1

Onderwerp: Welke dagdrager?

Ivm een nieuwe auto, zonder trekhaak, ben ik op zoek naar een mooi dakdragersysteem voor mijn fietsen.

Ik heb natuurlijk geGoogled en zag oa de Seasucker en Treefrog voorbij komen. Ziet er mooi en vooral functioneel uit, zou perfect passen op mijn panaromadak in de nieuwe auto maar tegelijk lijkt het me geen fijn gevoel om je fiets aan wat zuignappen te bevestigen....

Iemand ervaringen met 1 van deze systemen? En evt suggesties/ervaringen met andere systemen?

2

Re: Welke dagdrager?

Niet persoonlijk voor mij, maar ik ken wel verschillende mensen met een seasucker. Die zijn er erg tevreden over en gebruiken hem met veel vertrouwen. Treefrog ken ik niet.

3

Re: Welke dagdrager?

Ik heb ook zelf geen ervaring maar ik luisterde naar de meest recente podcast van Fiets en daarin gaat het erover. Ze hebben Seasucker getest en vonden het eng maar het ging goed.

Louise

4

Re: Welke dagdrager?

Ik heb een thule dakdragersysteem met een Thule TopRide (dat is zo'n met een voorvork mount), het erop en afhalen van de fiets gaat echt super makkelijk, maar dan ook echt heel makkelijk, wil niet anders meer.
Ik heb um dit jaar voor het eerst mee gehad naar de Ardeche, staat echt als een huis (ze adviseren niet harder dan 120 te rijden trouwens, maar met een vouwwagen mag dat toch sowieso al niet).

Ik vind die Seasucker, zoals jezelf ook al zegt, er toch beetje spannend uitzien met alleen zuignoppen hmm maar klaarblijkelijk werkt het wel

5

Re: Welke dagdrager?

roan123 schreef:

Ik heb een thule dakdragersysteem met een Thule TopRide (dat is zo'n met een voorvork mount), het erop en afhalen van de fiets gaat echt super makkelijk, maar dan ook echt heel makkelijk, wil niet anders meer.
Ik heb um dit jaar voor het eerst mee gehad naar de Ardeche, staat echt als een huis (ze adviseren niet harder dan 120 te rijden trouwens, maar met een vouwwagen mag dat toch sowieso al niet).

Ik vind die Seasucker, zoals jezelf ook al zegt, er toch beetje spannend uitzien met alleen zuignoppen hmm maar klaarblijkelijk werkt het wel

Wat voor Thule systeem heb je dan?

6

Re: Welke dagdrager?

Thule Wingbar Evo