afrika

ronnyke schreef:

Is het parcours voor het WK hetzelfde dan de gewone IM?

Dat is nog niet bekend, er staat eigenlijk nog bar weinig informatie over de WK-versie van Ironman Nice. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het een significant ander parcours wordt. Wellicht dat het fietsparcours wel wordt opgerekt om echt aan 180km te komen, dat zit nu dichter bij de 170.