1

Onderwerp: Ironman Nice

Hallo,

ik heb me ingeschreven voor IM Nice. Op de website staat veel info, maar vroeg me af of er forumbezoekers zijn die deze race al op hun naam hebben staan en nog nuttige tips hebben?
Alvast bedankt
Jordy

2

Re: Ironman Nice

Vraag Rob Barel eens :-)
Maar toen was het nog geen Ironman.

Volgens mij ga je met fietsen de bergen in, dus eh.................een triple er op zetten en een 25 of 28 achter ?
Volgens mij gewoon trainen, je niet gek laten maken door het spektakel, en proberen zo goed mogelijk te finishen.

Veel succes met de voorbereidingen.........................trainingskampje bij ons ?

A+
Arthur

3

Re: Ironman Nice

Hee ja, ik heb hem dit jaar gedaan. Nuttige tips genoeg..mooie erg mooie wedstrijd trouwens. Vraag maar raak dus, kan je wel vast het volgende zeggen:

Organisatie is zeer goed, maar het is zeer zeer druk. Dit jaar deden er 2800 atleten mee, dus wel lange wachtrijen tijdens materiaal inleveren ed. Was ik niet zo tevreden over maar valt niet te vermijden denk ik. Ik weet ook niet of je al een hotel geboekt hebt, ik zat in een hotel van Stephen Roche buiten de stad, waar je prima kan zwemmen, lopen en als uitvalsbasis voor het fietsen in de dagen voor de race. Niet te duur ook en prima eten. Wel 15 km van de start maar wie wil nu midden in het centrum zitten?

De zwemstart is door de drukte ook een nachtmerrie en het parcours is ook ingewikkeld. Na 500m kwam ik pas in het water denk ik, na dus die afstand over andere atleten te hebben afgelegd.

Het fietsen is prachtig, en een fijn parcours ook met mooie vergezichten en zeer goed georganiseerd. Er zit een hele korte kuitenbijter in na zo'n 30km en vervolgens een lange lange maar gelijkmatige klim van 20km na zo'n 60km. Maar dan ben je er, na een paar kleine puistjes, wel van af verder. Veel dalen dus ook met hoge snelheden afh van je durf, waardoor je toch een redelijke snelle fietstijd kan neerzetten. Dit jaar zag ik veel ongelukken (ik moest ze zelfs ontwijken zo nu en dan) dus pas op. Sommige bochten zijn plots erg scherp en de muurtjes zijn onvergeeflijk wat dat betreft. Over het hele parcours verder nauwelijk wind, wel erg warm daardoor ook. Ik zou geen dichte druppelhelm gebruiken als je keus hebt, de toppers doen dat ook niet. De enige vergelijking die ik heb is met IM Lanzarote, die ik twee keer gedaan heb..wat dat betreft is IM Nice minder zwaar, met name door de afwezigheid van de wind (echt een killer op Lanzarote).

Het lopen is ook prachtig, langs de boulevard met veel publiek. Wel knetterheet, al hebben ze wel elke 5 km 3 koude douches waar je door kan. Geloof me, die heb je nodig.

Ik weet niet wat je ervaring is qua voeding, maar de hitte speelt hier zeker een factor. Misschien ook de afwezigheid van Powerbar drink bij de posten. Ik heb van de posten alleen water genomen waarmee ik mijn concentraat die ik al meehad op de fiets steeds aanlengde (gaat makkelijk in open fles tussen ligstuur). De energiedrank van de organisatie was werkelijk niet te drinken en misselijkmakend. Maar is natuurlijk voor iedereen erg specifiek.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten...

gr

Sander