176

Re: Verkoudheid klaag topic

Zeker heftig, David! Beterschap gewenst.
Ik dacht op basis van Strava dat je geblesseerd was, maar dit is wel andere koek.

177

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik ga niet meer klagen, ben al blij dat ik terug wat sportief kan bezig zijn en hopelijk enkele kleine evenementen kan meedoen weliswaar op beperkt niveau. In mijn linkse been heb ik nog steeds geen kracht en kan ook nog niet lang in dezelfde positie blijven zitten. Ik hoop nog steeds te starten in de GO90 te Brouwersdam en normaal zal dit ook wel lukken, uitdoen zal iets anders zijn maar dat zien we dan wel.

178

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap! Het blijft bizar dat je een zware longontsteking kunt hebben terwijl het op griep lijkt.

179

Re: Verkoudheid klaag topic

Kan een gewone griep niet overgaan in een longontsteking?

180

Re: Verkoudheid klaag topic

Woensdag geveld door griep, werd door de dag door zieker en zieker en 's avonds hoge koorts; Nu word mijn deelname aan de Brouwersdam wel echt een twijfelgeval, heb sinds April vorig jaar nog geen 100km gefietst juist wat op de rollen gereden deze winter terwijl ik andere jaren rond de 13000km zit. Hopelijk snel genezen nu en wat beter weer zodat ik buiten kan gaan fietsen.

181

Re: Verkoudheid klaag topic

Dat is pech, ronnyke, en er zit niks anders op dan uitzieken.
Dat betere weer, daar verlang ik ook enorm naar. Wat een slecht voorjaar tot nu toe...

Louise

182

Re: Verkoudheid klaag topic

Louise schreef:

Dat is pech, ronnyke, en er zit niks anders op dan uitzieken.
Dat betere weer, daar verlang ik ook enorm naar. Wat een slecht voorjaar tot nu toe...

Het slechte weer laat een mens opdenduur de hoop wel wat opgeven :-) maar idd gewoon uitzieken en daar ben ik mee bezig, rust, rust en rust. Volgende week ziet het er beter uit ivb met het weer en normaal gezien zou ik dan al beter moeten zijn.

Louise

183

Re: Verkoudheid klaag topic

Is het eindelijk het fiets alternatief voor rokjesdag, ben ik al een week stront verkouden. Hopelijk deze week weer langzaam wat opstarten met de training, want stil zitten terwijl de zon schijnt is niet mijn ding.

184

Re: Verkoudheid klaag topic

wilagro schreef:

Is het eindelijk het fiets alternatief voor rokjesdag, ben ik al een week stront verkouden. Hopelijk deze week weer langzaam wat opstarten met de training, want stil zitten terwijl de zon schijnt is niet mijn ding.


Hmmm ik dacht ik ga dit oude topic even opdiepen en even goed klagen over mijn verkoudheid net nu het lekker weer is.. maar wilagro was me voor zie ik..

Ik kan me dus alleen bij zijn verhaal aansluiten.. En een uurtje losrijden vanavond...

185

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik doe ook mee. Ik was de hele winter wonderbaarlijk goed weggekomen qua virussen, maar nu heb ik er eentje te pakken. Snotteren, moe, lichte verhoging. Bleh....

186

Re: Verkoudheid klaag topic

Een update over mijn gezondheid:
Ik heb de bodem van de terugval (eindelijk) bereikt, sinds 2 weken gaat t in elk geval niet meer slechter.
Ik sta op de wachtlijst bij de VU, daar zit een kenniscentrum voor Chronischevermoeidheid.
Via hun hoop ik hulp te krijgen bij het weer opbouwen van werk en vooral sport.
Ik weet van iemand anders dat diegenedaar enorme baat bij heeft.

Omdat ik ook globaal weet hoe ze t aanpakken ben ik zelf maar vast begonnen.
Ik kan 40 min stadsfietsen zonder bekaf te zijn. Zij doen dit dan door de helft en bouwen dan elke dag met 1 min uit, zo voorkom je dat de PEM klachten getriggerd worden.

Ik ben begonnen met 20 min en doe er nu telkens 2 min bij, 4 dagen per week. Maar dag 4 is gelijk aan dag 3, dus netto 6 min opbouw per week.
Dan kan ik tegen de tijd dat ik op fietsvakantie ga (en er gebeurt niks geks) 84 min fietsen zonder pauze.
Als ik dan 2x per dag kan, kom ik al n heel end smile

187

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik graaf dit onderwerp even op - ik heb een rottige verkoudheid te pakken, in geen jaren zo vervelend geweest. De hoeveelheid snot in m'n neus is ongelofelijk - zit mogelijk ook een vleugje hooikoorts bij. Ik heb onder andere veel last van nachtelijk hoesten dus ben inmiddels een soort zombie van slaapgebrek, bovenop de futloosheid van de verkoudheid zelf. Ook ontstoken ogen, heb ik nooit eerder gehad bij verkoudheid. Geen koorts, het is niks ernstigers.

