1

Onderwerp: Triathlon Utrecht 4 juli

Waar: Utrecht
Wat: 1/8
Zwemmen: zo rond de 7min
Fietsen: bochtig parcours met een fatsoenlijke brug erin, dus geen idee
Lopen: <19:50
Finish: Top10 overall...?

Aangezien ik studeer in deze mooie stad kan ik wel makkelijk het fietsparcours verkennen smile

2

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ik doe de OD

Zwemmen vorig jaar 29.53 = ok ook voor dit jaar
Fietsen; 1.07.56 (nu hoop ik 1.09)
Lopen 37.22 (nu hoop ik onder de 40)
Wisselen moet even snel kunnen smile
Totaal dus rond de 2.22 als het parcours en de omstandigheden vergelijkbaar zijn (vorig jaar regen)

Vorig jaar had ik Nieuwkoop en Stein in de benen, dit jaar wordt het mijn eerste triathlon langer dan de sprint. Dus ik stel mijn doelen bescheiden. Voor deze wedstrijd.

3

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

ik sprint ook. doel: voor bleek lijkt me mooi wink

4

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

draak schreef:

ik sprint ook. doel: voor bleek lijkt me mooi wink

Dat was je in Almere al tongue

5

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ik doe de OD;

zwemmen:  <24min
fietsen:       <1u20
lopen:         <50min
totaal:         <2u30

Er komen weer mensen voor mij kijken, dus ga extra mn best doen.

6

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ha, maar ik heb een nieuwe keuken laten plaatsen dat kost je 5 jaar van je leven. (mag ik nu bij de 40+ starten)

7

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ik doe ook mee maar weet absoluut niet wat ik kan verwachten.   In Terheijden was ik binnen in 1:10 en in Oud-gastel in 1:23 dus tja.

Ervaring opdoen is voor het belangrijkste.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

8

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

ik zie op de site dat het parcours alleen met zwemmen hetzelfde is... Lopen en fietsen zijn verneiuwd en leuker voor het publiek denk ik.  Het weer wordt 30 graden ipv 15 vorig jaar.

Dus gaat mijn vergelijking niet  op.

Nou ja, dan maar gewoon lekker triathlonnen en goed drinken tijdens de race. Tijdrithelm misschien maar thuis laten. Een beetje wind op mijn hoofd lijkt me alleen maar een voordeel deze keer smile

9

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

zag op de buienradar dat het mar tussen rond de 20 graden wordt  sad ik hou wel van een hete wedstrijd!!!
da's ook het nadeel van zo vroeg moeten starten

10

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

12.30uur is mijn start en 27 graden (verwachte middag temp) is een stuk beter dan 30+

11

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

weet niet welke site je kijkt maar buienradar komt niet boven de 22....
http://www.buienradar.nl/weersverwachti … on=52.0833

12

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

klinkt goed, weer op tv van gisteren ging ik vanuit. Ik zie nu op weeronline idd ook 24 graden. Lekker triathlonweertje!!!

Krijg steeds meer zin in mijn eerste OD van 2010!!!

13

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Weten jullie waar ik meer informatie kan vinden over de watertemperatuur? Ik ga namelijk meedoen aan de OD afstand en een wetsuit bij het zwemmen komt me net even iets beter uit.

14

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Nee niet gezien op de site. Alleen dat ze bij het ophalen van je startnummer een bord neer zouden zetten of wetsuits mogen of niet. Ik hoop overigens ook dat we ze mogen gebruiken...

15

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ik hoop t niet, en ik denk 't ook niet. Erg warm de laatste tijd, en in Huizen (3 weken terug) was het water al 19 graden. Maargoed, ben benieuwd smile

16

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Het water in Huizen was heerlijk (ook zonder wetsuit). Ik verwacht dat het haventje pislauw zal zijn. merwede (is dieper) zal wellicht precies goed zijn.

Ik ga wel nog even een tweede bidonhouder op mn fiets schroeven.

Liever dit weer dan dat in Breukelen in mei, 12C en beetje nat...

17

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

met een lekker zonnetje de sprint triathlon van Utrecht gedaan.
Het zwemmen viel tegen 7,52 op de kant en wat mensen voor me die daar niet horen. 10 uur starten valt me toch elke x erg zwaar.
redelijk gefietst op een technisch parcours met een leuk klimmetje over de brug. 36 nog wat met wissels.
Bij het lopen begon het ietsje beter te draaien daarom valt de 19,30 een beetje tegen. maar voor Bleek en bij de eerste 10 dus niet slecht.

18

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

draak schreef:

met een lekker zonnetje de sprint triathlon van Utrecht gedaan.
Het zwemmen viel tegen 7,52 op de kant en wat mensen voor me die daar niet horen. 10 uur starten valt me toch elke x erg zwaar.
redelijk gefietst op een technisch parcours met een leuk klimmetje over de brug. 36 nog wat met wissels.
Bij het lopen begon het ietsje beter te draaien daarom valt de 19,30 een beetje tegen. maar voor Bleek en bij de eerste 10 dus niet slecht.

