1 Laatst bewerkt door saelensbjorn (14-06-10 13:50:34)

Onderwerp: 1/4 Brugge

Ik weet het ... het is geen Nederlandse wedstrijd maar ik kom soms Belgische posts tegen, bij deze.  Vorig jaar had ik voor de eerste keer deelgenomen en eindigde op 2:57:15.   Ben niet meteen een pro of topatleet, maar ben al blij de finish te halen.

Mijn verwachtingen

Waar: Brugge
Wat: 1/4
Zwemmen 1000m: 20:00
Fietsen 45 km:  1:33:00
Lopen 10 km:   52:00
Finish: 2:45:00

Uiteindelijke tijden:
Zwemmen:
Fietsen:
Finish:
Weer: (temperatuur etc)
Verbeterpunten:

2

Re: 1/4 Brugge

saelensbjorn schreef:

Vorig jaar had ik voor de eerste keer deelgenomen en eindigde op 2:57:15.   Ben niet meteen een pro of topatleet, maar ben al blij de finish te halen.

Meedoen is belangrijker dan winnen, imho.

3

Re: 1/4 Brugge

Mijn tijden van vorig jaar:

Zwemmen: 22:31
wissel: 3:38
fietsen: 1:47:01
wissel: 2:36
lopen: 57:40

totaal: 3:13:29

Dit jaar had ik gehoopt op rond de 3u te eindigen, allé liefst 2:59:59 wink
maar ik denk dat het heel moeilijk zal worden. Lopen is redelijk verbeterd tov vorig jaar.
Maar zwemmen en fietsen niet zo heel erg. We zien wel zaterdag wat er van komt smile

Mijn verwachtingen:

Waar: Brugge
Wat: 1/4
Zwemmen: 0:21:00
wissel: 0:02:30
fietsen: 1:43:00
wissel: 0:01:30
lopen: 0:52:00

TOTAAL : 3u smile

4

Re: 1/4 Brugge

Spijtig dat het op zaterdag is anders kwam ik wel eens kijken daar.

5

Re: 1/4 Brugge

Toen ik dit hier plaatste, dacht ik weinig respons te krijgen.  Blij te horen dat er nog reacties op een Belgische wedstrijd zijn.

@Karolien: misschien zien we elkaar nog de dag zelf

6

Re: 1/4 Brugge

Yes, hou nummer 1124 maar in de gaten die gaat knallen wink

7 Laatst bewerkt door karoliendg (16-06-10 10:56:28)

Re: 1/4 Brugge

@bjorn: ah en lees hier juist op een ander topic dat je in Berlare ook meedoet. Ik sta daar ook aan de start smile

8

Re: 1/4 Brugge

ik heb nummer 714 en zit in wave 11, dus als ik goed en wel vertrek, komen de eerste pro's aan.

wat berlare betreft, het is de eerste keer dat ik deze mee doe, dus zie ik het wel zitten.  vooral feit dat het 1500m zwemmen is, is een uitdaging voor mij.

greetz,
Björn

9

Re: 1/4 Brugge

Brugge was een prachtige triathlon.  De organisatie was sterk en er was mega-veel volk.  Dus volgend jaar staat Brugge weer op m'n agenda.  Maar nu zien of de voorspellingen ook bewerkelijkt werden.

Mijn verwachtingen waren

Waar: Brugge
Wat: 1/4
Zwemmen 1000m: 20:00
Fietsen 45 km:  1:33:00
Lopen 10 km:   52:00
Finish: 2:45:00

Uiteindelijke tijden:
Zwemmen: 17:28 (was ik heel tevreden over)
Fietsen: 1:36:33 (voelde meteen dat het niet lekker zat, daarnaast was er een sterke N-wind, maar toch ... fietsen blijft een werkpunt)
Lopen: 55:00 (ben ik toch tevreden over)
Finish: 1:51:24
Weer: Heel strakke Noordenwind (4 à 5 Beaufort), heb ook even in de regen gezeten, maar al bij al een goede dag.
Verbeterpunten: FIETSEN - de eerste 25 km kon ik m'n gewenste tempo behouden, maar dan kwam de man met de hamer, waardoor ik minder vlug ging fietsen.  Over 6 weken doe ik opnieuw een kwart in Berlare.  Iemand suggesties hoe ik in zo'n korte periode toch wat aan m'n fietsen kan sleutelen?

Grtz,
Björn

10

Re: 1/4 Brugge

Mijn tijd is geworden:
Zwemmen : 0:19:49
Fietsen :  1:47:25
Lopen :   0:59:35
TOTAAL : 3:06:49 (wissels inbegrepen)

Het weer was inderdaad wel een spelbreker, stevige wind en koude zorgde toch wel voor mindere fiets tijd...
Lopen was ook ni echt super meer na het lastige fietsnummer. Over mijn zwemmen was ik ook wel tevreden.
Ik vrees dat Berlare niet simpel gaat worden, in fiets-parcour zitten wel redelijk veel bochten en slechte stukken.
Tis ni zo mooie baan altijd rechtdoor zoals in Brugge sad

Suggesties om die fietstijd naar beneden te krijgen op korte tijd zijn idd wel welkom.

11

Re: 1/4 Brugge

Mischien een keer een trainer onder de arm nemen om je fiets/loop prestaties te verbeteren want je kunt nu wel zeggen van interval of blokjes te trainen terwijl voor jou juist het omgekeerde goed werkt lange duurtrainingen bv. Ikzelf ben ook met intervals en zware blokken begonnen en het enige wat ik overhield (weeral) is een overtraind lichaam.

12

Re: 1/4 Brugge

@ saelensbjorn

maar je totaal tijd is toch minder XD

13

Re: 1/4 Brugge

jantjevs schreef:

@ saelensbjorn

maar je totaal tijd is toch minder XD

Euh ... een klein rekenfoutje ... dat er werkelijk om een uurtje gevallen wordt  smile

Het was dus 2h51.  Eigenlijk viel dat wat tegen, daar ik graag 2h45 had gehad, maar kom ... we moeten ook eens durven content zijn

Grtz,
Björn

14

Re: 1/4 Brugge

@bjorn: allemaal de schuld van de wind, anders had jij zeker 2u45 en ikke 3u gehaald smile

15

Re: 1/4 Brugge

karoliendg schreef:

@bjorn: allemaal de schuld van de wind, anders had jij zeker 2u45 en ikke 3u gehaald smile

Oh ja, meestal laat ik me niet leiden door tijden, maar toch begin je daar automatisch aan te denken.  Het is steeds leuk om je eigen PR te verbeteren.

Nu ik weet dat m'n fietsen moet verbeteren, kan je ook gerichter trainen en dat maakt triathlon net zo leuk.  Al gaat dit soms ten koste van een andere discipline.

Over een paar weken zullen we een nieuwe "Voorspel je prestatie" moeten aanmaken, nl.  die van Berlare.  Maar alvorens ik een voorspelling durf maken, wil ik nog wat oefenen op het zwemmen, want 1 km zwemmen ... OK, maar 1,5 km is toch een ander paar mouwen.

Train ze,
Björn