Sinds vorige week woensdag qua trainen sterk aangepast programma, paar dagen met alleen maar wat wandelen en yoga. Ik ben benieuwd wanneer ik weer los kan/durf, ben vooralsnog in elk geval te moe en ook nog wat voorzichtig.

Het is maar een verkoudheid en het komt weer goed, maar het verloopt traaaaaaaag, eerst al hoe het zich ontwikkelde en nu het beter worden. Dus het vraagt veel geduld. Ik heb het van manlief en ook die is er al een hele tijd mee bezig, maar die traint wel weer.

Louise

188

Re: Verkoudheid klaag topic

Dat klinkt hardnekkig Louise .
Beterschap .

Ik heb zelf ook al 2,5 week verstopte neus/ bijholtes . Maar verder geen hoesten of zo .

189

Re: Verkoudheid klaag topic

Dank je! En jij ook.

Bij mij is het ook neus/holtes. Het hoesten komt doordat het slijm uit mijn neus in m'n keel zakt als ik lig (post-nasale drip). Daar ben ik nogal gevoelig voor, dus dat heeft al menige nacht verpest. Vannacht wel doorgeslapen, hoera!

Louise

190

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap gewenst!
Het is een hardnekkig virusje wat rondgaat.
Veel ouderen die kwetsbaarder zijn krijgen er een longontsteking bij...

191

Re: Verkoudheid klaag topic

Ja, veel longontstekingen, heb ik ook gehoord. En gemerkt in m'n omgeving - lang niet alleen ouderen!

Ik heb vandaag weer kunnen lopen, intervallen, ging goed, ben ik blij mee!

Louise

192

Re: Verkoudheid klaag topic

Er kwam nog een vlaag stevige keelpijn achteraan, maar ik geloof dat ik er nu vanaf ben, van de verkoudheid - na bijna drie weken, pff... En net op tijd voor de zwemloop in Vlissingen morgen. Niet dat ik daar nu veel van verwacht, het is ook nog eens winderig en koud (voor een zwemloop dan - dus voor lopen in natte spullen en met blote benen) morgen, maar in elk geval ben ik fit genoeg om te starten.

Louise

193

Re: Verkoudheid klaag topic

Succes dan vandaag Louise .

194 Laatst bewerkt door Louise (25-02-24 15:31:55)

Re: Verkoudheid klaag topic

Dank!

Ik had qua verkoudheid te vroeg gejuicht, of ik heb meteen het volgende virus te pakken: ik kreeg vrijdagavond opnieuw keelpijn. Ben weer niet echt ziek maar ook verre van fit. Dat was met lopen gister wel te merken en ik had ook een verstrooide en rommelige wissel, maar met het zwemmen heb ik mezelf verrast met een tijd die ik vooraf niet voor mogelijk gehouden had: 9'17. Zo snel ben ik in de verste verte nog nooit geweest, ik was met een halve minuut langzamer al blij geweest. We hadden in de baan een perfect treintje, dat scheelt natuurlijk, maar ik raakte hem ook gewoon lekker. Soms gaat het het beste als ik er niks van verwacht!

Het was verder een leuk evenement (langer verslag op m'n blog). Ik heb geen kou gehad en ik ben ook niet zieker geworden, maar ik heb wel nog steeds keelpijn.

Louise

195

Re: Verkoudheid klaag topic

De keelpijn bleef maar terugkomen, maar sinds zaterdag niet meer. Dus ik denk dat ik nu eindelijk van de verkoudheid af ben, na 5 weken. Hèhè... Samen met de verhuisdrukte is m'n vorm ondertussen ver te zoeken, maar goed, dat komt wel weer.

Louise

196

Re: Verkoudheid klaag topic

Fijn dat je je beter voelt Louise .
Schiet het al op met de verhuizing ?

197

Re: Verkoudheid klaag topic

@Jeanette schreef:

Schiet het al op met de verhuizing ?

Het loopt allemaal prima en het is leuk om mee bezig te zijn. Het is nu wel een druk en rommelig bestaan, tussen twee huizen waarvan het nieuwe nog echt 'kamperen' is, maar het is nu al heerlijk om er te zijn. Tot nu toe vind ik dit minder stressvol dan de verkoop van het oude huis. Nog een maand, dan gaan we over.

Louise