Uitslag zegt ook dat je 19 plat hebt gelopen wink

Ik ben redelijk tevreden, niet mijn streeftijden gehaald maar voelde me vanochtend ook niet op en top fit. Niet echt doorgezwommen, wel redelijk lekker gefietst en qua gevoel wel lekker gelopen, maar de tijd viel wat tegen.

19

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

pivdberg schreef:

Ik doe de OD;

zwemmen:  <24min
fietsen:       <1u20
lopen:         <50min
totaal:         <2u30

Er komen weer mensen voor mij kijken, dus ga extra mn best doen.

Dat is geworden:
zwemmen:  23min20
T1:             3min
fietsen:       1u14
T2:             2min
lopen:         56min
totaal:         2u38

Wat ging dat lopen ongelooflijk zwaar. Volgens mij mijn slechtste tijd ooit. Over het zwemmen en fietsen ben ik best tevreden, zeker met het lastige parcours (8x die brug over). Komende tijd maar de nadruk gaan leggen op het lopen.

Ik was zeer tevreden over het aantal waterposten. Wel jammer dat je voor een douche na afloop nog eens een extra marathon mocht afleggen om bij het sportcentrum te komen.

20

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

oeps 20ste. er was nog een andere start serie :-s
dat valt wel tegen. Nu maar hard trainen om het gaatje te dichten.
Bart

21 Laatst bewerkt door Vanzella (05-07-10 10:51:06)

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Pfff wat een ramp was het gisteren. Mooie triathlon, warm maar niet te heet, leuk nieuw parcours (voor de fans ook) goede organisatie, maar ikzelf was onder de maat.

Bij het zwemmen, kort na het keerpunt kramp in mijn voet. Rekken, weer kramp, nog eens rekken. Stukje schoolslag, weer rekken en toen ging het beter. 33.24 was het uiteindelijk. Wissel was goed en snel in 1.40.

Fietsen ging zwaar,  ik kon niet hard genoeg op souplesse rijden dus regelmatig een tandje zwaarder geschakeld. 33.5 gemiddeld is ok, niet geweldig.

wissel twee, ik liep op mijn blote voeten en had mijn plek aan de achterkant achter de laatste rij. Ik dacht slim te zijn en schuin over te steken over de stenen met gras ertussen. Dat deed enorm zeer aan mijn voeten dus ik terug het normale pad op, struikel ik over mijn fiets daarbij (derailleur en sti hendel krom, grrrrrr).

Dan maar lopen, steek, adem tekort, ik kwam niet vooruit de eerste kilometers, pas na 5km kwam ik er een beetje in en kon ik wat mensen "op gaan vissen". De laatste 3 km gingen goed, nog een man of 6 ingehaald (waaronder PIVDBERG als ik bovenstaande tijden zie smile) en met 44.59 en 2.34.14 de finish gehaald.

Nergens in de buurt van mijn wenstijden, maar door de positieve afsluiting toch een goed gevoel. Zaterdag Open NK in Holten, hoop dat dat wat soepeler gaat.

22

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Vanzella schreef:

kon ik wat mensen "op gaan vissen". De laatste 3 km gingen goed, nog een man of 6 ingehaald (waaronder PIVDBERG als ik bovenstaande tijden zie smile) en met 44.59 en 2.34.14 de finish gehaald.

tongue

Dan is jouw lopen ook echt goed, onder de 45min heb ik nog niet eens gelopen op een losse 10km. Netjes hersteld hoor.

Peter

23

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

pivdberg schreef:

Dan is jouw lopen ook echt goed, onder de 45min heb ik nog niet eens gelopen op een losse 10km. Netjes hersteld hoor.

Peter

Ik heb wat te compenseren met mijn belabberde zwemmen smile

24

Re: Triathlon Utrecht 4 juli

Ik was aan de start van de 1/8e verschenen.
Zwemmen ging lekker 12min (tja, lekker voor mijn niveau wink)
Fietsen viel tegen; 36min, toch wel pittig met die brug en hobbelige weggetjes
Lopen ging erg lekker; maar volgens de tijdregistratie zou ik daar 24 minuten over gedaan hebben en toen ging ik even achter m'n oren krabben. Als je normaal rond de 19-20 minuten loopt ...
Eindtijd: 1u17 oftewel belabberd

Nou had een vriend van me zowel bij de start als bij de finish een foto van me gemaakt. En wat blijkt; 1u10 verschil tussen de 2 foto's. Oftewel, bij het meten van de looptijd is iets gigantisch mis gegaan. Dus in plaats van een 109e plaats overall, zou ik ergens rond de 50e moeten staan ...

Ik weet dat het om de wedstrijd zelf gaat en niet de uitslag, maar ik vind dit soort dingen toch een beetje zuur. Voortaan maar weer horloge omdoen.

Ik heb de wedstrijdleiding nog een mailtje gestuurd om te vragen of ze er nog eens naar kunnen kijken.

Nouja, op naar de volgende wedstrijden