1

Onderwerp: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Gisteren was het weer zo ver. Tijdens het lopen met een gangetje van 3:50 per km proberen een bekertje water te drinken. Ik weet dat ik het nodig heb, en ik wil zeker niet door vocht tekort vermogen inleveren op de laatste kilometers, maar ik wil ook niet teveel vertragen om meer dan 1 slokje naar binnen te krijgen.

Het resultaat is dat ik een beetje vertraag en toch alleen maar een klein slokje water naar binnen krijg.

Moet ik nou gaan wandelen om goed te kunnen drinken, of er nog een andere techniek?
Hoe doen jullie dat?

2

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Wat was de afstand / event ?

3

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Bovenkant dichtknijpen dan klotst het er niet uit en kan je uit het tuitje drinken.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

davidr schreef:

Wat was de afstand / event ?

Eens, is het een 5 km dan drink ik niet, op de 10 waarschijnlijk ook niet. Maar alles daarboven wordt het langzaam dribbelen en drinken. En de tip met het tuitje kan ook. Dan kun je wat sneller dribbelen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Ik loop wel wat minder snel, maar kan echt niet rennend uit een bekertje drinken, verslik mij er elke keer in.
Dus ik wandel een paar passen, klok het snel achterover, en door...

6

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Dit was een 1/4 (Ter Aar). Als het een loop van 10km is hoef ik ook niet te drinken, maar bij een triathlon liever toch wel.
En over 2 weken heb ik mijn eerst 1/2 (Nieuwkoop) en dan is het wel echt noodzakelijk.

Bovenkant dichtknijpen is een goede tip! Dat ga ik zeker proberen.

7

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Ik kan het niet , rennen drinken.
Bij een 5 of 10 km run zou ik dan ook niet drinken .

In Enschede hadden ze de oho,s , water in een zeewier velletje .

8

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Sowieso is de tip: drink niet maar 1 slokje, dat gaat in je maag liggen klotsen.
Als je meer drinkt (zeker een half bekertje) dan ledigt je maag dat direct en heb je dus geen last van geklots.

Ik rem zelf altijd wat af, soms loop ik, omdat ik dan zeker wil weten dat er genoeg binnenkomt.

9

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Voor je van de fiets stapt kan je natuurlijk je bidon nog leegdrinken (of zoveel naar wens als er nog in zit).

Ik heb dat dichtvouwen wel eens geprobeerd maar heel soepel ging dat niet, op korte afstand neem ik dus genoegen met wat er
in de loop toch naar binnen komt. Met een langere afstand vind ik het niet erg om iets meer af te remmen. Het secondenspel doet er (voor mij iig) dan toch niet echt toe. Ligt er trouwens ook aan wat er te drinken is, bij water durf ik meer risico te nemen dan als het iets zoets is, dat krijg ik toch liever niet over heel mn gezicht.

10

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Ik ben wel benieuwd naar die Oho's. Is een mooi, duurzaam initiatief en als het ook nog eens goed werkt is het helemaal win win.

11

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

ArnoS schreef:

Ik ben wel benieuwd naar die Oho's. Is een mooi, duurzaam initiatief en als het ook nog eens goed werkt is het helemaal win win.

Ik heb ze vorig jaar bij de Stevensloop al eens geprobeerd .
Het zijn een soort zeewier zakjes .

12

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Bij de Challenge Almere hadden ze ook een jaar waterzakjes (nog niet goed afbreekbaar).
Ik kneep verkeerd en hij plofte van onderen open ipv boven. Weg water.
Ik heb ze daarna niet meer gezien daar... toch niet zo'n succes geweest.

13

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Waren dat die zakjes die niet lekker open wilden, en als dat dan wel gelukt was een hele straal recht in je luchtpijp spoten? Dat was ook een drama oplossing. Een makkelijke manier lijkt er niet te zijn, hoewel dat samenknijpen wel interessant is.

14

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Ja precies die!

15 Laatst bewerkt door roan123 (26-05-23 14:25:41)

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Als je een halve gaat doen zou je ook kunnen overwegen om een bidonband om te doen (net zoals Lionel dat doet op de hele), ik heb um zelf ook, heel ideaal is het niet (zeker als de 750ml bidon nog vol is), want je moet um vrij strak om je middel hebben om er voor te zorgen dat ie niet heen en weer bungelt, maar uit een bidon drinken is natuurlijk wel heel veel makkelijker dan uit bekertjes

16

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Gisteren de halve van Nieuwkoop gedaan. Met de dichtknijp techniek kon ik heel goed voldoende water binnen krijgen :-). Bedankt voor de tip!!

17

Re: bekertjes water drinken tijdens het lopen?!

Bij kortere afstanden op hete dagen leg ik nog wel eens een softflask in T2. Die pak je zo mee in je hand en kan je wel lopend drinken.