1

Onderwerp: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Na in 2015 mijn 1/4e triathlon debuut in Antwerpen en een DNF in Spijkenisse op de 1/4e afstand (materiaalpech..) wil ik komend jaar een toffe 1/2e afstand gaan doen! Ik doe het liefst dan meteen een 'goede', met alle respect naar de kleinschalige triathlons, ik wil voor mijn eerste 1/2e liefst een mooi event uitzoeken en zodoende kom ik uit bij Ican Amsterdam of Challenge Almere.

Ik wil denk ik het jaar beginnen met 1/4e Antwerpen (datum nog onbekend, dit jaar was het eind Mei), hopelijk niet in het vaarwater van 111Bilzen op 15 Mei, want dit lijkt me een aardige aanloop naar 1/2 afstand, in principe een 1/4 afstand maar met een 100km fietsparcours: leuk! big_smile
Maar dan.. Met mijn broer had ik eigenlijk bedacht naar Oud Gastel te gaan, 25 Juni, voor de 1/3e afstand en dan op 10 September revange nemen op Politietriathlon, mét nieuwe ketting en gewoon finishen nu wink

Alleen in het weekend van Oud Gastel is dus Ican Amsterdam..
En in het weekend van Spijkenisse is dus Challenge Almere..

Jullie zullen begrijpen dat ik maar wat graag Spijkenisse wil finshen aankomend jaar, liever daar dan Oud Gastel.. Aan de andere kant spreekt Almere me meer aan vanwege o.a. het fietsparcours van 90km, geen 3 laps rijden maar 1 lap. Almere is ook later in het seizoen, wat me denk ik ook beter uitkomt en over Ican Amsterdam heb ik wat teleurstellende dingen gelezen, hier op het forum!

HELP! Wie heeft er Almere én Amsterdam gedaan en kan me helpen bij m'n keuze? ..of heb je één van ze gedaan en heb je goede argumenten voor één van de twee? alle input welkom!!

Verder in 2016 weer de 10miles van Antwerpen lopen (aanrader!!), de Koos Moerenhout Classic fietsen, nog een leuke halve marathon uitzoeken, vast nog wel wat lokale loopjes of ritjes die voorbijkomen en misschien zelfs wel na gaan denken over de Nisraman; 1k zwemmen, 42fietsen, 18MTB en 10trailrennen.. Hier mensen ervaring mee trouwens??

Alvast bedankt!! big_smile

2

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Dat lijkt me niet zo'n hele moeilijke. De Icann vorig jaar vond ik redelijk dramatisch qua organisatie en de enorme hoeveelheid deelnemers op een parcours dat er niet geschikt voor was. Met de Challenge heb ik geen ervaring, maar hoor ik goede verhalen. Als Almere dan ook nog eens beter uitkomt qua agenda... roll

3

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Als A of B een dilemma is, waarom dan niet C? Ik bedoel: als de ICAN en Almere allebei niet heel goed uitkomen, waarom dan geen andere halve? Er zijn er meer, in Nederland, en als net over de grens mag nóg meer. Ik heb afgelopen jaar bijvoorbeeld Bocholt gedaan, dat is een steenworp Duitsland in, een Mitteldistanz, en die is erg leuk. Klazienaveen is misschien ook een optie?

Louise

4

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Bocholt is ausverkauft, lijkt erop dat je er dit jaar snel bij moet zijn

5

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

TIL dat revanche en revenge best op elkaar lijken.

Als de keuze gaat tussen Almere en ICAN dan is Almere de enige juiste keuze, totdat duidelijk is dat ICAN de zaakjes op orde heeft. Als je een 'goede' triathlon wilt doen dan moet het dus ook goed zijn en dat heeft Almere ruimschoots bewezen.

Zelf vind ik de halve van Nieuwkoop ook prima georganiseerd, maar dit is wel duidelijk een kleinere triathlon dan Almere. Als je de kalenders bekijkt van Ironman 70.3s en de halve afstanden van Challenge dan kom je wellicht ook wat interessants tegen. Duurder en verder weg, maar ze voldoende wel aan het criterium 'goed'.

