51

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Dat klinkt leuk, alleen is het niet de parkrun, als in de wereldwijde van https://www.parkrun.com/  Want die is elke week op zaterdagochtend om 9 uur én gratis.  Desalniettemin een goed initiatief natuurlijk!

Louise

52

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik ga morgen toevallig voor het eerst meedoen! Althans, als ik op tijd wakker ben. Ga geen wekker zetten op zaterdag big_smile

53 Laatst bewerkt door Louise (19-11-21 21:51:48)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ja, het is wel vroeg voor in het weekend, dat vind ik ook, zeker in de donkere tijd van het jaar, en het is voor ons een dik half uur fietsen. Ik kan morgen niet, maar hoop er volgende week weer bij te zijn, als loper of vrijwilliger.

Als je op tijd wakker bent, dan veel plezier Linda!

Louise

54

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ondertussen twee keer vrijwilliger geweest, erg leuk, en vandaag weer eens gelopen, lekker. We hebben steeds net redelijk geluk met het weer, vandaag net voor de start zelfs een regenboog zodat het leek alsof de pot met goud op het parcours stond.

En voor iets leuks tijdens de feestdagen: het gaat op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag gewoon door! Niet allemaal, begreep ik, maar die in Rotterdam wel.

Louise

55

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Louise schreef:

En voor iets leuks tijdens de feestdagen: het gaat op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag gewoon door!

Nouja, niet dus, maar dat wist ik vorige week nog niet. Ook nog niet toen ik me opgaf als vrijwilliger voor gister, maar toen het eenmaal zo ver was, voelden we de bui al wel hangen. Dus ik was blij dat ik er gister bij was, bij voorlopig de laatste weer...

Louise

56

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik wil de ook op 1e Kerstdag voor mn 2e Parkrun gaan. Nu kan ik hardlopen ook prima alleen, maar toch jammer.

57

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Parkrun gaat aanstaande zaterdag weer van start! Althans, volgens hun Facebook. Helemaal snappen doe ik het niet, want wedstrijden zijn nog niet toegestaan volgens mij (is de Parkrun een wedstrijd??). Ik heb ook nog niet concreet gehoord van die in het Kralingse Bos dat het inderdaad zaterdag doorgaat, maar het is wel hoopvol nieuws natuurlijk.

Ik kan zelf zaterdag niet, nouja, wil niet, want ik moet zondag ook al vroeg op (ik ga lopen bij een Road to Rotterdam trainingsloop, daarvan heb ik wel bevestigd gezien dat ie doorgaat). Maar ik zal zeker weer regelmatig van de partij zijn!

Louise

58 Laatst bewerkt door Louise (19-02-22 17:31:18)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik wilde vanochtend de Parkrun opnemen in een lange duurloop vanuit huis. Onderweg dacht ik al: parcours zal wel aangepast moeten worden vanwege stormschade in het Kralingse bos, dat is eerder ook geweest. Maar het was nog radicaler: afgelast. Je mocht officieel het bos niet eens in, al trokken weinig mensen zich daar wat van aan (ik ook niet - ik had het hele bord niet zien staan, want dat stond zo dat vanuit de auto goed te zien was, maar niet vanaf het voetpad). Het stond op de website, maar daar had ik niet op gekeken, en nog een paar andere mensen ook niet.

Nouja, lange duurloop zonder Parkrun dus. We zijn nog wel een stukje het parcours op gelopen. De schade in het bos is enorm. Dit was er onder andere te zien op het parcours:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2022/02/parkrun-stormschade.png

Louise

59

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Het was af en toe idd meer een soort obstacle run.

60

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Hoera! Breda heeft er ook een! De waterakkerrun. Kan helaas de link niet plakken. Corporate telefoon…

Je moet sneller dan de klos zijn.

61 Laatst bewerkt door Louise (01-04-23 12:49:33)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

https://www.parkrun.co.nl/waterakkers/ wink Leuk ja, die wil ik zeker een keer doen! Er komen er sowieso steeds meer bij. Ik ben een beetje aan het 'sprokkelen', heb Den Haag en Delft gedaan ondertussen ook. In de zomer wordt verder weg wat makkelijker.

Ik was vanochtend 'gewoon' in Rotterdam en dat was een 1-april-versie: het parcours andersom. Als Nurkrap dus. En de grap was dat dat langer zou zijn lol

Edit - ik zag net op Strava dat Marco, een van de vaste Rotterdamse lopers/vrijwilligers erbij was in Breda vandaag. Hij is enthousiast over zowel parcours als 'nazit' (een Parkrun is geen Parkrun zonder de mogelijkheid tot koffie na).

Louise

62

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Voor wie nog wat leuks te doen zoekt maandag, Tweede Pinksterdag: de meeste Nederlandse Parkruns doen dan een extra editie, om 9 uur ook weer.