6

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Oja, sh*t, Bocholt is al uitverkocht natuurlijk, dat gaat in een paar uur en was afgelopen weekend denk ik? Had ik niet aan gedacht. Maar goed, nog best veel andere keuze!

Bocholt was trouwens vorig jaar ook binnen ongeveer 12 uur vol, die Mitteldistanz.

Louise

7

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Ik heb beide gedaan en ik vond Almere het best georganiseerd. Ican was voor het eerst, wellicht verklaart dat wat onvolkomenheden in het fiets- en loopparcours. Maar enig "gedoe" hoort erbij, onvoorspelbaarheid, onverwachte weersomstandigheden etc, anders kun je beter op de atletiekbaan en in zwembad gaan sporten.

8

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Op gebied van organisatie zou ik niet weten wat er in Almere nog verbeterd kan worden. Nisraman heb ik dit jaar gedaan en qua organisatie..... Om een voorbeeld te geven er was 1 wc op een 3 tal km van de start voor alle deelnemers+ toeschouwers. Mij zullen ze er niet meer zien.

9

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Bocholt was dit jaar met 30 min compleet uitverkocht maar ik ben erbij op de OD

10 Laatst bewerkt door ronzwijnenburg (10-12-15 07:09:52)

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Dank allemaal voor jullie reactie's!!

Maca944 schreef:

TIL dat revanche en revenge best op elkaar lijken.
Als de keuze gaat tussen Almere en ICAN dan is Almere de enige juiste keuze, totdat duidelijk is dat ICAN de zaakjes op orde heeft. Als je een 'goede' triathlon wilt doen dan moet het dus ook goed zijn en dat heeft Almere ruimschoots bewezen.

Oké, ik ben zo erg gebrand op "revanche" dat ik er raar van ga typen wink

Maar uit alle reactie's trek ik zelf de conclusie dat het toch Challenge Almere gaat worden voor mij. Spijkenisse moet maar even wachten! Mijn doel voor aankomend jaar is een toffe 1/2e afstand en dat is even eerste prioriteit. Ik heb ook nog even verder gezocht, o.a. naar Ironman 70.3, ook Luxemburg, maar toch allemaal weer een tikkie duurder, langere reis; volgens mijn vrouw is er namelijk nog meer in het leven dan sport alleen! wink ..en ze heeft nog gelijk ook smile

Jack33 schreef:

Ik heb beide gedaan en ik vond Almere het best georganiseerd. Ican was voor het eerst, wellicht verklaart dat wat onvolkomenheden in het fiets- en loopparcours. Maar enig "gedoe" hoort erbij, onvoorspelbaarheid, onverwachte weersomstandigheden etc, anders kun je beter op de atletiekbaan en in zwembad gaan sporten.

Jack, "het gedoe" wil ik ook zeker niet uit de weg gaan! Dat is ook weer een stukje van de lol, maar ik fiets zelf liever een fietsparcours van 90km lang, t.o.v. een parcours van 30km waar iedereen 3 rondjes overheen moet rijden, met alle (stayer-) gevolgen van dien! Het laatste wat ik wil is een triathlon die begint met 40 baantjes in een 25mtr bad en wat hardlopen betreft kan het mij ook niet gek genoeg! Vandaar ook mijn interesse in de Nisraman wink

Zijn er veel van jullie present bij Challenge Almere, 1/2e of hele afstand?

11

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

ronzwijnenburg schreef:
Maca944 schreef:

TIL dat revanche en revenge best op elkaar lijken.

Oké, ik ben zo erg gebrand op "revanche" dat ik er raar van ga typen wink

Was verder niet lullig bedoeld hoor, ik vond het geestig dat ik ineens het verband zag tussen die twee woorden op elkaar leken.

ronzwijnenburg schreef:

Maar uit alle reactie's trek ik zelf de conclusie dat het toch Challenge Almere gaat worden voor mij. Spijkenisse moet maar even wachten! Mijn doel voor aankomend jaar is een toffe 1/2e afstand en dat is even eerste prioriteit. Ik heb ook nog even verder gezocht, o.a. naar Ironman 70.3, ook Luxemburg, maar toch allemaal weer een tikkie duurder, langere reis; volgens mijn vrouw is er namelijk nog meer in het leven dan sport alleen! wink ..en ze heeft nog gelijk ook smile

Op 1 mei doe ik Pays d'Aix 70.3 en combineer dat met een gezinsvakantie (net zoals ik dat deed de drie voorgaande jaren bij Mallorca 70.3). Dat bevalt iedereen erg goed, maar dat is inderdaad ook iets duurder.

ronzwijnenburg schreef:
Jack33 schreef:

Ik heb beide gedaan en ik vond Almere het best georganiseerd. Ican was voor het eerst, wellicht verklaart dat wat onvolkomenheden in het fiets- en loopparcours. Maar enig "gedoe" hoort erbij, onvoorspelbaarheid, onverwachte weersomstandigheden etc, anders kun je beter op de atletiekbaan en in zwembad gaan sporten.

Jack, "het gedoe" wil ik ook zeker niet uit de weg gaan! Dat is ook weer een stukje van de lol, maar ik fiets zelf liever een fietsparcours van 90km lang, t.o.v. een parcours van 30km waar iedereen 3 rondjes overheen moet rijden, met alle (stayer-) gevolgen van dien! Het laatste wat ik wil is een triathlon die begint met 40 baantjes in een 25mtr bad en wat hardlopen betreft kan het mij ook niet gek genoeg! Vandaar ook mijn interesse in de Nisraman wink

Zijn er veel van jullie present bij Challenge Almere, 1/2e of hele afstand?

Dit jaar was mijn eerste deelname aan Almere (na vorig jaar als toeschouwer aanwezig te zijn geweest) en er waren genoeg bekenden. Lees het draadje over de editie van dit jaar maar eens door (http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3426) en je ziet hoeveel forumgenoten er waren. Ik ga in elk geval zeer hoogstwaarschijnlijk wederom de hele doen.

12

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Maca944 was jij vorig jaar door ican niet aangeworven als promotor?

13

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

ronnyke schreef:

Maca944 was jij vorig jaar door ican niet aangeworven als promotor?

Ehrm, nee? Ik kan me herinneren dat ik er wel over gepost heb omdat ik het een mooi initiatief vond, maar uiteindelijk heb ik niet eens meegedaan. En na de verhalen wacht ik ook lekker af tot de zaakjes op orde zijn. Er is een Nederlands bureau dat de organisatie deed, heb wel eens op hun website gekeken, maar ik ben vergeten wie dat waren.

14 Laatst bewerkt door punisher (18-12-15 17:43:48)

Re: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?

Ik heb beide wedstrijden afgelopen jaar gedaan als A-wedstrijd. Verschil was echter dat A'dam een halve was en in Almere deed ik de hele.
Over beide wedstrijden ben ik positief. Al moet wel gezegd worden dat Almere als organisatie beter was. Begrijpelijk aangezien ze daar ruimschoots ervaring hebben met het organiseren van 1/2 en hele triathlons. A'dam was dit jaar voor het eerst en er waren zeker zaken die beter kunnen. Maar.....het parcours is snel en er waren veel deelnemers. Vwb het stayeren: ja er werd veel gestayerd. Maar ik ben van mening dat je daar zelf bij bent en je het dus voor jezelf in de hand hebt. Ik doe mee voor mijzelf en niet voor de prijzen. Maakt de beslissing om wel of niet te stayeren een stuk makkelijker. Wil je in mijn wil hangen? Ik vind het prima.
Maar gezien je ambities is A'dam in mijn ogen een prima optie om te starten. Leuke wedstrijd, snel parcours en redelijk centraal in Nederland. Enige nadeel is dat A'dam relatief prijzig is voor een halve die wordt georganiseerd in Nederland. Andere optie zou Stein kunnen zijn ipv A'dam of Almere. Ik heb deze nog nooit gedaan maar Stein bestaat ook al heel lang dus bakken met ervaring bij de organisatie.

Succes met je keuze