Wij gaan met een paar Rotterdammers morgen Parkrun Waterakkers verkennen, naar Breda dus. Da's wel vroeg op wink

Louise

63

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik heb naast de gewone ook de extra editie van dit weekend benut voor een 'Parkrun-excursie': zaterdag Breda (Waterakkers), vanochtend Almere (Beatrixpark). De extra editie was een groot succes, veel deelnemers, ik hoorde het over andere locaties ook. Almere heeft anders 30-40 lopers, vandaag 185!

Louise

64

Re: Parkrun Nederland komt eraan

We kijken tegenwoordig steeds als we op reis zijn of we een Parkrun kunnen meepakken, en zo heb ik afgelopen zaterdag m'n derde buitenlandse en eerste Duitse Parkrun bij kunnen schrijven: Berlijn Hasenheide. Grappig parcours: eerst een grote ronde, dan een kleine ronde met een nog kleiner rondje met klim erin. Dik 100 deelnemers. In een mooi park in Neukölln. Erg leuk!

In Rotterdam stevenen we af op de 100e editie: 22 juli is het zo ver!

Louise

65

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Afgelopen zaterdag was die 100e editie van Parkrun Kralingse Bos. Het was feestelijk en erg leuk: 201 deelnemers, de wandelaars kregen gezelschap van de boswachter als gids en zijn dik anderhalf uur onderweg geweest, bij de finish waren er gebakjes en andere lekkere dingen, met koffie en thee. Het bleef droog en net warm genoeg voor een boel gezelligheid.

De week ervoor had ik nog Amsterdam toegevoegd aan m'n verzameling. Mooi rondje in het Amsterdamse Bos!

Louise

66 Laatst bewerkt door MontanaMan (13-08-23 22:02:27)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Afgelopen zaterdag ook weer eens een parkrun gedaan. Sowieso m'n eerste 'evenement' in bijna 3 jaar.
Maar de parkrun in Eden Project gedaan. Starten op de parkeerplaats, en je eindigd onderaan tussen de domes. Aardig wat hoogtemeters (75m), maar netto naar beneden (124m). Grote voordeel? Je kunt dus gratis naar binnen, en dat scheelt in het hoogseizoen £38 per persoon! Je kunt zelfs daarna nog even terug naar je auto lopen om je tas te pakken (wel weer een minuut of 10-15 lopen), waarna je weer naar binnen mag. Er deden iets van 500 man mee, ongeveer de helft voor het eerst bij parkrun Eden Project, en 10% bij een parkrun voor het eerst ooit. Dus als je in Cornwall op vakantie bent, dan is dit wel een goede tip om een mooie attractie te bezoeken (https://www.edenproject.com/), een lekker rondje te lopen, en nog eens als echte Hollander een mooie deal mee te pakken.

67

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Klinkt leuk, ik had toevallig net over zoiets gehoord bij de 'nazit' van de Parkrun, dus dat je in Engeland soms gratis entree hebt in bezienswaardigheden. Die nazit was voor mij trouwens van mijn eerste 'milestone': mijn 25e Parkrun. Dat is nog helemaal niks als je van die Britten ziet met t-shirts met 500 erop, maar het is een begin wink

Louise

68

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik ben na die eerste keer eigenlijk nooit meer geweest. Als ik dan eindelijk kan uitslapen én daarna tijd heb voor een lange duurloop, heb ik steeds geen zin in een 5 km om 9 uur smorgens...

69

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik ga ook alleen maar als ik niet wil uitslapen. Sowieso, maar zeker in de winter - we moeten in het donker van huis, daar moet ik echt wel zin in hebben. Wat er wel veel doen, zeker straks in aanloop naar de marathon, is lopen vanuit huis, enkele reis of heen en weer, zodat het in totaal een lange duurloop wordt. Voor ons is het 9 km, dus heen en weer plus Parkrun zelf is 23 kilometer (voor manlief dan, ik loop dat soort afstanden sowieso niet).

Ik heb afgelopen zaterdag op de terugweg uit Oostenrijk de Maaraue Parkrun gelopen, in Mainz/Wiesbaden, precies daar waar de Mainz in de Rijn uitmondt, prachtig parcours. Wat wel heel leuk is, is dat dat heel vertrouwd voelt - een Parkrun is immers overal hetzelfde. Even naar het parcours kijken en klaar. De voorspelbaarheid is ook gaaf: we wilden de terugreis in tweeën breken, op de kaart gekeken en een leuke Parkrun uitgezocht, om 9 uur op zaterdag aantreden en dat is alles.  Dat vaste recept maakt zoiets op vakantie doen wel heel makkelijk en leuk. En altijd aardige mensen!

Louise